- Waardering
- 5.195
Welke anti Russische berichtgeving precies? Die waar ze Oekraïne zijn binnen gevallen?Jarenlange Subtiele propaganda is wat anders als een dramatisch computerspel waar de game vs realiteit heel duidelijk te onderscheiden is. Tel daarbij de jarenlange anti russische berichtgeving op het nieuws en je brein maakt vanzelf deze connecties. We zijn nog net zo simpel te conditioneren als apen hoor.
Ik ben er niet gevoelig voor maar Bep en Piet die elke dag 10+ uur voor de tv kijken met zombiekoppen wel. En dat is ongeveer 75% van de Nederlanders.
Ik ken toch best een uitgebreide schare aan mensen uit zowat elke klasse in de samenleving maar ik ken letterlijk niemand met een diepe haat richting Rusland. Of in ieder geval niet voor dat ze Oekraïne binnenvielen en zo eigenhandig zorgden dat onze mooie overheid een legitieme reden had om bijna alles onbetaalbaar te maken.
Wel ken ik een boel mensen die denken dat de mogelijkheid bestaat dat onze rode leider Putin het niet bij Oekraïne gaat laten en die daar niet perse gelukkig van worden. Maar kun je ze dat echt kwalijk nemen? Zo'n beetje de enige mensen die het niet erg zouden vinden als we over 5 jaar allemaal Russisch praten of heel Europa een grote Tsjernobyl-eske substantie is geworden zitten op dbb :')