AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

IMG_0168.jpeg

Ze zien er wel gelukkig uit

• Like
Waarderingen: Vonk
Hoelang waren het al bewoners van Avdeevka en was dat hun eigen keuze?

Hoelang waren het al bewoners van Avdeevka en was dat hun eigen keuze?

Aan die meest linkse te zien vrij lang.

Dit zijn van die hardliners die skitta hebben aan hun leven en gewoon op hun land blijven wonen ongeacht wat er gaande is.

Wij hadden in het bedrijf een kerel werken wiens ouders uit Lugansk kwamen. Die man heeft sinds 2014 7383738374 pogingen ondernomen om zijn ouders daar weg te halen, maar zelfs toen hun dorp letterlijk onder vuur lag wilden ze er niet weg. Vrij bizar, maar zo heb je best veel ouderen die liever doodgaan dan hun plek verlaten.

Zit ook wel weer wat in als je al 75 jaar ergens woont en er alles hebt en dat is alles wat je kent.

Aan die meest linkse te zien vrij lang.

Dit zijn van die hardliners die skitta hebben aan hun leven en gewoon op hun land blijven wonen ongeacht wat er gaande is.

Wij hadden in het bedrijf een kerel werken wiens ouders uit Lugansk kwamen. Die man heeft sinds 2014 7383738374 pogingen ondernomen om zijn ouders daar weg te halen, maar zelfs toen hun dorp letterlijk onder vuur lag wilden ze er niet weg. Vrij bizar, maar zo heb je best veel ouderen die liever doodgaan dan hun plek verlaten.
Je gaat voorbij aan mijn vraag of het hun eigen keuze was om daar ooit te gaan wonen.

Van wat ik weet van mijn westers georiënteerde geschiedenis boeken zijn er sinds begin 20ste eeuw heel veel Russen omwille van Sovjetisering verplicht in de omringende landen geplaatst.

Je gaat voorbij aan mijn vraag of het hun eigen keuze was om daar ooit te gaan wonen.

Van wat ik weet van mijn westers georiënteerde geschiedenis boeken zijn er sinds begin 20ste eeuw heel veel Russen omwille van Sovjetisering verplicht in de omringende landen geplaatst.

Het is een nogal domme vraag.

Was het de eigen keuze van Nederlanders om ooit in Nederland te gaan wonen?

In Oost Oekraine wonen sinds weet ik hoeveel honderd jaar etnische russen.

Misschien doel je er op dat het vanuit de Soviet-leiding na WO II werd gestimuleerd om bijvoorbeeld in net veroverde gebieden zoals Koningsberg te gaan wonen door daar gratis stukken grond weg te geven en huizen te bouwen en shit, of om in de Baltische staten de boel een beetje te russificeren. Maar dit gaat toch niet op voor Oost Oekraine, lol?

Overigens is “verplicht” ook een verkeerd woord. Toevallig ben ik goed bekend met Kaliningrad en families die daar nu al 3-4 generaties geleden (dus net na WO II) zijn komen wonen en die zijn daar zeker niet “verplicht” naartoe gestuurd.

Ik zou die geschiedenisboeken maar weggooien als ik jou was.

Laatst bewerkt:
Ja, die militair groene trui… Wie neemt hij in de maling? Je was een huis, tuin en keuken komiek, lelijke hobbit.

Rutte misbruikt die Z ook gewoon hard om zijn droombaantje te krijgen. Daar is ‘ie nu al 2 jaar lang iedere dag obsessief mee bezig.

Wanneer weer goedkoop gas uit rusland, kan ik eindelijk weer eens warm douche zonder failliet te gaan

Of jij wilt/mag het gewoon niet snappen.

Volgens mijn geschiedenis boeken wel vanaf ca.1920.

Censureren is toch ook een goede optie? ;)
Minstens 137.000 Russische boeren werden naar Oekraïne overgeplaatst. Maar die geïmporteerde Russen verstonden de Oekraïense taal en hun buren niet. Velen keerden snel terug naar hun land. Dan werden er weer nieuwe Russen aangevoerd. Deze deportaties droegen bij aan de Russificatie en de uitroeiing van de Oekraïense cultuur. Ook tienduizenden Oekraïense partijfunctionarissen werden geëxecuteerd en vervangen door Russen. Gevolg: in 1934 was slechts ¼° van het partijbureau nog Oekraïens en 8/12 sprak die taal niet (282).

In 1937 ging deze zuivering verder o.l.v. Chroesjtsjov. Die was geboren in een Russisch dorp vlakbij het Oekraïense Donetsbekken. Hij arresteerde heel de leiding van de Oekraïense Communistische Partij plus 167.000 partijleden ! De meesten werden in 1938 geëxecuteerd. Van dan af werd Oekraïne geleid door Russischtaligen. Tussen 1959 en 1970 verhuisden nog ruim 1 miljoen Russen naar Oekraïne. De fabrieksbazen, rectoren van universiteiten, directeurs van ziekenhuizen etc. spraken Russisch. Het Oekraïens werd een “achterlijke plattelandstaal”(283).

Het recyclen begint in Oekraïne ook al goed aan te slaan.

Maarja… jullie hebben dan wel weer de vrijheid van meningsuiting. Maar wel pisgeur. En steekpartijen op elke straathoek. En hele wijken waar je met een kogelvrij vest in moet als blanke. :D MAAR: wel vrijheid van meningsuiting. Dat wel. Als je de juiste dingen zegt, tenminste.
Allemaal by design want is natuurlijk totaal niet nodig en\of wenselijk.

Terug
Naar boven