Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

De witte bril vertelt imo het meest aannemelijk verhaal.

De witte bril vertelt imo het meest aannemelijk verhaal.

Ja het alternatief dat die dingen eerst de hele wereld over zijn gegaan lijkt me niet heel plausibel. Bij Redacted maken ze overigens jammer genoeg wel heel vaak kleine foutjes. Zo noemt zij bijvoorbeeld dat die Javalins verhandeld worden voor tientallen miljoenen euro's. Wellicht de totale som, maar ze doet het overkomen alsof 1 zo'n ding voor 20-60mio verhandeld wordt. Ze hebben verder altijd wel interessante items, maar het is heel erg jammer dat er zoveel fouten gemaakt worden en feiten dus niet juist weergegeven.

Ik kan daar niet doorheen kijken, dus dit soort media die af en toe echt wel een verhelderende blik op de zaak kunnen opleveren is niets voor mij.

Snap ik, persoonlijk heb ik daar ook moeite mee en kijk ik meestal niet naar hun eigen items, maar enkel naar de items waarin ze gasten hebben die hun feiten en informatie wel op orde lijken te hebben, voor zover dat te controleren valt. Mijn persoonlijke favoriete kanaal voor degelijke informatie is dat van Judge Napolitano, die heeft echt een legio aan gast sprekers met wie hij wekelijks en soms zelfs vaker de laatste stand van zaken doorneemt. Mensen met credits en een staat van dienst die hen ook kwalificeert om over deze onderwerpen te kunnen spreken en daarbij ook de hand in eigen boezem steken als ze iets niet met zekerheid kunnen zeggen, omdat nu eenmaal niemand sommige dingen echt met zekerheid kan weten.

Snap ik, persoonlijk heb ik daar ook moeite mee en kijk ik meestal niet naar hun eigen items, maar enkel naar de items waarin ze gasten hebben die hun feiten en informatie wel op orde lijken te hebben, voor zover dat te controleren valt. Mijn persoonlijke favoriete kanaal voor degelijke informatie is dat van Judge Napolitano, die heeft echt een legio aan gast sprekers met wie hij wekelijks en soms zelfs vaker de laatste stand van zaken doorneemt. Mensen met credits en een staat van dienst die hen ook kwalificeert om over deze onderwerpen te kunnen spreken en daarbij ook de hand in eigen boezem steken als ze iets niet met zekerheid kunnen zeggen, omdat nu eenmaal niemand sommige dingen echt met zekerheid kan weten.

Alexander Mercouris is ook een goeie.

• Like
Waarderingen: Vonk
Maar Oekraïne is toch helemaal niet corrupt? Bakermat van vrijheid en democratie.

Denk dat het in het geval van javalin's die mexicaanse kartels bereiken eerder een kwestie van de corruptie van "the great american industrial complex" is en dat er gewoonweg meer gefabriceerd wordt in werkelijkheid, dan op papier. Nu is natuurlijk ook qua timing uitermate geschikt om op andere plekken in de wereld extra onrust te creëren. Met of zonder bijbedoelingen, wie zal het zeggen. Elke dollar is er vooralsnog weer 1 in de pocket, ongeacht de kopers en hun beoogde doelen ermee.

Wat ook zo ironisch is, is dat kennelijk Zelensky enige maanden geleden met Larry Fink (CEO Black Rock) en andere miljardairs van voornamelijk hedge fondsen en fortune 500 bedrijven, gesproken heeft over het opbouwen van het land na de oorlog, nadat ze gewonnen hebben. Ik weet niet wat ik erger, lachwekkender of zorgwekkender moet vinden. Met die informatie ansich is al zoveel ontzettend mis dat mijn hoofd er bijna niet bij kan :roflol:

Hoeveel km² hebben Bill en Melinda eigenlijk aangekocht aan Oekraïense grond? 'S-werelds meest vruchtbare grond die voor een groot deel straks jaren niet te gebruiken valt vanwege de vervuiling.

Wat voor Rusland geldt; volg de oligarchen, geldt ook voor het westen; follow the money of the richest and most powerful people in privately held companies.

Alexander Mercouris is ook een goeie.
Hij zeurt. O.a. over dat het offensief van Oekraïne niet in het voorjaar is begonnen en daarom mislukt is.
Hij is op geen enkele wijze objectief.

Sowieso teleurstellend hoe weinig objectief journalisten zijn. En hoe langer de oorlog duurt hoe erger het lijkt te worden.

Waar blijft het tegenoffensief nu eigenlijk?

Volgens mij gaat dat er nooit komen.

Er is daar sowieso iets aan de hand wat niet helemaal goed is. De Oekrainse deputy state of office geeft vandaag in een interview aan dat ze niet genoeg wapens hebben om een tegenoffensief te starten. Terwijl de VS meermaals hebben aangegeven Oekraine in hun ogen met voldoende materieel te hebben voorzien voor een succesvol tegenoffensief. Dat is dus nogal een verschil van inzicht.

dubbelpost :(

Er is daar sowieso iets aan de hand wat niet helemaal goed is. De Oekrainse deputy state of office geeft vandaag in een interview aan dat ze niet genoeg wapens hebben om een tegenoffensief te starten. Terwijl de VS meermaals hebben aangegeven Oekraine in hun ogen met voldoende materieel te hebben voorzien voor een succesvol tegenoffensief. Dat is dus nogal een verschil van inzicht.
Denk als je na bijna 1.5 jaar in een tegenoffensief geloofd je niet 100 bent???

De Oekrainse deputy state of office geeft vandaag in een interview aan dat ze niet genoeg wapens hebben om een tegenoffensief te starten.
Dat is vreemd. Zelensky zei gisteren in het interview met WSJ nog dat ze er klaar voor waren. Zie de link die ik vanochtend plaatste.

Denk dat het ook wat verwarring zaaien is wat ze doen. Geloof wel dat er het een en t ander gaat gebeuren maar het zal (misschien) eerder raket aanvallen zijn dan flink terrein winnen denk ik. Op symbolische plaatsen zoals de Krim.

Ze zitten volgens mij wel op een serieuze stock van GLSDB, JDAMS en kruisraketten. Er zijn wat geruchten dat RU het GPS signaal van die eerste twee voldoende kan jammen maar misschien is het niet zo.

Laatste maanden heeft RU niet alleen het luchtafweer in Kiev onder vuur genomen/getracht uit te putten maar ook aan het front/ net erachter toch echt wel veel BUK’s/ S300 en ander luchtafweer vernietigd met hun Lancet drone. Er was bijgevolg veel meer air support te zien in Avdiivka en Artemovsk

De tanks en ander materiaal zie ik een kleinere impact hebben.

Terug
Naar boven