Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.141
Omdat @ThaWasteland het niet doet, doe ik het maar.

Ga zo door jongens, t is bijna vrijdag. Houdt dit vast.

Laatst bewerkt:
Dat deden de Russen ook, in de tweede wereld oorlog.
Je lokt de vijand uit zijn verdediging om vervolgens meer slachtoffers te maken bij de aanvallers.
En de aanvoerroutes van de Russen liggen constant onder vuur.

Heb jij daar een andere kijk op? Laat jij je licht er eens op schijnen :D
Ik lees al meer dan een jaar dat de aanvoerroutes onder vuur liggen. Lees ook al meer dan een jaar dat Rusland door hun materieel en munitie heen is.
Of ze bestoken de routes met losse floders of het zal allemaal wel meevallen.

Ik lees al meer dan een jaar dat Oekraïne de strijd nog maar dagen hooguit weken kan volhouden.

Ik lees al meer dan een jaar dat de aanvoerroutes onder vuur liggen. Lees ook al meer dan een jaar zijn wapedat Rusland door hun materieel en munitie heen is.
Of ze bestoken de routes met losse floders of het zal allemaal wel meevallen.
Heb er moeten mee te geloven dat een land dat zowat alle rebellen legers van ak's ,munitie en rpg's voorziet zijn wapen productie niet op peil kan houden .
Tijd dat het westen de andere kant op kijkt en Putin zijn gang laat gaan , zodat het gebedel van die Zelensky ophoud .
Beetje bodemloze put aan het worden .

Ik lees al meer dan een jaar dat Oekraïne de strijd nog maar dagen hooguit weken kan volhouden.

Als meer landen dit zouden doen dan was het vorig jaar al klaar geweest voor Oekraïne.

Wel sneu dat ze zich dan verschuilen achter de regeltjes nu. Het ooit zo machtige Deutsche Reich. Man man het kan verkeren.

En toen was de winter nog echt winter. f**k global boiling man.

De winter van 1940​

De winter van 1940 was de eerste winter na het begin van de Tweede Wereldoorlog in Nederland. In dat jaar vond er een Elfstedentocht plaats en waren er plekken met sneeuwduinen tot wel een meter hoog te vinden. Het IJsselmeer was volledig bevroren. Er reden ook geen auto’s meer op de weg, want de weg was één lange schaatsbaan verworden.

De winter van 1941​

Van 1844 op 1845 was één van de koudste winters in Nederland en België ooit gemeten tot aan 1941 aan toe. Het record werd toen verbroken, want het was destijds een van de aller strengste winters van de afgelopen driehonderd jaar. De gemiddelde temperatuur in januari 1942 lag uiteindelijk op -5,1 graden. In dat jaar vond ook de achtste Elfstedentocht plaats. In de Bilt kwam eind januari de temperatuur niet verder dan 11,4 graden. Waarom dan toch 1941 en niet 1942 in de boeken voorkwam? Omdat de vorst vlak voor de jaarwisseling inzette.

De winter van 1942​

De laagste temperatuur sinds de metingen in 1901 werd in 1942 behaald. Het werd in Winterswijk zelfs 27,4 graden onder nul! Het was een winter van oorlog, volle trams en strijd om te overleven. Aan het begin van de jaren veertig waren koude winters al drie jaar op rij voorgekomen. Het vroor zelfs twee en halve maand aan een stuk door. Er was een groot gebrek aan brandstof tijdens de oorlog, waardoor er amper warmte was. Pasgeboren kinderen liepen dan ook regelmatig longontsteking op.

Daarna volgde er sneeuw, waardoor Nederland in chaos terecht kwam. Er was op sommige plekken soms wel meer dan 40 centimeter sneeuw gevallen. Mensen gebruikten massaal de tram, maar door het grote aantal mensen in de tram vertoonden de trams steeds meer mankementen.

De toestand aan het front gaarne? Over en uit.

Uitstekend rapport! Over en uit.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik wil enkel weten wie er aan het winnen is?

Terug
Naar boven