MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Like
Waarderingen: p.b.
Niet echt, ze willen niet dat Oekraïne bij de navo komt. Best logisch toch? Amerika vond het ook niet zo tof toen Rusland in Cuba raketten ging stallen.
Dus zij willen niet aan een extra NAVO land grenzen. Maar door Oekraïne in te nemen grenzen zij evengoed aan de NAVO maar zetten zij diezelfde NAVO hooguit extra op scherp. Klinkt als een tactisch ontzettend doordacht plan, niet?

Dus zij willen niet aan een extra NAVO land grenzen. Maar door Oekraïne in te nemen grenzen zij evengoed aan de NAVO maar zetten zij diezelfde NAVO hooguit extra op scherp. Klinkt als een tactisch ontzettend doordacht plan, niet?
Nee, Oekraïne wordt als bufferzone gebruikt

Regina Hall Popcorn GIF

Nee, Oekraïne wordt als bufferzone gebruikt
Daar zit werkelijk geen enkele tactische logica achter. Misschien als het initiële plan van een driedaagse Blitzkrieg geslaagd was met minimale verliezen, maar nu het inmiddels miljarden Roebels kost en honderdduizenden levens slaat dat toch nergens op. Het is geen Risk, waar men eerst het ene landje moet oversteken om bij de volgende te komen.

Daar zit werkelijk geen enkele tactische logica achter. Misschien als het initiële plan van een driedaagse Blitzkrieg geslaagd was met minimale verliezen, maar nu het inmiddels miljarden Roebels kost en honderdduizenden levens slaat dat toch nergens op. Het is geen Risk, waar men eerst het ene landje moet oversteken om bij de volgende te komen.
Waarom vallen ze niet meteen andere Europese landen aan dan?

Waarom vallen ze niet meteen andere Europese landen aan dan?
Dit is geen serieuze vraag neem ik aan? Omdat zij voorlopig al niet over de eerste horde komen misschien? Laat staan bijvoorbeeld een kernmacht als Polen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben een absolute tegenstander van deze hele ellendige, om niets draaiende oorlog. En als er absolute garantie zou zijn dat het bij Oekraïne zou stoppen mag Oekraïne wat mij betreft als verloren gezien worden. Jij stelt dat Putin zeker weten stopt bij Oekraïne, ik ben benieuwd waarom.

Terug
Naar boven