AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Je bedoelt daarmee denk ik de zittende regeringen? Het volk zal namelijk voor het overgrote deel de woke deugers en groene religie aanhangers wegstemmen bij de volgende verkiezingen. Een beweging naar centrum rechts ga je in heel Europa zien. Denk je echt dat Duitsland blij is met de ontmanteling van hun industriële hart? Of dat Frankrijk echt in de fik staat vanwege het doodschieten van een 17 jarige? Europa begint langzaam te ontvlammen en dat is niet omdat we allemaal graag die oorlog in Oekraïne zien voortbestaan.
Nomen est omen

Je bedoelt daarmee denk ik de zittende regeringen? Het volk zal namelijk voor het overgrote deel de woke deugers en groene religie aanhangers wegstemmen bij de volgende verkiezingen. Een beweging naar centrum rechts ga je in heel Europa zien. Denk je echt dat Duitsland blij is met de ontmanteling van hun industriële hart? Of dat Frankrijk echt in de fik staat vanwege het doodschieten van een 17 jarige? Europa begint langzaam te ontvlammen en dat is niet omdat we allemaal graag die oorlog in Oekraïne zien voortbestaan.

Is dit niet een beetje wensdenken ook? Hoe denk je bijvoorbeeld dat de Nederlandse bevolking in november zal gaan stemmen? En welk effect zal het resultaat van die stemmen hebben op het (in grote lijnen) gevoerde beleid? Ik denk niet / nauwelijks.

Misschien dat dat dikke tokkie wijf weer wat meer stemmen krijgt en Kaag wat minder. Maar gaat dat het beleid ten aanzien van Oekraine en de NAVO veranderen? Zal dat heel de energietransitie en doen stoppen? Zullen al die andere fucked up plannen opeens van tafel geveegd worden? Het zal hooguit om nuances gaan. Een beetje uitstel van dit, een iets softere formulering of aanpak van dat. Enzovoorts.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat dat voor de meeste andere landen in Europa ook geldt. De ingezette koers zal hoe dan ook gevaren worden… kleine afwijkingen naar links of rechts tevergeefs.

Ja.

Ik denk dat de meerderheid wel inziet dat de transitie onvermijdelijk is.
Inventieve industrie was en is de kracht van Duitsland, met name Beieren, dat gooiwn ze hopelijk niet weg. Als het eenzelfde transitie wordt als het vergroenen van de energie dan hoop ik dat de meerderheid tot betere inzichten komt. Stoppen met kernenergie en complete dorpen en oerbossen afgraven om bruinkool te verbranden, mijn groene hart gaat er sneller van kloppen.
Nee, volgens mij vanwege de kansongelijkheid en het racisme in de banlieues.
Dit is een wel een factor, maar niet de hoofdoorzaak.

Die groepen voelen zich niet Frans en hebben een hekel aan alles wat Frans is. De schade is ook veel groter dan met de gele hesjes.
Ik zie niet in hoe dit zou leiden tot het failliet van de NAVO.
Als het Baudet-rechts in Europa meer invloed krijgt wordt het mogelijk lastiger met de NAVO.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dan zijn doe keuzes er dus eigenlijk niet.

Italië heeft best veel kust, als nu ergens een Europese, of desnoods een EU-, aanpak waardevol zou kunnen zijn, dan is het bij het bewaken van de buitengrenzen en een beleid om de mensensmokkel tegen te gaan.

Probleem is vaak dat zowel rechts als links dit tegenwerken.

Dat een keuze lastig is, diskwalificeert iets nog niet als keuze. Uiteindelijk zullen die lastige keuzes toch gemaakt moeten worden. Uitstellen ervan zorgt alleen maar voor nog meer leed als je het mij vraagt.

Volgens de officiële cijfers waren er in mei 2023 8,2 mio geregistreerde vluchtelingen in de rest van de Europese lidstaten. Als dat de officiële cijfers zijn, dan vermoed ik dat de schattingen van rond de 10 of zelfs richting de 12 mio zo gek nog niet zijn.
Ja.

Ik denk dat de meerderheid wel inziet dat de transitie onvermijdelijk is.

Nee, volgens mij vanwege de kansongelijkheid en het racisme in de banlieues.

Ik zie niet in hoe dit zou leiden tot het failliet van de NAVO.

Die transitie waar jij het over hebt, daar hebben ze in Duitsland hele andere bewoordingen voor. Wahnsinn bijvoorbeeld.

Ook vind het merendeel van de arbeiders in Europa die transitie totaal niet in verhouding staan tot het menselijk lijden dat ermee wordt bewerkstelligd. Die transitie is hooguit leuk voor de tweeverdienende en universitair geschoolde stellen, die met hun bakfietsen over de zuid as crossen. De gemiddelde burger erover gevraagd, vind dat we iets moeten doen, maar het moet wel in verhouding staan. Dus niet zoals 28 miljard extra voor 0,000067 graden koeler (in de meest gunstige omstandigheden van het waarschijnlijk in essentie al falende voorspellingsmodel.

