AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Bezoekers in dit topic

Wat is de status rond Bachmoet?
 
Wat is de status rond Bachmoet?
Best onduidelijk. Wagner is bezig weg te gaan, 5 mei moet dat klaar zijn. Het Russische leger, neemt die plaats in. Er wordt gezegd dat Oekraine ten noorden en ten zuiden terrein wint, maar ik heb daar geen bewijs van gezien.
De eenheden die Bachmoet mogen gaan verdedigen, lijkt een reservisten batteljon en een genie batteljon, met iets van wolf in hun naam.
Redelijk onduidelijk allemaal.
Maar zolang men de Russen daar op de plaats houdt, kunnen de russen verder weinig fout doen of kapot maken, en zijn ze niet inzetbaar elders.
 
Denk niet dat de U.S.A de N.A.V.O in de steek gaat of kan laten.
 
Wat is de status rond Bachmoet?
Redelijk rustig met weinig gevechten op het moment. De stad (of wat daarvan over is) is ingenomen en momenteel trekt Wagner zich terug en nemen reguliere Russische troepen het over. De flanken van Bakhmut zijn grote open velden met minimale verdedingslinies en werden bemand door ongeveer de 'slechtste' troepen van Rusland. Dat zijn voornamelijk gemobiliseerde troepen en daardoor kon UKR ook gemakkelijk enkele km² terugpakken met relatief weinig moeite. Erg significant of betekenisvol is het in ieder geval niet geweest voor de strijd die heeft plaatsgevonden.

Het doel van deze lokale tegenaanval is mij nog niet helemaal duidelijk. Een tegenaanval om zo troepen uit het westen van de stad te kunnen terugtrekken, een buitenkansje pakken omdat Wagner en de Russische MoD een akkefietje hadden, of toch echt om de voorwaarden te scheppen voor een groter offensief in de zomer.

Over het algemeen is het nu relatief rustig over de gehele frontlinie. In het noorden zijn wat gevechten en rond Adviika en Marinka ook (maar daar zijn ze sinds 2014 al bezig). Het grote offensief van Oekraïne is nog niet begonnen, maar je kan zeggen dat er wel 'shaping' operaties plaatsvinden die de voorwaarden scheppen voor het offensief.
 
Er zullen binnenkort een shitload aan raketten worden geworpen door beide kanten.
 
Er zullen binnenkort een shitload aan raketten worden geworpen door beide kanten.
Dat denk ik ook idd. Denk dat UA nu wel een mooie voorraad heeft liggen. Hebben recent een basis in Mariupol geraakt.

Benieuwd of UA de Kerch brug gaat viseren.
 
Ja UA heeft een flinke berg (o.a. bijna 1001 storm shadow (inc de Frans/Duitse versie) kruisraketten) en de Russen hebben ook een lange tijd gehad om een nieuwe voorraad aan te leggen.
 
Ja UA heeft een flinke berg (o.a. bijna 1001 storm shadow (inc de Frans/Duitse versie) kruisraketten) en de Russen hebben ook een lange tijd gehad om een nieuwe voorraad aan te leggen.
Serieus 1000? :o
 
Serieus 1000? :o
Ja ze hadden er iets van 200 van de UK, UK zou er nog 300+leveren en de Duitsers en Fransen zouden er ook honderden geven.

Kzal t wel opzoeken om te kijken of dit klopt maar het waren er echt moeilijk veel. Misschien heb ik t verkeerd gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Dus Wagner vertrekt nu, en het Russische leger komt daar voor in de plaats. Hoeveel van het Russische leger zou nu daadwerkelijk tot nu toe ingezet zijn?
 
Dus Wagner vertrekt nu, en het Russische leger komt daar voor in de plaats. Hoeveel van het Russische leger zou nu daadwerkelijk tot nu toe ingezet zijn?

Dat is een vraag die je pas jaren na het einde van de oorlog een beetje bij benadering zult kunnen beantwoorden. Ik denk dat ook voor niemand echt duidelijk is hoe groot het Russische leger nu is ten opzichte van het begin van de speciale militaire operatie van Rusland. Theoretisch gezien is er veel tijd geweest om een behoorlijk leger neer te zetten. Ik weet alleen niet in hoeverre dat ook in gang gezet is. Wellicht weet Spambod als insider daar iets meer over, al zal die in het nieuws natuurlijk ook maar een vrij eenzijdig verhaal horen.

Ik probeer zelf de waarheid een beetje te ontfutselen van hoog geplaatste ex officieren uit de NAVO, die geen baat hebben bij het verspreiden van onzin of propaganda en wel veel kennis hebben van bijvoorbeeld Rusland of Oostbloklanden, het zij uit hun vroegere functies bij het leger of de CIA. Daar hoor je veel meer kritische noten dan in de reguliere media in het Westen en voor mijn gevoel is die informatie meer waarheidsgetrouw dan de meeste andere informatie die naar buiten komt aan beide zijden.
 
Denk niet dat de U.S.A de N.A.V.O in de steek gaat of kan laten.
Ik sta hier duidelijk niet achter om onschuldige Russische mensen in gevaar te brengen. De haat jegens Oekraïne wordt hiermee alleen maar groter en de mensen die onpartijdig zijn of mogelijk tegen Poetin raak je hierdoor kwijt...
 
Ik sta hier duidelijk niet achter om onschuldige Russische mensen in gevaar te brengen. De haat jegens Oekraïne wordt hiermee alleen maar groter en de mensen die onpartijdig zijn of mogelijk tegen Poetin raak je hierdoor kwijt...
Als ik social media moet geloven bestaan er geen onschuldige Russen.
 
Back
Naar boven