XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Jarenlange Subtiele propaganda is wat anders als een dramatisch computerspel waar de game vs realiteit heel duidelijk te onderscheiden is. Tel daarbij de jarenlange anti russische berichtgeving op het nieuws en je brein maakt vanzelf deze connecties. We zijn nog net zo simpel te conditioneren als apen hoor.

Ik ben er niet gevoelig voor maar Bep en Piet die elke dag 10+ uur voor de tv kijken met zombiekoppen wel. En dat is ongeveer 75% van de Nederlanders.
Welke anti Russische berichtgeving precies? Die waar ze Oekraïne zijn binnen gevallen?

Ik ken toch best een uitgebreide schare aan mensen uit zowat elke klasse in de samenleving maar ik ken letterlijk niemand met een diepe haat richting Rusland. Of in ieder geval niet voor dat ze Oekraïne binnenvielen en zo eigenhandig zorgden dat onze mooie overheid een legitieme reden had om bijna alles onbetaalbaar te maken.

Wel ken ik een boel mensen die denken dat de mogelijkheid bestaat dat onze rode leider Putin het niet bij Oekraïne gaat laten en die daar niet perse gelukkig van worden. Maar kun je ze dat echt kwalijk nemen? Zo'n beetje de enige mensen die het niet erg zouden vinden als we over 5 jaar allemaal Russisch praten of heel Europa een grote Tsjernobyl-eske substantie is geworden zitten op dbb :')

Welke anti Russische berichtgeving precies? Die waar ze Oekraïne zijn binnen gevallen?
Die van de laatste decennium(sinds ik me herinner) gaat het al over hoe dictatorachtig putin zn land leidt.
Hoe de mensenrechten geschonden worden. Het gebrek aan vrijheid van meningsuiting. Hoe weinig die om zn volk geeft, terwijl de rijke russen alles kunnen en mogen.

Ik kan genoeg berichten opnoemen. Dat is subtiele propaganda. Wij in het westen zijn vrij en daar hebben ze het zwaar, is imo het narratief wat al decennia over bericht word.

kun je stoppen met mij taggen alsjeblieft, heb helemaal geen behoefte om in dit uitgemolken topic nog mee te doen
tumblr_neq1mkdiew1u39hrdo1_500.gif

Die van de laatste decennium(sinds ik me herinner) gaat het al over hoe dictatorachtig putin zn land leidt.
Hoe de mensenrechten geschonden worden. Het gebrek aan vrijheid van meningsuiting. Hoe weinig die om zn volk geeft, terwijl de rijke russen alles kunnen en mogen.

Ik kan genoeg berichten opnoemen. Dat is subtiele propaganda. Wij in het westen zijn vrij en daar hebben ze het zwaar, is imo het narratief wat al decennia over bericht word.
Oke, die berichten ken ik ook. Maar zeg je dan dat de berichten in kwestie onwaar zijn? Dus hooggeplaatste Russen die het niet eens zijn met Putin zijn eigenlijk niet uit het raam gevallen? Of juist eigenlijk wel gevallen maar dan echt puur per ongeluk.

Ik zeg absoluut niet dat "wij" in het Westen heilig zijn en Putin de duivel. Eerlijkheid gebiedt mij zelfs te zeggen dat het me een grote rotzorg is wat ze daar in Rusland wel en niet doen. De inval baal ik idd wel van gezien deze een bizarre stijging in prijs van zo'n beetje alles teweeg heeft gebracht maar anders dan dat, couldn't care less. Het narratief dat hier een beetje heerst dat Putin geweldig is en Nederland, de EU en de NAVO de duivel zijn vind ik dan wel weer grappig. Dat Spambod dat zegt snap ik, die wil ook het risico niet lopen dat 4 Igors hem verplicht laten benchen met 5 plates zonder spotter. Maar waarom hij zo aanbeden wordt door anderen gaat mijn begrip te boven. Vooral omdat genoeg mensen hier het hebben over emigreren maar ik Rusland toch nooit als potentiële bestemming voorbij zie komen.

Dus als feitelijk berichtgeving over een regime niet in je straatje past is het propaganda om iemand slecht neer te zetten?

Oke weer wat geleerd.

Maar dat is naar onze maatstaven toch ook in elk geval deels waar?

Daarnaast boeit het de gemiddelde Nederlander over het algemeen vrij weinig, maar als er expliciet naar zijn mening wordt gevraagd uit die zich veelal niet gematigd en dan zal dat (zeker nu) eerder anti dan pro Russisch zijn.

Oke, die berichten ken ik ook. Maar zeg je dan dat de berichten in kwestie onwaar zijn? Dus hooggeplaatste Russen die het niet eens zijn met Putin zijn eigenlijk niet uit het raam gevallen? Of juist eigenlijk wel gevallen maar dan echt puur per ongeluk.

