AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Bezoekers in dit topic

Deze is ook zeker interessant, is net terug van een maand in Rusland (Scott Ritter).

 
Laatst bewerkt:
Dus alles wat niet in jouw beeld van de werkelijkheid past lees / luister je niet?
In dit geval ben ik tot ongeveer halverwege het interview gekomen. Daarna wilde ik iets meer te weten zien te komen over deze persoon, omdat ik hem niet kende en uitspraken graag in het juiste perspectief wil plaatsen. Dus ja, ik luister ook naar dit soort meningen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Rusland heeft toch veel last van de invallen in Belgorod. Daarnaast is de eigen bevolking daar aan het plunderen geslagen.
Het Russische leger stuurt daar meer troepen naartoe. Dus niet inzetbaar in andere gebieden.

Van het vrije Oekraïne naar de zee van Azov lopen twee belangrijke wegen. Een naar Mariupol en één naar Melitopol, daar kunnen de russen de zee in geduwd worden, daar kunnen ze nauwelijks weg. Berdiansk wordt daar ook bestookt met raketten. Mocht dat lukken, heeft Rusland een groot probleem met bevoorrading.

Hoe langer Oekraïne wacht met het tegen offensief, hoe beter de verdediging kan worden uitgebouwd door Rusland. Oekraïne vecht net als de Russen, eerst alles op linie en 1 commandant geeft instructies.
Jammer dat zij niet vechten zoals de navo vecht.
Op lager niveau belangrijke beslissingen nemen en verantwoordelijkheden dragen, waardoor veel meer snelheid gecreëerd wordt. ( tis tijd voor Boots on the ground)
Uiteraard wil Oekraïne meer controle over het luchtruim, maar niemand weet wanneer de F16 de lucht in mogen.
 
Een naar Mariupol en één naar Melitopol, daar kunnen de russen de zee in geduwd worden, daar kunnen ze nauwelijks weg. Berdiansk wordt daar ook bestookt met raketten. Mocht dat lukken, heeft Rusland een groot probleem met bevoorrading.
UA heeft idd meermaals aangegeven (eigenlijk niet met zo veel woorden) daar toe te slaan. Denk dat daar toeslaan het meest kans op slagen heeft + het Westen dit maar al te graag zou zien (ie een of andere nederlaag in die regio). Mariupol en Berdiansk zijn in ieder geval
recent idd een aantal keer geraakt.

tis tijd voor Boots on the ground)
Die zijn er volgens mij wel al. Was er geen generaal van de NAVO die zei dat de leger patch van de NAVO/leger waar je dienst doet aftrekken en die van UA aantrekken al voldoende was om op papier eigenlijk niet meer bij de NAVO te zitten?
 
UA heeft idd meermaals aangegeven (eigenlijk niet met zo veel woorden) daar toe te slaan. Denk dat daar toeslaan het meest kans op slagen heeft + het Westen dit maar al te graag zou zien (ie een of andere nederlaag in die regio). Mariupol en Berdiansk zijn in ieder geval
recent idd een aantal keer geraakt.


Die zijn er volgens mij wel al. Was er geen generaal van de NAVO die zei dat de leger patch van de NAVO/leger waar je dienst doet aftrekken en die van UA aantrekken al voldoende was om op papier eigenlijk niet meer bij de NAVO te zitten?
Blijkbaar is blauwe of gele duck tape ook voldoende. Vind gele niet zo geweldig staan in het terrein. Lijkt op een mik-sticker.
 
Ik zie in Scott Ritter een verbitterde en gefrustreerde oud VS marine officier, die er dan maar voor heeft gekozen om Putin's narratief te gaan verkondigen. Maar goed, ik ben ook maar een schaap, gebrainwasht door die verderfelijke Westerse main-stream-media, dus neem wat ik denk en vind vooral niet te serieus...
 
Maar goed, ik ben ook maar een schaap, gebrainwasht door die verderfelijke Westerse main-stream-media, dus neem wat ik denk en vind vooral niet te serieus...
Ik zal er rekening mee houden.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
TLDR : "They can't win" (Ukraine)

p.s.
Als ik de levensloop van Scott Ritter op Wikipedia lees en dan met name dit deel, kan ik me, zacht uitgedrukt, niet aan de indruk onttrekken dat hij niet volledig objectief is. Zie ook: https://www.polygraph.info/a/fact-c...inspector-in-russian-propaganda-/7064239.html

Ja die verhalen ga je natuurlijk over en weer vinden van mensen met een sterke mening en een bepaald bereik. Helemaal als dat kritische noten vanuit je eigen camp, richting je eigen camp zijn.
Het gaat ook meer om de totale context van al Judge Napolitano zijn gasten over dit onderwerp, die verhalen liggen allemaal niet zover bij elkaar vandaan, elk vanuit hun eigen vakgebied benaderd.

Maar ik snap goed dat een enkele video van iemand die genoeg op zijn kerfstok heeft, lastig te verwerken valt, helemaal als je de afgelopen periode veel westerse informatie tot je hebt genomen.
 
Opmerkelijk, deze tweet gisteren van Oleksii Resnikov, minister van Defensie van Oekraine:
Een verwijzing naar Depeche Mode - Enjoy The Silence
De jongere lezertjes zullen dit nummer waarschijnlijk niet kennen. ;)

Mooi stukje propaganda 2.0 anno 2023. Bijzonder wat 4 of 8K beeld en dito bijbehorend kristalhelder STX geluid voor een extra dimensie kunnen zorgen. Dat is wel wat anders dan tijdens WWII en de staatskranten.
Saillant detail ook aan het einde van de video, de fighter jets, die er eerst nooit zouden komen. Ben benieuwd hoeveel F16's er uiteindelijk zowel tijdig de lucht in kunnen aldaar, of tijdig een piloot hebben die ze kan besturen. Of gaat NAVO toch gewoon piloten leveren :dunno:
 
Back
Naar boven