XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ah ja vs de moraliteit van Iran en Noord Korea en Rusland :roflol:
Mijn voornaamste punt was dat de VS echt niet op het moral high horse kunnen zitten, niet dat die andere landen nu zoveel beter zijn. Ik zou liever in de VS, Turkije of Rusland wonen dan in Iran of NK.

Veel van wat de Yanks doen dient direct en vooral de Amerikaanse belangen. De prijs en de ellende ligt vaak elders. Wel kudos dat muv Oekraïne de meeste lijkzakken wel naar Arlington gaan.

Ik denk objectief gezien dat wanneer 1 land oorlog voert tegen een bondgenootschap van 30+ landen en men alsnog aan de “winnende” hand is, je het best als een succes zou kunnen bestempelen.
Een vis die in het water zwemt.... heeft pas in de gaten dat ie in het water zwemt, totdat je hem eruit haalt.

Jij bent ook niet objectief, jij bent een rijke bevoorrechte Rus.
Jij pretendeert objectief te zijn, terwijl je arme landgenoten en Afrikaanse gelukzoekers vechten én ter plekke sterven voor jouw bevoorrechte positie. Maar dat boeit jouw voor geen ene meter.

Net als dat een nazi net zo fout was als Hitler, ben jij nu net zo fout als Putin.

Geen idee, maar @Fallingout haalde Iran en NK erbij. Geen idee waarom hij niet met China kwam.

Iemand bekend met het idee van het verschil tussen landlocked staten en zeevarende staten? Een interessante kijk op hoe zowel China en Rusland enerzijds en de VS anderzijds tot op zekere hoogte niet veel anders kunnen dan wat ze doen.

Volgens mij heb ik er weleens een filmpje van gepost.

Ach, er gaat vast een dag komen dat jij ooit een keer een goed argument hebt, keek trying.
@Spambod heeft weleens gezegd dat hij hier niet zit om goede argumenten te hebben of woorden van gelijke strekking.

Daarnaast, denk je dat hij vrijelijk kritiek kan hebben op het regime? Misschien als hij op de begane grond woont of de ramen niet open kunnen...

Als jij geen idee hebt, dan ik al zeker niet.

Godwin... Origineel, Ronn. Je bent net zo vindingrijk als H. Clinton.
Maar hier is geen sprake van doorgevoerde discussie.
En de vergelijking met het Nazisme gaat wel degelijk op. Inclusief de dreiging van een zoveelste wereldoorlog.

Jammer Arminius.

@Arminius ik weet wel waar de discussie van moraliteit van bondgenoten vandaan kwam hoor

Weet jij het zelf niet meer? Dat is wel zorgelijk dan.
Volgens mij reageer je nu op iets anders dan hij vroeg.

Het punt dat "wij" niet moreel superieur zijn aan "zij" kan je best maken. Dat wil niet zeggen dat wij er uiteindelijk er het beste afkomen, of dat we iig niet (veel) slechter zijn.

Het idee dat wij de perfecte goeden zijn en de andere kant het absolute kwaad is iets wat m.i. thuishoort op het Jeugdjournaal.

Ik denk objectief gezien dat wanneer 1 land oorlog voert tegen een bondgenootschap van 30+ landen en men alsnog aan de “winnende” hand is, je het best als een succes zou kunnen bestempelen.
Hoe gaat het eigenlijk met die SMO die binnen 3 dagen Kiev of Kyiv in zou nemen?

Volgens mij reageer je nu op iets anders dan hij vroeg.

Het punt dat "wij" niet moreel superieur zijn aan "zij" kan je best maken. Dat wil niet zeggen dat wij er uiteindelijk er het beste afkomen, of dat we iig niet (veel) slechter zijn.

Het idee dat wij de perfecte goeden zijn en de andere kant het absolute kwaad is iets wat m.i. thuishoort op het Jeugdjournaal.

Ik heb oprecht in de laatste 5 jaar niet iemand gesproken dit dacht.

Uit zijn opmerking kreeg ik meer de indruk dat hij wilt beweren dat er in dit conflict beide kanten moreel gelijk zijn.

En de vergelijking met het Nazisme gaat wel degelijk op.
:roflol:

Misschien moet jij eens een boek lezen. Want Adolf Hitler had een bloedhekel aan het Slavische ras.
@Arminius ik weet wel waar de discussie van moraliteit van bondgenoten vandaan kwam hoor
De bondgenoten van Rusland veranderen niets aan de hypocrisie van het westen. Dat is het hele punt.
Veel van wat de Yanks doen dient direct en vooral de Amerikaanse belangen.
uitsluitend*

Ten tijde van Congo waren ze plots verdwenen.
Geen idee waarom hij niet met China kwam.
China? Waarom?

"In 2023, China was the third largest partner for EU exports of goods (8.8 %) and the largest partner for EU imports of goods (20.5 %)."

China? Waarom?

"In 2023, China was the third largest partner for EU exports of goods (8.8 %) and the largest partner for EU imports of goods (20.5 %)."
Onderdrukken van de eigen bevolking, onderdrukken van minderheden (Oeigoeren), onderdrukken van autonome gebieden (Hong Kong), voortdurende dreiging naar Taiwan, eilandjes spuiten in de zee om meer territoriale wateren te eisen.

Het ergste is wellicht het sociale krediet systeem, maar dat is tegelijkertijd de natte droom van progressieve Westerse leiders. Kier Starmer heeft iig vast een goed begin gemaakt.

Terug
Naar boven