Ik zeg absoluut niet dat "wij" in het Westen heilig zijn en Putin de duivel. Eerlijkheid gebiedt mij zelfs te zeggen dat het me een grote rotzorg is wat ze daar in Rusland wel en niet doen. De inval baal ik idd wel van gezien deze een bizarre stijging in prijs van zo'n beetje alles teweeg heeft gebracht maar anders dan dat, couldn't care less. Het narratief dat hier een beetje heerst dat Putin geweldig is en Nederland, de EU en de NAVO de duivel zijn vind ik dan wel weer grappig. Dat Spambod dat zegt snap ik, die wil ook het risico niet lopen dat 4 Igors hem verplicht laten benchen met 5 plates zonder spotter. Maar waarom hij zo aanbeden wordt door anderen gaat mijn begrip te boven. Vooral omdat genoeg mensen hier het hebben over emigreren maar ik Rusland toch nooit als potentiële bestemming voorbij zie komen.
ik ben niet pro of anti russisch. Totaal niet.
Ik vind de EU of Navo ook geen duivel.
Dat heb je mij ook nooit horen zeggen.
Ik wil gewoon dat die kutzooi stopt. De Russen hun land en wij onze maatschappij en gewoon vrijheid van goederen en handel. Als ik iets Pro Putin mag zeggen is dat ik zn standvastigheid en rechte rug kan waarderen, daar kunnen de westerse leiders nog wel wat van opsteken.

Dus als feitelijk berichtgeving over een regime niet in je straatje past is het propaganda om iemand slecht neer te zetten?

Oke weer wat geleerd.
nou als dit is wat je eruit haalt ben je niet zo goed in leren iig🫠.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.034
De inval baal ik idd wel van gezien deze een bizarre stijging in prijs van zo'n beetje alles teweeg heeft gebracht maar anders dan dat, couldn't care less.
De bizarre stijging in prijs kwam door de Europese sancties tegen Rusland en toen onze Amerikaanse bondgenoten de Nordstream1 en 2 opbliezen. Rusland wilde gewoon zaken blijven doen en tevens aardolieproducten aan ons willen blijven verkopen.

Het waren de Amerikanen en de Technocraten in Brussel die ons genaaid hebben met de prijsstijgingen.

Zo zie je maar dat Rusland propaganda niet alleen over Putin gaat.

ik ben niet pro of anti russisch. Totaal niet.
Ik vind de EU of Navo ook geen duivel.
Dat heb je mij ook nooit horen zeggen.
Ik wil gewoon dat die kutzooi stopt. De Russen hun land en wij onze maatschappij en gewoon vrijheid van goederen en handel. Als ik iets Pro Putin mag zeggen is dat ik zn standvastigheid en rechte rug kan waarderen, daar kunnen de westerse leiders nog wel wat van opsteken.

nou als dit is wat je eruit haalt ben je niet zo goed in leren iig🫠.
De Russen hun land.
Dat vind ik ook. Simpel op te lossen door weg te gaan uit Oekraïne.

De Russen hun land.
Dat vind ik ook. Simpel op te lossen door weg te gaan uit Oekraïne.

Als de NAVO en de EU Oekraine gewoon hadden gelaten voor wat het was, dan was dit een prima gedachte. Echter de bodem voor dit conflict gaat helemaal terug naar 2008. Zonder de historie te kennen heeft het weinig zin om zulke dingen te roepen. En nee ik ben daarmee geen voorstander van het binnenvallen van zo'n land, maar begrip heb ik er wel voor.

De bizarre stijging in prijs kwam door de Europese sancties tegen Rusland en toen onze Amerikaanse bondgenoten de Nordstream1 en 2 opbliezen. Rusland wilde gewoon zaken blijven doen en tevens aardolieproducten aan ons willen blijven verkopen.

Het waren de Amerikanen en de Technocraten in Brussel die ons genaaid hebben met de prijsstijgingen.

Zo zie je maar dat Rusland propaganda niet alleen over Putin gaat.
En waar is je bewijs dat de VS die leidingen opbliezen? Gelezen op een Russisch forum?

De prijsstijgingen zijn er gekomen door de sancties. De sancties omdat Rusland besliste een soevereine staat binnen te vallen.
Waren die sancties de juiste keuze? Wss niet.
We konden ook voor het alternatief gaan en gaan meevechten met een flink pak lijkzakken tot gevolg.
Of we kunnen Rusland ook gewoon laten doen en hopen dat ze stoppen bij Oekraïne.

Als de NAVO en de EU Oekraine gewoon hadden gelaten voor wat het was, dan was dit een prima gedachte. Echter de bodem voor dit conflict gaat helemaal terug naar 2008. Zonder de historie te kennen heeft het weinig zin om zulke dingen te roepen. En nee ik ben daarmee geen voorstander van het binnenvallen van zo'n land, maar begrip heb ik er wel voor.
Er is toch al meer dan 100 jaar gezeik in die regio en ergens in de jaren negentig hadden die landen een overeenstemming bereikt over hoe verder te gaan en imo heeft Oekraïne zich daar meer aangehouden dan Rusland.

Ik dacht dat na de koude oorlog oid er een afspraak was tussen het westen onder leiding van Amerika en Rusland dat de Navo niet zou uitbreiden richting het oosten. En dat is landje voor landje wel gebeurt , tegen de afspraken in. En daar zit de oorspronkelijke boosheid van Rusland .

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven