Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.081
Ik weet niet wat de internationale regels daarover zeggen. Als het alleen een slaapplaats is voor burgers en militairen buiten dienst kan ik me voorstellen dat er andere regels gelden dan als het een militaire basis is. Ook voor de afweging van mogelijke burgerslachtoffers zijn regels. Een restaurant waar ook militairen op hun vrije dagen komen is niet zomaar een legitiem doel.

Volgens de Russen is het een commandocentrum, ik ben benieuwd of ze dat nog met vage foto's gaan aantonen. Je weet wel, net als bij die WMD van Bush jr...
Er zijn filmpjes waarop te zien is dat er buitenlandse militairen zaten.
Dat restaurant zat aan het hotel.

• #7.082
Zoals te zien op 00:08. De witte doeken zijn van het retaurant.

Ik weet niet wat de internationale regels daarover zeggen. Als het alleen een slaapplaats is voor burgers en militairen buiten dienst kan ik me voorstellen dat er andere regels gelden dan als het een militaire basis is. Ook voor de afweging van mogelijke burgerslachtoffers zijn regels. Een restaurant waar ook militairen op hun vrije dagen komen is niet zomaar een legitiem doel.

Volgens de Russen is het een commandocentrum, ik ben benieuwd of ze dat nog met vage foto's gaan aantonen. Je weet wel, net als bij die WMD van Bush jr...
Ja maar de Yanks …

• #7.088
Te onduidelijk: wat bedoel je met zaten?

Zaten ze in het restaurant, zaten ze daar te wonen, zaten ze daar plannen te maken, zaten ze daar in een basis of depot?
Britse en Amerikaanse huurlingen waren samen met Oekraïnse officieren bezig met een Magic the Gathering tournooi.

Ze hadden kunnen weten dat dit onverstandig is. Sinds ze Aragorn zwart hebben gemaakt hebben Russen echt een tyfushekel aan Magic the gathering.

• #7.089
Stomme vragen stomme antwoorden.

Britse en Amerikaanse huurlingen waren samen met Oekraïnse officieren bezig met een Magic the Gathering tournooi.

Ze hadden kunnen weten dat dit onverstandig is. Sinds ze Aragorn zwart hebben gemaakt hebben Russen echt een tyfushekel aan Magic the gathering.
Als die militairen in hun vrije tijd gewoon in een restaurant tussen de burgers zitten te eten kan je toch niet volhouden dat het een legitiem doel is?

Dan kunnen de Oekraïners Moskou bombarderen omdat daar ook Russische militairen zijn. Doen de Russen immers ook regelmatig met Kyiv.

• #7.092
Als die militairen in hun vrije tijd gewoon in een restaurant tussen de burgers zitten te eten kan je toch niet volhouden dat het een legitiem doel is?
Ja, tientallen Amerikaanse en Britse militairen, waaronder Rangers, zijn toevallig gezamenlijk op vakantie in Oekraïne, toevallig gezamenlijk in Kramatorsk en helemaal toevallig zelfs op hetzelfde moment in hetzelfde hotel.

Die stomme Russen die gewoon bommen op vreedzame touristen gooien.

"You can surmise it was used by..."
suppose that something is true without having evidence to confirm it.

Alsof je een kroeg in Den Helder bombardeert en zegt dat wel duidelijk is dat deze door de Koninklijke Marine gebruikt wordt.

Dat is toch geen serieuze bron, dat is alleen maar een suggestie.

Ja, tientallen Amerikaanse en Britse militairen, waaronder Rangers, zijn toevallig gezamenlijk op vakantie in Oekraïne, toevallig gezamenlijk in Kramatorsk en helemaal toevallig zelfs op hetzelfde moment in hetzelfde hotel.

Die stomme Russen die gewoon bommen op vreedzame touristen gooien.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat dat gebouw op dat moment mogelijk geen militair doel was.

• Like
Waarderingen: BB_
Er waren militairen, dat hadden we al vastgesteld, dat zegt nog lang niet alles.

Is een sportschool waar één van forumleden die een betrekking heeft in Zijne Majesteits Krijgsdienst ook een legitiem doel als hij daar met wat collega's traint?
Ik denk dat je die analogie niet kan maken.
Denken dat die militairen daar toevallig waren is nogal naïef.

We moeten niet onnozel doen. Het hele Westen en een groot deel van de wereld is Oekraïne aan het bewapenen en het helpen. Het is maar normaal denk ik dat Rusland dan concludeert dat zij ook doelwitten zijn. Als er een inbreker aan mijn deur komt bellen en zegt:" heb jij een hamer voor me? ik wil bij je buur inbreken", dan is het logisch dat mijn buur boos op me zal zijn als ik de inbreker een hamer en een koevoet geef.

Laatst bewerkt:
  • #7.099
Er waren militairen, dat hadden we al vastgesteld, dat zegt nog lang niet alles.

Is een sportschool waar één van forumleden die een betrekking heeft in Zijne Majesteits Krijgsdienst ook een legitiem doel als hij daar met wat collega's traint?
Mental gymnastics, je doet zo je best maar bent er echt heel slecht in.

"You can surmise it was used by..."

Alsof je een kroeg in Den Helder bombardeert en zegt dat wel duidelijk is dat deze door de Koninklijke Marine gebruikt wordt.

Dat is toch geen serieuze bron, dat is alleen maar een suggestie.
Knapt het wel eens op daar.

Terug
Naar boven