MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik neem hier aanstoot aan. Ik eis herstelbetalingen en een standbeeld ergens in Rotterdam.
Dat standbeeld heb je al.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.422
Dat standbeeld heb je al.
Ja maar dat was voor een andere keer toen ik mij beledigd voelde.

Ik vind zijn argumentatie niet echt sterk:
"The Russians didn't do it, that's obvious. There's just no incentive for them to do that. They could have done it months ago, had they wanted to do that."

Daarnaast vertelde de directeur van de waterkrachtcentrale dat uit de beelden van de explosie blijkt dat deze van binnenuit is opgeblazen, dus niet d.m.v. een raketaanval. En de centrale is al tijden in handen van de Russen.

Laatst bewerkt:
"The Russians didn't do it, that's obvious. There's just no incentive for them to do that. They could have done it months ago, had they wanted to do that."

Daarnaast vertelde de directeur van de waterkrachtcentrale dat uit de beelden van de explosie blijkt dat deze van binnenuit is opgeblazen, dus niet d.m.v. een raketaanval. En de centrale is al tijden in handen van de Russen.

Ik vind die beargumentatie ook een beetje drogberedenering inderdaad. Wel geeft hij ook aan dat het erop lijkt dat de dam van binnenuit is opgeblazen, dus op dat vlak lijkt hij goed geïnformeerd te zijn.

Dat iets in handen is van Rusland of Oekraïne dat boeit bijvoorbeeld een SAS niet. Dit soort ingrijpende gebeurtenissen is het vaak gissen in het begin, meestal komt uiteindelijk de waarheid wel boven tafel, maar of dat 1 maand, 1 jaar of 25 jaar zal duren :dunno:

Wel mega interessante ontwikkeling, waarbij ik persoonlijk denk dat het ondraaglijke lijden verlengd zal worden, want alles weer zompig en nat, dus weer vrij weinig mogelijkheid tot manoeuvreren de komende tijd, terwijl men al zolang heeft moeten wachten tot de grond droog genoeg was.

Mijn brein komt steeds terug op het feit dat ik zelf van mening ben dat Oekraïne niet veel meer "in de tank" heeft zitten en zichzelf op deze manier extra tijd verschaft voor hun zogeheten lente offensief. Dat lijkt nu een zomer offensief te worden, of wellicht zelfs herfst? Maar dan is de aarde alwéér nat. En ik denk niet dat Rusland op de lauweren blijft rusten de komende weken/maanden, ondanks deze gebeurtenis.

Ik vind die beargumentatie ook een beetje drogberedenering inderdaad. Wel geeft hij ook aan dat het erop lijkt dat de dam van binnenuit is opgeblazen, dus op dat vlak lijkt hij goed geïnformeerd te zijn.

Dat iets in handen is van Rusland of Oekraïne dat boeit bijvoorbeeld een SAS niet. Dit soort ingrijpende gebeurtenissen is het vaak gissen in het begin, meestal komt uiteindelijk de waarheid wel boven tafel, maar of dat 1 maand, 1 jaar of 25 jaar zal duren :dunno:

Wel mega interessante ontwikkeling, waarbij ik persoonlijk denk dat het ondraaglijke lijden verlengd zal worden, want alles weer zompig en nat, dus weer vrij weinig mogelijkheid tot manoeuvreren de komende tijd, terwijl men al zolang heeft moeten wachten tot de grond droog genoeg was.

Mijn brein komt steeds terug op het feit dat ik zelf van mening ben dat Oekraïne niet veel meer "in de tank" heeft zitten en zichzelf op deze manier extra tijd verschaft voor hun zogeheten lente offensief. Dat lijkt nu een zomer offensief te worden, of wellicht zelfs herfst? Maar dan is de aarde alwéér nat. En ik denk niet dat Rusland op de lauweren blijft rusten de komende weken/maanden, ondanks deze gebeurtenis.

Over het weekend 4000 doden en gewonden aan de kant van UA… zo halen ze de herfst niet eens. Hoe langer het duurt hoe beter.

• #6.428
Zegt ook niks. Prima target voor spec ops.

Dreigde Oekraïne de Dam voor de terugtrekking van RU in Kherson niet op te blazen? Meende zelf ‘test strikes’ met de HIMARS.

Zie: https://news.yahoo.com/ukrainian-mi...aOO9YDhAw5ZKDjfAOElmIH-WoKlhgR-GJPxqEMbeUBcu3
Dit lees ik ook in verschillende berichten. Iemand meer info hierover?