Dus wat nou transitie, doe eens even normaal man!

Verder licht @Mentat al toe inzake de NAVO en mogelijke lastige situaties die zij de komende tijd tegemoet gaan. In Vilnius gaan ze in elk geval geen ja zeggen tegen Oekraïne.

Is dit niet een beetje wensdenken ook? Hoe denk je bijvoorbeeld dat de Nederlandse bevolking in november zal gaan stemmen? En welk effect zal het resultaat van die stemmen hebben op het (in grote lijnen) gevoerde beleid? Ik denk niet / nauwelijks.

Misschien dat dat dikke tokkie wijf weer wat meer stemmen krijgt en Kaag wat minder. Maar gaat dat het beleid ten aanzien van Oekraine en de NAVO veranderen? Zal dat heel de energietransitie en doen stoppen? Zullen al die andere fucked up plannen opeens van tafel geveegd worden? Het zal hooguit om nuances gaan. Een beetje uitstel van dit, een iets softere formulering of aanpak van dat. Enzovoorts.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat dat voor de meeste andere landen in Europa ook geldt. De ingezette koers zal hoe dan ook gevaren worden… kleine afwijkingen naar links of rechts tevergeefs.

Ja wellicht heb je gelijk is mijn hang naar verandering inmiddels niet meer groot, maar zelfs wanhopig geworden. Wellicht put ik teveel hoop uit de mogelijkheden die hieruit voort zouden kunnen vloeien.

Heel veel erger dan het nu is, met dezelfde puppets die demissionair weer een tijdje aanmodderen (lees: lastige dossiers er toch doorheen jakkeren) gaat het niet worden.

Hoop ik :p

Inventieve industrie was en is de kracht van Duitsland, met name Beieren, dat gooiwn ze hopelijk niet weg. Als het eenzelfde transitie wordt als het vergroenen van de energie dan hoop ik dat de meerderheid tot betere inzichten komt. Stoppen met kernenergie en complete dorpen en oerbossen afgraven om bruinkool te verbranden, mijn groene hart gaat er sneller van kloppen.

Ik hoop alleen dat BMW motorfietsen verboden worden, de rijders groeten niet terug vanuit een misplaatst gevoel van superioriteit.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #7.471
@Schwarzeneggertje ik had een collega die altijd tof deed met zijn BMW motor.

-Pff wat rij jij dan? Een trazer900? Ha goedkope fiets man, wat kostte ie, €4000 ofzo?

-€8000

-Pff dat zeg ik, goedkope troep.

-ok man.

Iedereen lachte hem uit. Kansloos onzeker ventje. Had ook pas net een jaar zijn rijbewijs, voelde zich helemaal het mannetje tegen gasten die al tientallen jaren reden.

Oja, die gast was bijna 40.

@Schwarzeneggertje ik had een collega die altijd tof deed met zijn BMW motor.

-Pff wat rij jij dan? Een trazer900? Ha goedkope fiets man, wat kostte ie, €4000 ofzo?

-€8000

-Pff dat zeg ik, goedkope troep.

-ok man.

Iedereen lachte hem uit. Kansloos onzeker ventje. Had ook pas net een jaar zijn rijbewijs, voelde zich helemaal het mannetje tegen gasten die al tientallen jaren reden.

Oja, die gast was bijna 40.
Ik ben zelf bijna dood, maar een BMW is te nog te geriatrisch voor me.

p.s. een Tracer ik ook een soort BMW.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.473
p.s. een Tracer ik ook een soort BMW.
1679545500000.jpg

Nog ff hierover, vanwege dure energie gaan ze nieuwe "groene" fabrieken maar elders bouwen.

Zelensky zoekt het randje op qua woordkeus, om de druk zo ver mogelijk op te voeren, vlak voor de NAVO top.

Komt Zelensky ook nog eens met wat sterke statements aangaande de 20.000 + Oekrainse mannen die hij hoogstpersoonlijk de dood heeft ingejaagd de afgelopen paar weken met kamikaze attacks?

Zelensky zoekt het randje op qua woordkeus, om de druk zo ver mogelijk op te voeren, vlak voor de NAVO top.

Poetin heeft Finland en bijna Zweden al bij de NAVO gekregen, Amerika blij, maar ik ben benieuwd wat dit Europa gaat kosten tov Turkije. Erdogan zal dit niet zomaar hebben weggegeven.

Poetin heeft Finland en bijna Zweden al bij de NAVO gekregen, Amerika blij, maar ik ben benieuwd wat dit Europa gaat kosten tov Turkije. Erdogan zal dit niet zomaar hebben weggegeven.
Hij wilde als tegenprestatie toch toetreden tot de EU?

Oekraïne zal nooit een NAVO lidstaat worden. Gaat gewoon niet gebeuren.
Turkije gaat ook nooit tot de EU toetreden.

Er zullen hooguit wat handelstoezeggingen en potjes met geld zijn toegezegd aan Erdogan.

Terug
Naar boven