AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
Dan is de grote vraag, wat ben je liever? Weet je liever niets? Of weet je liever gemanipuleerde dingen die je proberen aan te zetten tot handelingen met als doel het bereiken van een (politieke) dubbele agenda?
Know thy enemy.
Maar ignorance is bliss.

Dilemma

Ik ga dan toch voor zoveel mogelijk weten door verschillende bronnen te gebruiken.

Zo kijk ik bijv NOS en RTL nieuws, maar ook RussiaToday, CNN, Fox en Aljazeera. En alternatieve websites. Elk verhaal heeft meerdere kanten en de waarheid ligt vaak in het midden.

Know thy enemy.
Maar ignorance is bliss.

Dilemma

Ik ga dan toch voor zoveel mogelijk weten door verschillende bronnen te gebruiken.

Zo kijk ik bijv NOS en RTL nieuws, maar ook RussiaToday, CNN, Fox en Aljazeera. En alternatieve websites. Elk verhaal heeft meerdere kanten en de waarheid ligt vaak in het midden.
Ik ben de laatste jaren steeds meer op Al Jazeera aan het kijken, ik krijg toch het idee dat een van de minst biased nieuwsbronnen is.

Ook helemaal eens met wat je hier zegt trouwens

Probeer zelf een klein beetje op de hoogte te blijven maar niet te veel. Word er nou niet echt gelukkiger van om een uur per dag o.i.d. te spenderen aan het inlezen van hoeveel leed er nou weer is daar.

Ik vind alle nieuwe 9gag memes over Duitsland die hun militair budget van 50 miljard naar 150 miljard verhoogt overigens wel echt prachtig.

Know thy enemy.
Maar ignorance is bliss.

Dilemma

Hoeveel tijd steek je daar per dag in?

Als ik dit lees dan neig ik toch naar de optie om eens een periode helemaal geen nieuws meer te volgen. Lijkt me heerlijk. Je hebt er overigens ook helemaal geen invloed op, tenzij je bijvoorbeeld een enkeltje Oekraïne boekt en met een AK aan het front gaat staan van een van beide zijdes.

Je hebt helemaal gelijk, moet altijd grinniken als mensen daarin dan hun persoonlijke genuanceerdheid claimen:
"Ja maar, ik kijk naar NOS én RTL nieuws, maar lees ook het AD, de Volkskrant en het NRC"

Als je dan een gewetensvolle poging doet om zo veelzijdig en objectief mogelijk geïnformeerd te zijn (als dat al mogelijk is), dan kun je daar gerust een soort dagtaak van maken merk ik.

P.S. ik ben -tot de afgelopen 2 jaar- eigenlijk 15 jaar lang vrijwel politiek bewusteloos geweest en dat leeft toch een stuk makkelijker en prettiger moet ik zeggen

Als ik dit lees dan neig ik toch naar de optie om eens een periode helemaal geen nieuws meer te volgen. Lijkt me heerlijk. Je hebt er overigens ook helemaal geen invloed op, tenzij je bijvoorbeeld een enkeltje Oekraïne boekt en met een AK aan het front gaat staan van een van beide zijdes.
Sinds ik alleen woon met m’n vriendin volg ik nauwelijks nog het nieuws. Corona maatregelen hoorde ik wel via m’n omgeving. Is idd zalig, al helemaal icm het verwijderen van m’n Twitter

Je hebt helemaal gelijk, moet altijd grinniken als mensen daarin dan hun persoonlijke genuanceerdheid claimen:
"Ja maar, ik kijk naar NOS én RTL nieuws, maar lees ook het AD, de Volkskrant en het NRC"
Ik gooi gewoon wat Ongehoord Nederland in de mix.

• Topic Starter Topic Starter
NOS en RTL is full of shit maar ik kijk het graag zodat ik weet welke leugens ze nu
weer aan ons proberen te verkopen :)

Teveel.
Denk gemiddeld 2 tot 3 uur per dag.

Maar ik kijk/lees eigenlijk alleen nieuws wat mij boeit. Alles omtrend BN'ers, fashion, achterklap, etc boeit mij niet. Dat Hazes Jr weer 1 of andere snol bezwangert kan mij echt aan m'n reet roesten.

Niet al het nieuws is natuurlijk slecht voor je he. Zo is er ook genoeg te lezen over ontwikkingen op het gebied van wetenschap. Geopolitiek vind ik altijd interressant en ook wel belangrijk om te weten wat er in de wereld gebeurd. Vrijwel alles omtrent covid ben ik al een tijdje mee gestopt. Misschien 20 mins per week besteed ik aan dat onderwerp.

Ik gooi gewoon wat Ongehoord Nederland in de mix.

En je hebt wat mij betreft -alweer- gelijk, want je mag er van vinden wat je wilt, zoiets als ON en blackbox tv hoort gewoon thuis in een democratisch land.

Al zou het alleen maar zijn om over de volledige breedte van het spectrum der informatie en meningen weerklank te horen.
Dat houdt je scherp tegen de narratief-stormtroepers..

😔

😔
Betekent dat hij gewoon kernwapens gaat gebruiken😡😡😡😡😡

Betekent dat hij gewoon kernwapens gaat gebruiken😡😡😡😡😡
Nee, dat betekent dat ie zijn leger de opdracht geeft om dat materieel klaar te maken voor gebruik.
Het betekent niet dat ie ze gaat gebruiken.

Zodra je daar daadwerkelijk aan begint dan breekt hoogstwaarschijnlijk wel de pestpleuris uit.

Nee, dat betekent dat ie zijn leger de opdracht geeft om dat materieel klaar te maken voor gebruik.
Het betekent niet dat ie ze gaat gebruiken.

Zodra je daar daadwerkelijk aan begint dan breekt hoogstwaarschijnlijk wel de pestpleuris uit.
Ik vind dat de nato moet ingrijpen. Het moet

Terug
Naar boven