Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iedereen kijkt naar die NAVO top in Vilnius, waarschijnlijk met![]()
Het toetreden van Zweden officieel maken?En dan? Daar wordt ook niks besloten. Hoogstens weer nieuwe steun pakketten en speelgoed…
Jazeker. Oekraïne dreigt Bachmoet te omsingelen: https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-july-10-2023
Jazeker. Oekraïne dreigt Bachmoet te omsingelen: https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-july-10-2023
Net als die heel korte Speciale Militaire Operatie waarmee binnen een paar dagen heel Oekraïne overlopen zou worden?Huh, maar ze zouden toch even de Krim terug gaan nemen?

Net als die heel korte Speciale Militaire Operatie waarmee binnen een paar dagen heel Oekraïne overlopen zou worden?![]()
Wij geloven die Russische theorieën niet.Dat was nooit de bedoeling als je er een beetje in zou verdiepen
Dan sturen we net als Rusland eerst de minderheden. Als die op zijn kunnen we altijd nog onderhandelen.Ik zou Oekraïne persoonlijk ook niet bij de navo hoeven. Het enige argument voor Oekraïens lidmaatschap is de aanname dat Rusland Oekraïne dan in de toekomst niet meer zou aanvallen. Maar dat is precies het probleem van het argument: het is een aanname. En ik hecht te weinig belang aan een onafhankelijk Oekraïne om daarvoor een oorlog (of nog erger: mijn leven) te willen riskeren.

Het was niet duidelijk waar dat tegenoffensief zou gaan plaatsvinden. Ik sluit niet uit dat opblazen van de dam de Oekraïners heeft gedwongen om de plannen te herzien en de aanval aan een ander front in te zetten.Huh, maar ze zouden toch even de Krim terug gaan nemen?
Maar okay, lekker boeien mocht dat daadwerkelijk zo zijn. Bakhmut heeft toch absoluut nul strategische waarde? Althans, toen Wagner het innam was dat zo.
www.forbes.com
www.google.com
Volgens de westerse media zit Rusland al een jaar zonder munitie en hadden ze geloof ik bijna alleen nog tanks over van de eerste wereld oorlog waarvan een heel deel onbruikbaar zou zijn. Ik weet niet wat ik moet geloven hiervan.Het was niet duidelijk waar dat tegenoffensief zou gaan plaatsvinden. Ik sluit niet uit dat opblazen van de dam de Oekraïners heeft gedwongen om de plannen te herzien en de aanval aan een ander front in te zetten.
Verder kan ik het strategisch belang van Bachmoet niet echt inschatten. Maar het is altijd een overwinning als je je vijand mankracht kunt ontnemen door een gebied te omsingelen.
Ik las trouwens ook dat Oekraïne de artillery fight aan het winnen is. De Russen verliezen drie stuks geschut tegen ieder Oekraïens stuk. Grotendeels omdat het westerse materiaal beter is, dus nauwkeuriger en met geavanceerde technologie voor counterbattery-vuur. Ik zal het artikel er zo bij zoeken.
Edit:
![]()
Ukraine Is Winning The Artillery War—By Destroying Four Russian Howitzers for Every Howitzer It Loses
Seventeen months into Russia’s wider war on Ukraine, Ukrainian forces are winning a key battle—the counterbattery battle.www.forbes.com
![]()
Russia’s Is Sending Its Heaviest Artillery Into Ukraine, And It Is Getting Destroyed
Russia’s giant self-propelled mortars are now arriving on the battlefield – and getting destroyed just as fast. It's a symptom of a deeper problem for Russian artillery.www.google.com
Aan het front bedoel je? Jazeker. Het ISW brengt nog steeds dagelijks verslag uit: verslag 10-7-2023
Je weet het tegenwoordig niet meer met die AI. Maar als deze foto echt daar genomen is dan is het een trieste bedoeling voor die knul.Ik vind het bijna gewoon zielig voor hem, hoe hij daar staat![]()