AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Gaat komende dagen wel flink aan toe in Kyiv ben ik bang, vraag me af of ze stand kunnen houden.
Ik denk het niet, Job.

Hoe snel valt Rusland Kiev binnen? “Inval kan voor elk moment zijn”

“De aanval komt eerst vanuit de lucht. Dan volgt het grote geweld op de grond met thermobarische bommen die in een stadsomgeving een bijzonder schrikwekkend effect hebben. Ik vrees het ergste voor de verdedigers van Kiev”, besluit Simoens.

De zandzakken zijn vast een idee van generalissimo Zelenski. 🤭

Rusland waarschuwde voor en het aanleveren van wapens gefinancierd door de EU , die zouden doelwit kunnen zijn. Maar in Oekraïne zelf? Of de aanleverroute vanuit Polen? Dat waar zijnde, zou Poetin de EU/NAVO dus actief in de oorlog willen betrekken.

Ik denk het niet, Job.

“De aanval komt eerst vanuit de lucht. Dan volgt het grote geweld op de grond met thermobarische bommen die in een stadsomgeving een bijzonder schrikwekkend effect hebben. Ik vrees het ergste voor de verdedigers van Kiev”, besluit Simoens.

Als ze het gewoon domweg plat bombarderen kan Oekraïne er niets tegen doen. Maar daar heeft Rusland toch geen 60km lange colonne voor nodig?

Ik denk het niet, Job.

De burgemeester slaat al die bommen zo uit de lucht.

Appart dat mijn mening zo sprekend voor "onze cultuur" zou zijn terwijl nu het hele land, de hele eu, het hele westen, oproept om zoveel mogelijk bloed te vergieten in Oekraïene.
Niets doen kan ook bloedvergieten zijn.
Putin is een dictator die zijn tegenstanders vermoord, mensenrechten niet respecteerd eb met grandiose ideen over een nieuw rijk. Klinkt bekend?

Ik weet verder niet wat je allemaal begint te lullen over spelletjes in deze tijd en fantasieën over je dochter, wartaal. Denk met die kinderachtige romantische ideeën over oorlog in elk geval maar niet dat je ook maar enigsinds begrijpt wat mijn mening over (dit) conflict inhoudt.
Oorlog is niet romantisch.. Maar als je nu als Oekraine gewoon je kontje geeft en je land volledig laat overnemen door Putin heb je niet opeens leed en verdriet voorkomen, je hebt het alleen verplaatst.

En de rest van je leven buigen onder de nukken van die kerel. Dat wil je niet

Rusland waarschuwde voor en het aanleveren van wapens gefinancierd door de EU , die zouden doelwit kunnen zijn. Maar in Oekraïne zelf? Of de aanleverroute vanuit Polen? Dat waar zijnde, zou Poetin de EU/NAVO dus actief in de oorlog willen betrekken.
Dat wat hij in beslag neemt, geeft hij aan de drie regio's die met hem heulen.
De aanlever route zal het doel zijn, zo vroeg mogelijk. De Polen voelen zich niet meer helemaal veilig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.949
putin-nuke-opsie.gif

Raar gedoe

...such weapons have never proven to be particularly effective on the conventional battlefield, due to vigorous anti-chemical countermeasures by the opposing side. In fact, the official British military history of World War I—the conflict best-known for the use of mustard gas, chlorine, and other chemical weapons—stated that “gas achieved but local success, nothing decisive; it made war uncomfortable, to no purpose.”

We waren ook sceptisch toen de US zei dat hun intel een invasie verwachtte...
'Westen zit alleen maar te stoken'

Maar een chemische aanval zou wel erg heftig zijn, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren denk ik.

Ik kan me wel eeb paar middelen bedenken die misschien wel gunstig zouden zijn voor de Russen, als je die bijvoorbeeld nu in het midden van Kyiv gooit.

Raar gedoe

...such weapons have never proven to be particularly effective on the conventional battlefield, due to vigorous anti-chemical countermeasures by the opposing side. In fact, the official British military history of World War I—the conflict best-known for the use of mustard gas, chlorine, and other chemical weapons—stated that “gas achieved but local success, nothing decisive; it made war uncomfortable, to no purpose.”

Dat kan wel kloppen denk ik.

Vind jij dat Zelenski eigenlijk een misdaad begaat tegen zijn eigen bevolking door niet te capituleren?
Zo'n gevoel heb ik wel, hoewel ik niet weet of het formeel als misdaad bestempelt mag worden. Er is mij ook veel onduidelijk. Laat ik hem misdadig noemen.

Als er ook maar een schrijntje waarheid in Putin's beweegredenen zit... Zelenski is niet onschuldig en aannemende dat Putin niet compleet losgeslagen de wereld wil veroveren dan had Z dit denk ik kunnen voorkomen door neutraler te blijven en niet zo aan te pappen met de lui die wel degelijk continu over de hele wereld oorlogen aansteken en alles tegen Rusland keren. Putin heeft wat dat betreft wel legitieme redenen om die rotzooi niet aan z'n grens te willen. En die jarenlange conflicten in het land zelf ook wel, hoewel dat misschien door Rusland gevoed wordt? Ik weet niet wat er precies gebeurd allemaal.

Maar dan moet je vervolgens niet achter je burgers gaan schuilen in hoop op oorlogsmisdaden die de rest van de wereld erbij betrekken. Kijk dan naar je opties en neem de keuze die je volk het beste beschermt. Zoals ik zeg, hoe erg is het nu om onderdeel van Rusland te zijn? Moeten ze dan alle product van hun arbeid weer afgeven aan de staat? En hun jongemannen opofferen in oorlogen voor olie? Hun cultuur laten vervangen? Oh nee dat is bij de EU..

En waarschijnlijk/misschien wil Putin dat zelfs helemaal niet, dus volledig capituleren is niet eens nodig, enkel wat afspraken met Ursula herzien en provincies opgeven waar je toch al steeds mot mee hebt? Men doet alsof dat het einde van de wereld is...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven