XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.041
En waar is je bewijs dat de VS die leidingen opbliezen? Gelezen op een Russisch forum?
jackie-chan-confused.jpg

De rest van je betoog zijn drogredenen. Het was niet Rusland die met de sancties kwam. Het waren de EU en Amerika. Veel economen waarschuwden er al voor dat het een tegenstrijdige werking zou hebben. Maar toch gingen ze door.

Waarschijnlijk omdat ze er de energietransitie mee konden versnellen en de EU er dus een slaatje uit kon slaan. Never waste a good crisis.
We konden ook voor het alternatief gaan en gaan meevechten met een flink pak lijkzakken tot gevolg.
Dit is volgens jou het alternatief van niet werkende en zelf-treffende economische sancties? Mmkay.
Waar heb je dat gelezen?
Op Guy Verhofstadt's Blogspot?

En waar is je bewijs dat de VS die leidingen opbliezen? Gelezen op een Russisch forum?

De prijsstijgingen zijn er gekomen door de sancties. De sancties omdat Rusland besliste een soevereine staat binnen te vallen.
Waren die sancties de juiste keuze? Wss niet.
We konden ook voor het alternatief gaan en gaan meevechten met een flink pak lijkzakken tot gevolg.
Of we kunnen Rusland ook gewoon laten doen en hopen dat ze stoppen bij Oekraïne.
This aged well👌

jackie-chan-confused.jpg

De rest van je betoog zijn drogredenen. Het was niet Rusland die met de sancties kwam. Het waren de EU en Amerika. Veel economen waarschuwden er al voor dat het een tegenstrijdige werking zou hebben. Maar toch gingen ze door.

Waarschijnlijk omdat ze er de energietransitie mee konden versnellen en de EU er dus een slaatje uit kon slaan. Never waste a good crisis.

Dit is volgens jou het alternatief van niet werkende en zelf-treffende economische sancties? Mmkay.
Wat is jouw oplossing dan? Nog een paar duizenden dode oekraïners meer en Rusland dat Oekraïne bezet? En dan gaan smeken bij Vlad dat hij niet naar een volgend land gaat?

• #9.045
Wat is jouw oplossing dan? Nog een paar duizenden dode oekraïners meer en Rusland dat Oekraïne bezet? En dan gaan smeken bij Vlad dat hij niet naar een volgend land gaat?
Wie zegt dat ik een (en de juiste) oplossing heb? Daar ging de discussie ook niet over.

Over welke landen hebben jullie het toch steeds waar Ome Vlad na Oekraïne heen zou gaan? Ik hoor het vaker maar niemand kan mij dan precies vertellen welke landen, waarom en wat de strategy erachter is.

De prijsstijgingen zijn er gekomen door de sancties. De sancties omdat Rusland besliste een soevereine staat binnen te vallen.
Waren die sancties de juiste keuze? Wss niet.
Of we kunnen Rusland ook gewoon laten doen en hopen dat ze stoppen bij Oekraïne.
Oekraïne heeft die gasleiding opgeblazen

De Donbas gewoon opgeven evenals de Krim.
Rusland gaat die never nooit opgeven en zie het als compensatie voor de geschonden afspraken tov Rusland. Mja de egos he...

oa Duitsland en Nederland heeft arbeidskrachten nodig, en nu komt het toevallig mooi uit dat veel Oekraïners hier direct aan het werk gaan

De Donbas gewoon opgeven evenals de Krim.
Rusland gaat die never nooit opgeven en zie het als compensatie voor de geschonden afspraken tov Rusland. Mja de egos he...
Uiteindelijk is idd elke oorlog te herleiden tot de egos van degene die aan de knopje zit.

oa Duitsland en Nederland heeft arbeidskrachten nodig, en nu komt het toevallig mooi uit dat veel Oekraïners hier direct aan het werk gaan
En onze geestelijke en fysieke gezondheidzorg zoveel belasten dat het onder aan de streep geld kost.

We hebben hier in België centra vol zitten met jonge mannelijke arbeidskrachten. Maar das een andere discussie lol

De bizarre stijging in prijs kwam door de Europese sancties tegen Rusland en toen onze Amerikaanse bondgenoten de Nordstream1 en 2 opbliezen. Rusland wilde gewoon zaken blijven doen en tevens aardolieproducten aan ons willen blijven verkopen.

Het waren de Amerikanen en de Technocraten in Brussel die ons genaaid hebben met de prijsstijgingen.

Zo zie je maar dat Rusland propaganda niet alleen over Putin gaat.
Ik betwijfel even of je nou serieus bent dus ik ga toch de vraag stellen. Waarom besloot Europa om sancties tegen de Russen in te stellen? Ik denk dat het was omdat Rusland Oekraïne binnen viel. Ik weet uit reacties in andere topics dat je absoluut niet achterlijk bent dus ik neem aan dat jij een andere reden ziet voor die sancties?

Of de sancties nou afdoende waren of überhaupt iets teweeg hebben gebracht daargelaten, je kunt moeilijk verwachten dat Europa helemaal niks zou doen nadat een Europees land werd binnen gevallen toch?

Al deze shit was ( hoogstwaarschijnlijk ) niet gebeurd zonder de expansiedrift van Putin, dat lijkt me vrij simpel.

• #9.058
Ik weet uit reacties in andere topics dat je absoluut niet achterlijk bent
Dat is het liefste dat iemand hier ooit tegen me heeft gezegd :heart:

Ik betwijfel even of je nou serieus bent dus ik ga toch de vraag stellen. Waarom besloot Europa om sancties tegen de Russen in te stellen? Ik denk dat het was omdat Rusland Oekraïne binnen viel. Ik weet uit reacties in andere topics dat je absoluut niet achterlijk bent dus ik neem aan dat jij een andere reden ziet voor die sancties?

Of de sancties nou afdoende waren of überhaupt iets teweeg hebben gebracht daargelaten, je kunt moeilijk verwachten dat Europa helemaal niks zou doen nadat een Europees land werd binnen gevallen toch?

Al deze shit was ( hoogstwaarschijnlijk ) niet gebeurd zonder de expansiedrift van Putin, dat lijkt me vrij simpel.
Omdat de sancties Rusland amper hebben getroffen maar voornamelijk de Europese bevolking troffen. Wat van te voren al duidelijk was.

Dus als iemand het huis van je buren in de fik steekt trap je voor straf je eigen voordeur in. Dat zal ze leren!

Zomaar een vraag: Waren de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki de schuld van de Jappen of van de Yanks?

• #9.059
je kunt moeilijk verwachten dat Europa helemaal niks zou doen nadat een Europees land werd binnen gevallen toch?
Rusland is ook een Europees land :D
AlS ik de expansie van Rusland naast die van de navo leg van de afgelopen 20 jaar dan ben ik het hier niet mee eens.

Dat is het liefste dat iemand hier ooit tegen me heeft gezegd :heart:

Omdat de sancties Rusland amper hebben getroffen maar voornamelijk de Europese bevolking troffen. Wat van te voren al duidelijk was.

Dus als iemand het huis van je buren in de fik steekt trap je voor straf je eigen voordeur in. Dat zal ze leren!
Ik denk dat wij vanaf hier niet echt kunnen oordelen of de sancties iets voor Rusland hebben gedaan. Wel dat ze ons hard hebben getroffen, dat absoluut.

Het grote probleem is dat ze iets moesten. Wat mij betreft had de NAVO ook een enorme troepenmacht a la Golfoorlog naar Oekraïne mogen sturen ter bescherming maar dat was niet echt een optie klaarblijkelijk. Atoombommen ook niet. Maar een Europees land laten aanvallen en dan maar zeggen tja jammer dan is ook geen optie. Ofwel ze zitten nogal in een spagaat. En de oorzaak daarvan ligt bij? Juist, Putin die überhaupt besloot binnen te vallen.

Basically is het zo dat hoe zeer je Europa en Amerika ook haat, hoe graag je Putin ook mag, hoe slecht de sancties zijn en ga zo maar door. Dit alles was niet gebeurd als Rusland Oekraïne niet was binnen gevallen.

Terug
Naar boven