apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kom je erbij dat ik denk dat ze daar toevallig waren of voor het goedkope bier?Ik denk dat je die analogie niet kan maken.
Denken dat die militairen daar toevallig waren is nogal naïef.
We moeten niet onnozel doen. Het hele Westen en een groot deel van de wereld is Oekraïne aan het bewapenen en het helpen. Het is maar normaal denk ik dat Rusland dan concludeert dat zij ook doelwitten zijn. Als er een inbreker aan mijn deur komt bellen en zegt:" heb jij een hamer voor me? ik wil bij je buur inbreken", dan is het logisch dat mijn buur boos op me zal zijn als ik de buur een hamer en een koevoet geef.
Maar waarom zou Oekraïne (eventueel mbv het Westen) dan niet massaal alles waar Russische militairen zich verschansen bombarderen?Ik denk dat je die analogie niet kan maken.
We moeten niet onnozel doen. Het hele Westen en een groot deel van de wereld is Oekraïne aan het bewapenen en het helpen. Het is maar normaal denk ik dat Rusland dan concludeert dat zij ook doelwitten zijn. Als er een inbreker aan mijn deur komt bellen en zegt:" heb jij een hamer voor me? ik wil bij je buur inbreken", dan is het logisch dat mijn buur boos op me zal zijn als ik de buur een hamer en een koevoet geef.
Omdat ze daar de spullen niet voor hebben.Maar waarom zou Oekraïne (eventueel mbv het Westen) dan niet massaal alles waar Russische militairen zich verschansen bombarderen?
Die levert de rest van de wereld dan toch gewoon?

De rest van de wereld wil dat soort spullen (vooralsnog) liever niet leveren om escalatie en officiele/openlijke betrokkenheid vanuit de NAVO te voorkomen.
Als Rusland bewust NAVO militairen doodt die daar een MTG toernooi aan het spelen zijn onder het genot van pizza-tje vragen ze er wel een beetje om.De rest van de wereld wil dat soort spullen (vooralsnog) liever niet leveren om escalatie en officiele/openlijke betrokkenheid vanuit de NAVO te voorkomen.
Dat praat collateral damage nog niet goed. De vraag is of collateral damage (moreel) acceptabel is. Natuurlijk hebben westerse landen zich daar ook schuldig aangemaakt, denk bijvoorbeeld aan Hawija. Toen is er echter wel een onderzoek ingesteld, toegegeven dat er burgerslachtoffers zijn gevallen wat niet was voorzien, mensen gecompenseerd. Dat praat natuurlijk niet goed wat er gebeurd is, maar er was in ieder geval ruimte voor discussie en er werd onderzocht of er oorlogsmisdaden waren begaan. De manier waarop Rusland/Poetin op zulke situaties reageert is echt betreurenswaardig. Er valt geen normale discussie te voeren en kritiek wordt niet geaccepteerd. Denk je dat Rusland ooit mensen gaat vergoeden mocht blijken dat er onvoorzien collateral damage is opgetreden of ook maar iets toegeven wat fout is gegaan? In de spoiler wat Russische wetgeving hierover zegt. Het blijft natuurlijk altijd een punt van discussie of geweld proportioneel is, of de collateral damage niet excessief is en of het militair gewin groter is dan de nevenschade.Man opgepakt die Russen geholpen zou hebben bij raketaanval op Kramatorsk
In Oekraïne is een man opgepakt op verdenking van het helpen van het Russische leger bij de raketaanval op Kramatorsk. Hij zou video's gemaakt hebben van het getroffen pizzarestaurant en de Russen hebben verteld over de populariteit van de eettent.
Het dodental als gevolg van de raketaanval is volgens de Oekraïense autoriteiten opgelopen tot elf. Onder de doden zijn twee zussen van 14 jaar oud. Behalve het pizzarestaurant zijn ook tientallen woningen en gebouwen in de stad beschadigd geraakt bij de reeks explosies van gisteravond.
Rusland beweert dat de aanval onder meer gericht was op een Oekraïense legerpost. Het Kremlin herhaalt steeds dat het geen burgerdoelen aanvalt - maar met regelmaat worden woonwijken en burgerinfrastructuur gebombardeerd. Vrijwel dagelijks meldt Oekraïne burgerslachtoffers door Russische luchtaanvallen.
Ook weer zo smerig dit van de NOS. Heel internet staat vol met filmpjes die bewijzen dat daar soldaten onder het puin liggen en het gebouw fungeerde als uitvalsbasis en die tyf**lijers hebben het over meisjes van 14 en dat het een populair pizzarestaurant was.
Een populair pizzarestaurant, hahahaha. Even serieus, ik lach me kapot om dit soort dingen.
Maar mongols die NOS lezen en niet beter weten geloven dit dus echt. Sneu sneu en nog eens sneu.
Dat is te kort door de bocht geredeneerd. Wat is een groot aantal? Hoeveel buitenlandse militairen vs hoeveel burgers zaten daar? Wat voor functie bekleedden die militairen?Op het moment dat militairen een gebouw gebruiken, al dan niet voor militaire doeleinden, is het een legitiem doelwit. Burgerslachtoffers zijn dan idd collateral damage.
En gezien het grote aantal buitenlandse militairen was dit zeker een legitiem doelwit.
Jij bent gewoon bang dat je je sportschool niet meer in komt omdat men daar geen zin heeft collateral damage te worden.Dat is te kort door de bocht geredeneerd. Wat is geen groot aantal? Hoeveel buitenlandse militairen vs hoeveel burgers zaten daar? Wat voor functie bekleedden die militairen?

Gewoon uit interesse: welke factoren wegen Nederlandse militairen mee in zo'n beslissing? En wat vinden 'we' dan acceptabel?Dat is te kort door de bocht geredeneerd. Wat is een groot aantal? Hoeveel buitenlandse militairen vs hoeveel burgers zaten daar? Wat voor functie bekleedden die militairen?
Weet ik niet, dat is niet mijn vakgebied.Gewoon uit interesse: welke factoren wegen Nederlandse militairen mee in zo'n beslissing? En wat vinden 'we' dan acceptabel?
Of hun meerdere er wel of niet opdracht toegeeft?Gewoon uit interesse: welke factoren wegen Nederlandse militairen mee in zo'n beslissing? En wat vinden 'we' dan acceptabel?
Die meerdere is toch juist diegene waar deze vragen over gaan? Zo heb ik 'm ook opgevat.
Hoe kom je erbij dat ik denk dat ze daar toevallig waren of voor het goedkope bier?
ik had de discussie in de gym gevolgd. Ik was niet aandachtig genoeg. Ik interpreteerde je discussie met Apfelstrudel fout.Hoe kom je erbij dat ik denk dat ze daar toevallig waren of voor het goedkope bier?
Alleen is Rusland de inbreker en het Westen de buurt rondom de woning die helpt de inbreker buiten te houden.Ik denk dat je die analogie niet kan maken.
We moeten niet onnozel doen. Het hele Westen en een groot deel van de wereld is Oekraïne aan het bewapenen en het helpen. Het is maar normaal denk ik dat Rusland dan concludeert dat zij ook doelwitten zijn. Als er een inbreker aan mijn deur komt bellen en zegt:" heb jij een hamer voor me? ik wil bij je buur inbreken", dan is het logisch dat mijn buur boos op me zal zijn als ik de inbreker een hamer en een koevoet geef.