MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Stel de vraag, wie heeft het land momenteel in handen en wil het hebben? Die heeft hier het grootst nadeel va.
Het schijnt dat de watervoorziening op de Krim ook afhankelijk is van die stuwdam, dus ja, dan zitten de Russische bezetters daar op den duur wel 'in vieze papieren' zoals de Belgen dat zouden noemen, en zou Oekraine er best wel eens achter kunnen zitten.

Het schijnt dat de watervoorziening op de Krim ook afhankelijk is van die stuwdam, dus ja, dan zitten de Russische bezetters daar op den duur wel 'in vieze papieren' zoals de Belgen dat zouden noemen, en zou Oekraine er best wel eens achter kunnen zitten.
Als dat het doel was hadden ze het overstromingsgebied wel eerst geëvacueerd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.383
Rusland en Oekraine geven elkaar de schuld van het vernietigen van de dam. Ik vraag me af wie er op dit moment het meeste baat heeft bij deze actie. De Dnjepr vormt wel precies de frontlinie, van Cherson tot aan Zaporizja.
Beiden hebben er wel en geen baat bij. Het belemmert een tegenoffensief van Oekraïne maar het belemmert ook de drinkwatervoorziening van de Krim, aldus de twitter.

1686040402246.jpg

Stel de vraag, wie heeft het land momenteel in handen en wil het hebben? Die heeft hier het grootst nadeel va.
Niemand heeft het in handen en bevrijden kan wel als het volgend voorjaar is opgedroogd.
Diegene die er nog wonen, hadden weg kunnen zijn, hebben zelf gekozen om te blijven. Steunen dus de Russen.
Waarschijnlijk heeft Rusland de dam opgeblazen maar hebben ze er zelf het meeste nadeel van.
De kat in het nauw verhaal.
De troepen die er zaten kunnen nu opschuiven naar waar meer vuurkracht nodig is.
Maar dus vooral kat in het nauw.

Ja want het huidige Oekrainse regime heeft wel bewezen erg om de Oekrainse bevolking te geven. Vandaar ook dat ze hun eigen mensen vanaf 2014 dagelijks beschieten.
Jij gelooft ook nog in sinterklaas zeker.

Het is iig niet de eerste keer dat de russen de dam opblazen ter verdediging.

Laatst bewerkt:
Wordt gekker en gekker hier, herrineringen van de 'coronhaox' periode dringen zich op aan me :(

Rusland en Oekraine geven elkaar de schuld van het vernietigen van de dam. Ik vraag me af wie er op dit moment het meeste baat heeft bij deze actie. De Dnjepr vormt wel precies de frontlinie, van Cherson tot aan Zaporizja.
Klassieke inundatie, denk ik. De rivier is nu veel breder en dus lastiger om over te steken, dus dit is gunstig om het aangekondigde Oekraïense offensief te weren. Heeft overigens niks met terrorisme te maken. Het is een eeuwenoude strategie, die o.a. ook door Nederland tegen de Fransen is gebruikt.

Het drinkwaterprobleem is natuurlijk lastig, maar wel overkomelijk. Zeker als je de bevolking daar toch (grotendeels) evacueert. Een eventueel verlies van zwaar bevochten terrein zou voor de Russen erger zijn, denk ik.

Klassieke inundatie, denk ik. De rivier is nu veel breder en dus lastiger om over te steken, dus dit is gunstig om het aangekondigde Oekraïense offensief te weren
[sarcast mode on] Dus de Russen liegen! Wie had dat verwacht? ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.399
Separatisten/terroristen, geef ze een naam.

Bij de eerste geef je aan dat je denkt dat Oekraïne bewust eigen burgers beschiet, dus zal je ook wel geloven dat zij het waren die MH17 hebben neergehaald.

Terug
Naar boven