AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Nou, ik had gewoon ietwat de indruk dat de Amerikaanse inlichtingsdiensten meer solitaire op Windows XP hadden zitten spelen dan volgens hun hoge standaard goed werk af te leveren.

En waar staat dat alleen directe democratie 'echte' democratie is?

Dacht dat dat wel duidelijk was in hoe ik het schreef.
Maar bij deze:

Imho is echte democratie waar het volk echt allemaal mag stemmen voor alles wat er besloten moet worden. ie. directe democratie.

Imho, dus dat is mijn mening. Boeit verder ook niet zo, want m'n punt was duidelijk.

Dacht dat dat wel duidelijk was in hoe ik het schreef.
Maar bij deze:

Imho is echte democratie waar het volk echt allemaal mag stemmen voor alles wat er besloten moet worden. ie. directe democratie.

Imho, dus dat is mijn mening. Boeit verder ook niet zo, want m'n punt was duidelijk.

Oh, dus onderstaande was een mening. Je hebt gelijk heel duidelijk en boeit niet.

Echte democratie bestaat niet meer joh.

Edit: na Googlen moet ik mezelf corrigeren; echte (directe) democratie bestaat nog wel! Alleen niet landelijk VS of NL lol

Kunt ff Googlen, maar geloof dat Zwitserland de grootste is.
Directe democratie is dat het volk mag stemmen op bijv. wetsvoorstellen.
Dat bestaat nergens?

Dat zou totaal niet werken.
Dat zou moeten betekenen dat elke burger zich op elk wetsvoorstel moet buigen en daarover moet leren, dat kan niet.

Op mijn 18de was ik afgekeurd in het Belgisch leger omdat ik 'problemen' heb met het verschil tussen groen en rood te zien.
Ik zou een gevaar zijn omtrent kabeltjes doorknippen.

Dus nu moeten ze ook niet meer afkomen als ik naar het front moet

:roflol: :clown:

icancounttopotato.meme

Dat bestaat nergens?

Dat zou totaal niet werken.
Dat zou moeten betekenen dat elke burger zich op elk wetsvoorstel moet buigen en daarover moet leren, dat kan niet.

Niet met 100% alles, maar Nederland is 100% GEEN directe democratie. Zwitserland grotendeels wel.

Most western countries have representative systems.[26] Switzerland is a rare example of a country with instruments of direct democracy (at the levels of the municipalities, cantons, and federal state).

Swiss citizens vote regularly on any kind of issue on every political level, such as financial approvals of a schoolhouse or the building of a new street, or the change of the policy regarding sexual work, or on constitutional changes, or on the foreign policy of Switzerland, four times a year.[28] Between January 1995 and June 2005, Swiss citizens voted 31 times, on 103 federal questions besides many more cantonal and municipal questions.[29] During the same period, French citizens participated in only two referendums.[26]

Maar goed, dit gaat over Rusland en Oekraïne en Rusland is geen democratie :o

Niet met 100% alles, maar Nederland is 100% GEEN directe democratie. Zwitserland grotendeels wel.

Dus je hebt het puur over het referendum dan?

Want 31 keer stemmen in 10 jaar is peanuts als je kijkt naar het aantal daadwerkelijke wetsvoorstellen.

Een referendum klinkt leuk, maar in de praktijk krijg je mensen die gaan stemmen op iets waar ze de kennis niet van hebben en dr doelen niet van snappen.

Maar ja als je DAT als definitie aanhoudt is Nederland geen directe democratie. Daar moet ik je gelijk in geven.

Alleen om Nederland dan ineens gelijk te gaan schalen met de VS slaat natuurlijk nergens op. Wij liggen daarin VEEL dichter bij Zwitserland dan bij de VS.

Dus je hebt het puur over het referendum dan?

Want 31 keer stemmen in 10 jaar is peanuts als je kijkt naar het aantal daadwerkelijke wetsvoorstellen.

Een referendum klinkt leuk, maar in de praktijk krijg je mensen die gaan stemmen op iets waar ze de kennis niet van hebben en dr doelen niet van snappen.

Maar ja als je DAT als definitie aanhoudt is Nederland geen directe democratie. Daar moet ik je gelijk in geven.

Alleen om Nederland dan ineens gelijk te gaan schalen met de VS slaat natuurlijk nergens op. Wij liggen daarin VEEL dichter bij Zwitserland dan bij de VS.

Huh waar schaal ik Nederland gelijk aan VS?..
Directe democratie is een term, dat heb ik niet zelf verzonnen lol.

Anticipation Popcorn GIF

Huh waar schaal ik Nederland gelijk aan VS?..
Directe democratie is een term, dat heb ik niet zelf verzonnen lol.
Je hebt gelijk, het is een term die ik niet op die manier kende.

Ik denk alleen wel dat het heel belangijk is om wat nuance aan te brengen als je zegt. 'Bijvoorbeeld de VS en Nederland niet'

Terug
Naar boven