XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Rusland is ook een Europees land :D
Deels waar idd 😂
AlS ik de expansie van Rusland naast die van de navo leg van de afgelopen 20 jaar dan ben ik het hier niet mee eens.
Maar is de NAVO uitgebreid omdat de NAVO graag wilde uitbreiden of zijn er meer landen toegetreden uit enige angst dat zij de voorloper van de Oeks zouden worden? En, misschien nog wel belangrijker. Hoeveel doden zijn er gevallen toen de NAVO al die landen tegen hun wil opslokte?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.062
Ik denk dat wij vanaf hier niet echt kunnen oordelen of de sancties iets voor Rusland hebben gedaan. Wel dat ze ons hard hebben getroffen, dat absoluut.

Het grote probleem is dat ze iets moesten. Wat mij betreft had de NAVO ook een enorme troepenmacht a la Golfoorlog naar Oekraïne mogen sturen ter bescherming maar dat was niet echt een optie klaarblijkelijk. Atoombommen ook niet. Maar een Europees land laten aanvallen en dan maar zeggen tja jammer dan is ook geen optie. Ofwel ze zitten nogal in een spagaat. En de oorzaak daarvan ligt bij? Juist, Putin die überhaupt besloot binnen te vallen.

Basically is het zo dat hoe zeer je Europa en Amerika ook haat, hoe graag je Putin ook mag, hoe slecht de sancties zijn en ga zo maar door. Dit alles was niet gebeurd als Rusland Oekraïne niet was binnen gevallen.
Maar ingrijpen was geen probleem toen een Europees land zijn burgerbevolking 8 jaar lang bombardeerde?

Dat was namelijk wel een probleem in voormalig Joegoslavië.

Alles draait om belangen.

Rusland is ook een Europees land :D

AlS ik de expansie van Rusland naast die van de navo leg van de afgelopen 20 jaar dan ben ik het hier niet mee eens.
Want de Navo is 1 land? Dat blijven individuele staten. Die hebben niet 1 dictator aan de knopjes zoals Rusland. Zie je trouwens met Turkije die de toetreding van Zweden tegenhoudt.
Waarom willen al die landen, zoals Finland, plots toetreden? Juist, omwille de agressie van Rusland in Oekraïne. Al die kleine Europese landen hebben weinig keuze toch?

• #9.064
Maar is de NAVO uitgebreid omdat de NAVO graag wilde uitbreiden of zijn er meer landen toegetreden uit enige angst dat zij de voorloper van de Oeks zouden worden? En, misschien nog wel belangrijker. Hoeveel doden zijn er gevallen toen de NAVO al die landen tegen hun wil opslokte?
Het antwoord is afhankelijk van aan wie je het vraagt denk ik ;).

• #9.065
Dit alles was niet gebeurd als Rusland Oekraïne niet was binnen gevallen.
Was dit allemaal wel gebeurd als plofkop Hans van Baalen en engnek Verhofstadt op het Maidanplein niet met vingertjes stonden te wijzen?
Of als Poroshenko niet zo'n engnek was

Of engnek Victoria Nuland

Putin is niet de enige machtsgeile engnek in dit conflict. Zeggen dat alleen Putin of Rusland of de Amerikanen of de EU de oorzaak en/of schuldige van dit conflict is/zijn is te zwart/wit.

Hij die niet genoemd mag worden zou die juden de schuld hebben gegeven.

• #9.066
Of Neocon über engnekken John McCain en Lindsay Graham (waarvan de laatste helaas nog leeft).

Ronduit kwaadaardig.

En er zullen ook genoeg van zulke sick fucks in Rusland rondlopen. In het leger, in de politiek, in de media. Maar kheb Putin iig nooit op zulke opmerkingen en taalgebruik kunnen betrappen.

Ik dacht dat na de koude oorlog oid er een afspraak was tussen het westen onder leiding van Amerika en Rusland dat de Navo niet zou uitbreiden richting het oosten. En dat is landje voor landje wel gebeurt , tegen de afspraken in. En daar zit de oorspronkelijke boosheid van Rusland .
Maar dan hadden ze niet Oekraïne moeten aanvallen, maar de NAVO.

Het is expansiedrift als gevolg van onze expansiedrift. Het is een waarschuwing zonder de risicos van een all out (nucleair) war.

Maar dat is mijn visie.
Ik snap het wel, maar als je als waarschuwing van een ongewenste expansiedrift een buitenstaander die de tegenpartij eventueel wilt inlijven aanvalt als waarschuwing met je ook niet raar opkijken als die tegenpartij de handschoen oppakt.

Ik snap het wel, maar als je als waarschuwing van een ongewenste expansiedrift een buitenstaander die de tegenpartij eventueel wilt inlijven aanvalt als waarschuwing met je ook niet raar opkijken als die tegenpartij de handschoen oppakt.
En precies daar heeft Putin zich dus lelijk op verkeken(vermoed ik) en zitten we al bijna 2 jaar in de ellende.

En precies daar heeft Putin zich dus lelijk op verkeken(vermoed ik) en zitten we al bijna 2 jaar in de ellende.
Dan is het er kort door de bocht om de expansiedrift van de NAVO als de oorzaak aan te wijzen. Ik heb geen zin om het hele vedrag van Boedapest door te nemen, maar ik neem aan dat er talloze afspraken door meerdere partijen geschonden zijn.

Dan is het er kort door de bocht om de expansiedrift van de NAVO als de oorzaak aan te wijzen. Ik heb geen zin om het hele vedrag van Boedapest door te nemen, maar ik neem aan dat er talloze afspraken door meerdere partijen geschonden zijn.
Ik denk mede door de steeds beter wordende relatie tussen beide partijen door de jaren heen ze gewoon meer tolereerden van elkaar. Ergens is er een grens(of de reden reeël was of niet, dat laat ik in het midden) over gegaan en werd het vijandig met als gevolg deze situatie en word er weer over elk geschonden lijntje heel moeilijk gedaan.

IMG_9024.png

Zag hier laatst een post voorbij komen van iemand die zei dat het nog allerminst zeker was dat de VS die pijnlijn op had geblazen :p hoe mongoloïde kan je zijn?

IMG_9024.png

Zag hier laatst een post voorbij komen van iemand die zei dat het nog allerminst zeker was dat de VS die pijnlijn op had geblazen :p hoe mongoloïde kan je zijn?

Wie het fysiek gedaan heeft doet er niet zoveel toe, maar voor zover ik heb meegekregen was het een clandestine uitgevoerde opdracht, soort CIA/Blackops op ZZP basis dus. Al dan niet met de hulp van de Noren, de Britten en de Denen.

Wie het fysiek gedaan heeft doet er niet zoveel toe, maar voor zover ik heb meegekregen was het een clandestine uitgevoerde opdracht, soort CIA/Blackops op ZZP basis dus. Al dan niet met de hulp van de Noren, de Britten en de Denen.

Wie fysiek de trekker heeft overgehaald of op de knop heeft gedrukt is idd niet zo interessant. Maar het is wat mij betreft 100000% zeker dat het is uitgevoerd in opdracht van.

Wie fysiek de trekker heeft overgehaald of op de knop heeft gedrukt is idd niet zo interessant. Maar het is wat mij betreft 100000% zeker dat het is uitgevoerd in opdracht van.

Agreed, je moet wel echt onder een vulkaan geleefd hebben de afgelopen tijd om dat niet te begrijpen nog.

• #9.080
Terug
Naar boven