XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Niets doen kan ook bloedvergieten zijn.
Alles kan hypothethisch, in dit geval moet je dan niet tot het maximale escaleren om wat misschien zou kunnen gebeuren.

Putin is een dictator die zijn tegenstanders vermoord, mensenrechten niet respecteerd eb met grandiose ideen over een nieuw rijk. Klinkt bekend?
Heb op nu.nl gestaan?

Zijn dat misschien ook goede redenen geweest om hem niet te veel te irriteren wat je land/volk nogal in gevaar zou brengen? Waarom heeft hij die verantwoordelijkheid niet eerder genomen als hij zo'n held en goede leider is?

Oorlog is niet romantisch.. Maar als je nu als Oekraine gewoon je kontje geeft en je land volledig laat overnemen door Putin heb je niet opeens leed en verdriet voorkomen, je hebt het alleen verplaatst.
Als als als. Nogal simpele blik dit, alsof Putin een nieuwe holodomor komt bewerkstelligen. Zoals ik al zei, als er indicaties zijn dat er genocide gepleegd wordt dan is het een compleet ander verhaal, maar volgens mij zijn er vooraf redenen gegeven en staat men open voor gesprek/onderhandelingen. Lijkt mij dat er een erg beheerst verloop mogelijk is als men daar de juiste keuzes voor maakt.

Woorden als je kontje opgeven zijn emotioneel en zo denken is toch niet passend voor een leider van een land.

Ik kan er naast zitten, maar ik ben daar niet om te zien hoe het echt zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.963
We waren ook sceptisch toen de US zei dat hun intel een invasie verwachtte...
'Westen zit alleen maar te stoken'

Maar een chemische aanval zou wel erg heftig zijn, ik zie dat ook niet zo snel gebeuren denk ik.

Ik kan me wel eeb paar middelen bedenken die misschien wel gunstig zouden zijn voor de Russen, als je die bijvoorbeeld nu in het midden van Kyiv gooit.
Het enige resultaat van het gebruik van chemische wapens is ontzettend veel burgerslachtoffers. Er is echt geen enkele reden voor Rusland om chemische wapens te gebruiken in Oekraïne.

De Amerikaanse versie.
Screenshot_20220313-113922_Chrome.jpg

Een paar van dit soort raketten met VX of Sarin op Kiev zal echt belachelijk veel doden opleveren. Alles dood in een diameter van 1 kilometer bij bovenstaand wapen.

Laatst bewerkt:
Zo'n gevoel heb ik wel, hoewel ik niet weet of het formeel als misdaad bestempelt mag worden. Er is mij ook veel onduidelijk. Laat ik het misdadig noemen.

Als er ook maar een schrijntje waarheid in Putin's beweegredenen zit wel. Zelenski is niet onschuldig en aannemende dat Putin niet compleet losgeslagen de wereld wil veroveren dan had Z dit denk ik kunnen voorkomen door neutraler te blijven en niet zo aan te pappen met de lui die wel degelijk continu over de hele wereld oorlogen aansteken en alles tegen Rusland keren. Putin heeft wat dat betreft wel legitieme redenen om die rotzooi niet aan z'n grens te willen. En die jarenlange conflicten in het land zelf ook wel, hoewel dat misschien door Rusland gevoed wordt? Ik weet niet wat er precies gebeurd allemaal.

Maar dan moet je vervolgens niet achter je burgers gaan schuilen in hoop op oorlogsmisdaden die de rest van de wereld erbij betrekken. Kijk dan naar je opties en neem de keuze die je volk het beste beschermt. Zoals ik zeg, hoe erg is het nu om onderdeel van Rusland te zijn? Moeten ze dan alle product van hun arbeid weer afgeven aan de staat? En hun jongemannen opofferen in oorlogen voor olie? Hun cultuur laten vervangen? Oh nee dat is bij de EU..

En waarschijnlijk/misschien wil Putin dat zelfs helemaal niet, dus volledig capituleren is niet eens nodig, enkel wat afspraken met Ursula herzien en provincies opgeven waar je toch al steeds mot mee hebt? Men doet alsof dat het einde van de wereld is...
Blaming the victim. Putin is hier de agressor. Oekraïne het soevereine land. Rusland gedraagt zich als Duitsland dat Polen binnenviel vorige eeuw. Godzijdank zijn de Russen veel minder goed georganiseerd dan de Duitsers toen.

Blaming the victim. Putin is hier de agressor. Oekraïne het soevereine land. Rusland gedraagt zich als Duitsland dat Polen binnenviel vorige eeuw. Godzijdank zijn de Russen veel minder goed georganiseerd dan de Duitsers toen.
Ja, maar hij staat nu toch op voor een dialoog. Dat is toch heel schappelijk van? :trollface:

Verwar mijn mening over Zelenski niet met een over het Oekraïense volk. Ik zie dat begrijpend lezen weer moeilijk is wanneer materie complexer wordt dan het Russian-man-bad dat NOS/nu.nl de schapen voert.

Ja, maar hij staat nu toch op voor een dialoog. Dat is toch heel schappelijk van? :trollface:
Denk maar niet dat ik sympathie voor Putin heb en dat schappelijk vind. Ik zet de situatie alleen neer zoals ik begrijp dat die feitelijk is. Van wat ik lees is het Zelenski die het dialoog ontloopt, is dat schappelijk te noemen terwijl zijn volk sterft?

Gelukkig hebben we hier experts beschikbaar wiens mening over de leven of dood gevolgen voor miljoenen mensen wordt overwogen als wel of niet je 'kontje opgeven'

Steeds weer denk ik dat de grenzen van achterlijkheid bereikt zijn maar wordt hier toch anders bewezen.

Dat denk ik ook regelmatig , totdat ik iemand weer zie vertrekken naar onbekende oorden. ;)
Dat geloof ik best. Ik zie een soort hoefijzer model voor me waar zowel zwakzinnigen als hoogbegaafden beide gefrustreerd zijn dat een ander ze niet lijkt te begrijpen.

Had je nou maar de scherpheid van geest om dit als eerste op te merken en niet simpelweg mijn eigen observatie tegen mij te herhalen.

Wat vind je ervan dat Zelensky zelfs nadat bleek dat de NATO steun niets voorstelde toch liever z'n mensen opoffert dan met Putin te onderhandelen? Wel stoer toch?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.972
En hoe gedraagt Oekraïne, dat al 8 jaar zijn eigen burgers in de Donbas vermoord, zich?

3k+burgerslachtoffers en 8k gewonden

En hoe gedraagt Oekraïne, dat al 8 jaar zijn eigen burgers in de Donbas vermoord, zich?

3k+burgerslachtoffers en 8k gewonden
Is dat ook ‘bevestigd’? Wordt in de media kanalen afgedaan als larie maja die hebben ook beweegredenen die niet altijd even duidelijk zijn

Terug
Naar boven