AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Het was ook wel mooi dat alle media toen naar Rusland wees, terwijl niemand dit echt geloofde. Precies niks te winnen en alleen maar te verliezen.

Moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben wat het resultaat gaat zijn, Oekraine heeft hiermee in mijn ogen echt een hele domme gok genomen als ze dit daadwerkelijk gedaan hebben. Kan me herrineren dat dit toen ook de reden was waarom ik eerder dacht dat dit het werk van de VS of Iran oid was.
Dat ligt er nog maar aan. Hiermee heeft hij Rusland wel miljarden aan gasinkomsten door de neus geboord. En de enige die er echt iets mee moet, is Duitsland.

Dat ligt er nog maar aan. Hiermee heeft hij Rusland wel miljarden aan gasinkomsten door de neus geboord. En de enige die er echt iets mee moet, is Duitsland.
Duitsland denkt er toch overna om de steun te halveren, of zelfs helemaal te stoppen?

• Like
Waarderingen: Pren
Rusland werd verdacht van het opblazen, de wereld valt over Rusland heen. Oekraïne heeft het gedaan met instemming (tot drol terug trekken) van de president. Steun blijft...huh.

Rusland werd verdacht van het opblazen, de wereld valt over Rusland heen. Oekraïne heeft het gedaan met instemming (tot drol terug trekken) van de president. Steun blijft...huh.
Volkomen logisch, toch?

De ernst ligt niet in de daad, maar in wie de dader is.

Kan hier nou niet uit opmaken of je sarcastisch bent of niet.
imo ernst ligt bij het resultaat.
Vergelijk het met de perceptie van voetbalfans.

Een overtreding op een speler van hun team is een aanslag, een overtreding op een andere speler door hun team is spelen op de bal, aanstellerij, schwalbe.

Het is politiek.

Laatst bewerkt:
Duitsland denkt er toch overna om de steun te halveren, of zelfs helemaal te stoppen?
Klopt, maar als het daarbij blijft, kan dat voor Oekraïne nog steeds de moeite waard zijn geweest. Ligt er een beetje aan, denk ik. Duitsland zit zelf ook in een lastig parket. Ze willen Oekraïne nog steeds steunen, maar ze moeten wel echt iets doen om zelf enige geloofwaardigheid te behouden. Beetje zoals Iran nu. Ze willen Israël helemaal niet aanpakken, maar ze moeten wel.

Ja, alleen one Oekraine heeft die miljarden aan steun van Duitsland en alle directe bondgenoten van Duitsland harder nodig dan Rusland die miljarden uit de verkoop van gas.

Dat wisten we toen ook al.

• Like
Ja, alleen one Oekraine heeft die miljarden aan steun van Duitsland en alle directe bondgenoten van Duitsland harder nodig dan Rusland die miljarden uit de verkoop van gas.

Dat wisten we toen ook al.
Dat klopt, maar Duitsland staat hierin wel redelijk in zijn eentje. Polen weigert die vermoedelijke dader bijvoorbeeld uit te leveren. En dat is niet omdat ze zo pro-Rusland zijn, integendeel.

Polen heeft natuurlijk ook wel directer belang bij het succes van Oekraine.

• Like
Polen heeft natuurlijk ook wel directer belang bij het succes van Oekraine.
Klopt. Maar Duitsland lijkt er oprecht behoorlijk alleen voor te staan. De VS was altijd al tegenstander van Nordstream en is vermoedelijk blij dat die nu is opgeblazen. De UK ligt er ook niet wakker van. De MIVD wist er blijkbaar ook van, maar heeft niet ingegrepen door bijv. hun Duitse evenknie te informeren, hetgeen suggereert dat zelfs Nederland de Duitsers heeft laten stikken. Ze staan er echt alleen voor.

Klopt. Maar Duitsland lijkt er oprecht behoorlijk alleen voor te staan. De VS was altijd al tegenstander van Nordstream en is vermoedelijk blij dat die nu is opgeblazen. De UK ligt er ook niet wakker van. De MIVD wist er blijkbaar ook van, maar heeft niet ingegrepen door bijv. hun Duitse evenknie te informeren, hetgeen suggereert dat zelfs Nederland de Duitsers heeft laten stikken. Ze staan er echt alleen voor.

Wat is het ergste dat kan gebeuren?

Worst case voelt Duitsland zich alleen en buitengesloten van grote internationale kwesties en handel. Dan krijg je misschien een industrieel sterk land met wat economische onzerheid en een tientallen miljoenen van de arbeidersklasse die op zoek zijn naar een sterkte leider die een schudige aanwijst voor alle problemen.

Ik zie het probleem niet.

Maar in all srsness, rare kwestie en gang van zaken.

Wat is het ergste dat kan gebeuren?

Worst case voelt Duitsland zich alleen en buitengesloten van grote internationale kwesties en handel. Dan krijg je misschien een industrieel sterk land met wat economische onzerheid en een tientallen miljoenen van de arbeidersklasse die op zoek zijn naar een sterkte leider die een schudige aanwijst voor alle problemen.

Ik zie het probleem niet.

Maar in all srsness, rare kwestie en gang van zaken.
Onrust in Duitse politiek.
Rechts wordt daar te sterk en links kan het niet meer tegen houden.
Links krijgt hier vast ook de schuld van, en dan door.

En nu vallen ze al in Mokba.

Terug
Naar boven