• Like
Waarderingen: Vonk
  • #6.429
O en wat betreft "dit is een oorlogsmisdaad!"

Operation Chastise, commonly known as the Dambusters Raid,[1][2] was an attack on German dams carried out on the night of 16/17 May 1943 by 617 Squadron RAF Bomber Command, later called the Dam Busters, using special "bouncing bombs" developed by Barnes Wallis. The Möhne and Edersee dams were breached, causing catastrophic flooding of the Ruhr valley and of villages in the Eder valley; the Sorpe Dam sustained only minor damage. Two hydroelectric power stations were destroyed and several more damaged. Factories and mines were also damaged and destroyed. An estimated 1,600 civilians – about 600 Germans and 1,000 enslaved labourers, mainly Soviet – were killed by the flooding.

• Like
Waarderingen: Vonk
Over het weekend 4000 doden en gewonden aan de kant van UA… zo halen ze de herfst niet eens. Hoe langer het duurt hoe beter.

Ja dat zou dan weer in de kaarten spelen van Rusland. Wie zal het zeggen, de waarheid is reeds lange tijd gestorven natuurlijk. Ik zet mijn geld in op een Special Operation Force van bijvoorbeeld het VK (SAS) of in samenwerking met 1 van de andere NAVO landen wellicht. Gewoon weer zo'n onderbuikgevoel met een klein beetje deductieve redenering. Die ja ook weer deels gebaseerd zijn op aannames en andere nog hangende feiten, of welles nietes verhalen uit het recente verleden in deze strijd.

Het had alleen geen voordeel om het eerder al te doen, maar wel om het juist nu te doen:
- Oekraïne was eerst niet in staat om het lente offensief te lanceren, vanwege een tekort aan materiaal en natte grond. Het heeft voor Rusland dan geen zin om de dam op te blazen, want het offensief kan toch nog niet plaatsvinden.
- Bovendien is die dam nuttig voor de watervoorziening dus wil je hem niet opblazen als het niet nodig is.
- Het heeft nut om de dam op het laatste moment op te blazen, omdat je zo de voorbereiding van de vijand verstoort. Die heeft zich nu immers voorbereid op een situatie, die nu niet langer actueel is. Element of surprise, zullen we maar zeggen.

Dit nog naast het feit dat de rivier nu nog meer als een gracht werkt en een groot gebied nu drassig is en dus onbegaanbaar voor zwaar materiaal. Dit werkt altijd in het voordeel van de verdediger.

Dit lees ik ook in verschillende berichten. Iemand meer info hierover?
UA dreigde de Dam op te blazen mocht hun tegen offensief in Kherson destijds (november 2022?) mislukken. RU trok niet veel later naar de linkeroever.

“Russia had to arm and feed its forces via three crossings: the Antonovsky Bridge, the Antonovsky railway bridge and the Nova Kakhovka dam, part of a hydroelectric facility with a road running on top of it.
“…

Kovalchuk considered flooding the river. The Ukrainians, he said, even conducted a test strike with a HIMARS launcher on one of the floodgates at the Nova Kakhovka dam, making three holes in the metal to see if the Dnieper’s water could be raised enough to stymie Russian crossings but not flood nearby villages.
The test was a success, Kovalchuk said, but the step remained a last resort. He held off.”

• #6.433
Dit nog naast het feit dat de rivier nu nog meer als een gracht werkt en een groot gebied nu drassig is en dus onbegaanbaar voor zwaar materiaal. Dit werkt altijd in het voordeel van de verdediger.
Maar kan ditzelfde dan ook niet voor Oekraïne worden gezegd?

Ik vind het vreemd dat die dam niet goed bewaakt werd door een Seal team. Hoor ie geval niet dat er een beveiligs team is omgelegd voordat de dam werd opgeblazen.

Hoewel ik vooralsnog denk dat het waarschijnlijker is dat Rusland de dam heeft opgeblazen, is deze te mooi om niet te delen:

Tucker is terug, vergelijk vooral zijn views met de kijkcijfers van Fox en CNN.

• #6.436
Hoewel ik vooralsnog denk dat het waarschijnlijker is dat Rusland de dam heeft opgeblazen, is deze te mooi om niet te delen:

Een Musk heeft al gezegd hem niet te gaan censureren. Mooi man. Nu kan ie lekker zeggen wat ie wilt.
84 miljoen views!
Top!

Draadje met onjuistheden en andere mening:

• #6.439
Tucker moet oppassen niet geEpsteined te worden. Iemand met zo'n gigantisch bereik is een gevaar voor de status quo.

Terug
Naar boven