XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Gebeurd er eigenlijk nog wel wat?

Iedereen kijkt naar die NAVO top in Vilnius, waarschijnlijk met :popcorn:

Gebeurd er eigenlijk nog wel wat?

Jazeker… iedere dag honderden dode Oeks en de laatste tijd ook steeds vaker Amerikanen en Engelsen.

Ze worden met Bradley’s tot het punt van bestemming gebracht (als ze onderweg al niet opgeblazen worden), vervolgens worden er soldaten uitgeladen waarvan de helft op mijnen stapt of door artellerievuur wordt gekilld en de andere helft vlucht.

Dit gebeurt op sommige posities meerdere keren per dag.

Telegram staat er vol mee.

Ik zou Oekraïne persoonlijk ook niet bij de navo hoeven. Het enige argument voor Oekraïens lidmaatschap is de aanname dat Rusland Oekraïne dan in de toekomst niet meer zou aanvallen. Maar dat is precies het probleem van het argument: het is een aanname. En ik hecht te weinig belang aan een onafhankelijk Oekraïne om daarvoor een oorlog (of nog erger: mijn leven) te willen riskeren.

Dat was nooit de bedoeling als je er een beetje in zou verdiepen
Wij geloven die Russische theorieën niet.
Is Putin nu het holmaatje van Prigozhin of vind hij Prigozhin een landverrader, of beide en steekt hij hem binnenkort een mes in z'n rug ?

Dat is namelijk lastig in te schatten vanuit hier.

Ik zou Oekraïne persoonlijk ook niet bij de navo hoeven. Het enige argument voor Oekraïens lidmaatschap is de aanname dat Rusland Oekraïne dan in de toekomst niet meer zou aanvallen. Maar dat is precies het probleem van het argument: het is een aanname. En ik hecht te weinig belang aan een onafhankelijk Oekraïne om daarvoor een oorlog (of nog erger: mijn leven) te willen riskeren.
Dan sturen we net als Rusland eerst de minderheden. Als die op zijn kunnen we altijd nog onderhandelen.
:trollface:

Huh, maar ze zouden toch even de Krim terug gaan nemen?

Maar okay, lekker boeien mocht dat daadwerkelijk zo zijn. Bakhmut heeft toch absoluut nul strategische waarde? Althans, toen Wagner het innam was dat zo.
Het was niet duidelijk waar dat tegenoffensief zou gaan plaatsvinden. Ik sluit niet uit dat opblazen van de dam de Oekraïners heeft gedwongen om de plannen te herzien en de aanval aan een ander front in te zetten.

Verder kan ik het strategisch belang van Bachmoet niet echt inschatten. Maar het is altijd een overwinning als je je vijand mankracht kunt ontnemen door een gebied te omsingelen.

Ik las trouwens ook dat Oekraïne de artillery fight aan het winnen is. De Russen verliezen drie stuks geschut tegen ieder Oekraïens stuk. Grotendeels omdat het westerse materiaal beter is, dus nauwkeuriger en met geavanceerde technologie voor counterbattery-vuur. Ik zal het artikel er zo bij zoeken.

Edit:

Laatst bewerkt:
Het was niet duidelijk waar dat tegenoffensief zou gaan plaatsvinden. Ik sluit niet uit dat opblazen van de dam de Oekraïners heeft gedwongen om de plannen te herzien en de aanval aan een ander front in te zetten.

Verder kan ik het strategisch belang van Bachmoet niet echt inschatten. Maar het is altijd een overwinning als je je vijand mankracht kunt ontnemen door een gebied te omsingelen.

Ik las trouwens ook dat Oekraïne de artillery fight aan het winnen is. De Russen verliezen drie stuks geschut tegen ieder Oekraïens stuk. Grotendeels omdat het westerse materiaal beter is, dus nauwkeuriger en met geavanceerde technologie voor counterbattery-vuur. Ik zal het artikel er zo bij zoeken.

Edit:

Volgens de westerse media zit Rusland al een jaar zonder munitie en hadden ze geloof ik bijna alleen nog tanks over van de eerste wereld oorlog waarvan een heel deel onbruikbaar zou zijn. Ik weet niet wat ik moet geloven hiervan.

De memes:
E44FD915-4E7C-444E-BA87-A4235F11A4AB.png

B391BE53-0B8E-41B7-917A-465712901FCB.png

• Haha
Waarderingen: Vonk
Ik vind het bijna gewoon zielig voor hem, hoe hij daar staat :roflol:

Ik vind het bijna gewoon zielig voor hem, hoe hij daar staat :roflol:
Je weet het tegenwoordig niet meer met die AI. Maar als deze foto echt daar genomen is dan is het een trieste bedoeling voor die knul.
Dat pakje ook wat hij altijd aan heeft. Waarom niet gewoon een net pak of een daadwerkelijk uniform. Dit is het allemaal net niet in mijn ogen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Maar dan zonder bril. Die touwtjes zie je dan weer niet bij Zelenski op de foto maar die zullen er vast wel zijn.
1689151641033.png

Terug
Naar boven