XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik denk dat Putin voorlopig nog niet slaapt. 40 vliegtuigen verliezen, waaronder strategische bommenwerpers die niet meer geproduceerd worden...

Is dit dan het moment voor die speciale wapens die Rusland dan nog achter de hand zou hebben?

Is dit dan het moment voor die speciale wapens die Rusland dan nog achter de hand zou hebben?

Creeping Parks And Recreation GIF

Dappere actie, maar de Krim en de Dombas zijn toch nooit meer te recupereren? Hoe langer dit aansleept hoe meer Oekraïne zal verliezen, en hoe groter de kans wordt dat Poetin nucleaire wapens inzet.
Lijkt me duidelijk. Ik zie hier geen andere oplossing dan tot een bestand te proberen komen dat op te geven en even aankijken of Rusland zich dan rustig houdt.. Of wat zijn nog de opties?

Dappere actie, maar de Krim en de Dombas zijn toch nooit meer te recupereren? Hoe langer dit aansleept hoe meer Oekraïne zal verliezen, en hoe groter de kans wordt dat Poetin nucleaire wapens inzet.
Lijkt me duidelijk. Ik zie hier geen andere oplossing dan tot een bestand te proberen komen dat op te geven en even aankijken of Rusland zich dan rustig houdt.. Of wat zijn nog de opties?
Tot nu toe zijn de criteria voor de inzet van kernwapens vanuit Rusland niet veranderd, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Deze actie geeft Oekraine weer aardig wat kracht bij voor de onderhandelingen die vandaag beginnen.

Putin stelt als sinds het begin eisen voor onderhandelingen die Oekraine nooit zou kunnen accepteren omdat het in essentie volledige capitulatie aan Rusland betekend, dus Oekraine heeft zeker wel wat te winnen door te vechten.

Denken dat er na gisteren ook nog maar een deal zal komen :o

De enige optie is een coup of WW3.

Denken dat er na gisteren ook nog maar een deal zal komen :o

De enige optie is een coup of WW3.
Je bedoelt een coup in Rusland?
🤭

Hoewel je nooit weet wat er na Putin komt kan het voor een nieuwe makkelijker zijn compromissen over Oekraïne te sluiten, voor Putin is dat teveel gezichtsverlies.

Je bedoelt een coup in Rusland?
🤭

Hoewel je nooit weet wat er na Putin komt kan het voor een nieuwe makkelijker zijn compromissen over Oekraïne te sluiten, voor Putin is dat teveel gezichtsverlies.
Het zal gezichtsverlies zijn voor heel Rusland. Dat gaat dus niet gebeuren.

Een aanval zoals gisteren is goed voor het moraal en de PR van Oekraïne, of het uiteindelijk invloed gaat hebben (op de frontlinies) is nog maar de vraag.

Ik gok dat laatste, ook niet raar dat Rusland nu even wilt 'herinneren' dat ze die kernwapens hebben als een soort statement.

In december vorig jaar hebben ze nog veel meer berichten verstuurd.

Tot nu toe zijn de criteria voor de inzet van kernwapens vanuit Rusland niet veranderd, dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
DIe criteria zijn niet gek veel waard vrees ik. Langer dan een jaar zie ik dat niet meer duren als Europa blijft bewapenen. Dat is toch slechts een kwestie van tijd? Wel blij dat ik al oud ben en geen kinderen heb.

Laatst bewerkt:
Ik gok dat laatste, ook niet raar dat Rusland nu even wilt 'herinneren' dat ze die kernwapens hebben als een soort statement.
Westen gaat er veel te makkelijk van uit dat dat enkel dreigen zal blijven. Het is ook moeilijk te vatten omdat zoiets nog nooit gebeurt is. Als ik een jaar of 10 jonger was zou ik naar Curacao gaan.

DIe criteria zijn niet gek veel waard vrees ik. Langer dan een jaar zie ik dat niet meer duren als Europa blijft bewapenen. Dat is toch slechts een kwestie van tijd? Wel blij dat ik al oud ben en geen kinderen heb.

Westen gaat er veel te makkelijk van uit dat dat enkel dreigen zal blijven. Het is ook moeilijk te vatten omdat zoiets nog nooit gebeurt is. Als ik een jaar of 10 jonger was zou ik naar Curacao gaan.

Kernwapens zijn ook voor Rusland een geval van einde verhaal he.

Geen idee, gaat er effectief 1 terug gevuurd worden als Rusland er enkele naar het Westen stuurt?
Zodra de eerste het lanceerplatform verlaat worden er onnoemelijk veel terug gestuurd. En zo over en weer. De Barentszee ligt vol met (nucleaire) onderzeeërs van beide zijden, nog niet gesproken over eventuele bommenwerpers en andere varianten..

Ook op Curaçao houdt men het dan niet uit gezien zij afhankelijk zijn van import en er dan nergens meer iets te verkrijgen valt.

Europa is zo veel meer dichtbevolkt dan Rusland. Maargoed jongens, droom maar lekker verder dat de NAVO een oorlog met Rusland kan winnen nu ze een zooitje afgeschreven uit de koude oorlog stammende vliegtuigen hebben opgeblazen.

Europa is zo veel meer dichtbevolkt dan Rusland. Maargoed jongens, droom maar lekker verder dat de NAVO een oorlog met Rusland kan winnen nu ze een zooitje afgeschreven uit de koude oorlog stammende vliegtuigen hebben opgeblazen.
Rusland heeft een paar grote belangrijke steden en verder vooral bos en ijs. Makkelijker plat te leggen dan Europa dat veel meer verdeeld is.

Een hete kernoorlog wint niemand, maar een conventionele oorlog maakt Rusland geen schijn van kans tegen de NATO.

Terug
Naar boven