AndroidHealthClinic

Op naar de 100!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo :)

Nieuw log aangemaakt aangezien de oude verouderd was en ik nu serieus ga loggen.

Ik ben dus mark30049, 21 jaar, en in Augustus 2011 begonnen met bodybuilden. M'n doelfysiek is het lichaam van Thor (Chris Hemsworth) + fatsoenlijke benen.

Stats
1.90 72 kilo 10% - Augustus 2011
1.90 94 kilo 13% - Januari 2014
1.90 103-105 kilo 7-10% - (Doel)

2qtz72q.jpg
2isw7ic.jpg

Trainingsgeschiedenis tot nu toe
Ben dus begonnen in Augustus 2013 als mager persoon. Heb de eerste anderhalfjaar aan één stuk door gebulkt. Spiermassa nam razend snel toe, spierkracht ook. Ik ben begonnen met rond de 5000 calorieeen per dag in te nemen, om zeker te weten dat ik elke dag maximaal massa kon bouwen. Na 1 jaar en 3 maanden begon het vet flink toe te nemen door de calorieeen, en omdat de groei afremde. Na 1 jaar en 9 maanden ben ik gaan cutten voor 3 maanden, en van +/- 20% vet naar +/- 7 procent vet gegaan. Daarna ben ik weer gaan bulken. Vanaf Augustus 2013 (einde cut) t/m Mei 2014 heb ik van opeenvolgend een blessure aan m'n pees in mn kuit gehad, wat vervolgens is overgegaan in een onsteking van m'n kuit en daarna bleek ik trombose te hebben (bloedproppen). Pas in Mei 2014 weer begonnen vanaf praktisch 0 begonnen met m'n benen, en in die tijd is 't trainen veel onderbroken geweest.

Foto's
AUGUSTUS 2011 72 KG
312twuv.jpg
t9gu1c.jpg

NOVEMBER 2011 74/75 KG
28ls089.jpg

MEI 2012 81 KG.
1zbb77t.jpg

AUGUSTUS 2012 85 KG.
ogb0cx.jpg

APRIL 2013 102 KG 20%
wikg74.jpg

JULI 2013 87,7 KG
Na 't cutten, weinig spier meer over (helaas)
1hp6x1.jpg

NOVEMBER 2013, 92 KG
K*tperiode met kuit, ontstekingen, niet kunnen lopen, trombose.. Aug 2013 - Mei 2014 verkloot.
1tqyo8.jpg
2ptwbv6.jpg

Training
Ik train in cyclussen van 3 maanden. 2 maanden high volume (4x12) voor massa. Hierna ga ik 1 maand op kracht (3x6). Hierna pak ik een week rust.
Voor massa train ik dus 2 maanden (8 weken). Week 1,2,5,6 train ik 6 dagen per week, hierbij pak ik biceps/triceps/borst 2 keer. De overige weken train ik 5x per week.
Nooit serieus met kracht bezig geweest, dus die stats zuigen ook. Ben benieuwd. Ga soms m'n 1 RM proberen. Ik houd alleen trainingen voor kracht bij in dit log.

Voeding
Eet 6x per dag, op 't moment 4700 calorieeen per dag (mei 2014). Eind mei eerste kuur en dan zal 't omhoog gaan. E/k/v verhouding doe alleen in cut aan, in bulk moet ik gewoon veel eten. Eet tussen 3,5-4,5 gram eiwit per kg lichaamsgewichtl.
Verder natuurlijk Multivitamine, Zalmolie, Biergist, Vitamine D3 & Prebiotica. Natuurlijk ook whey/caseine en soms een periode een PWO. Creatine nog niet gebruikt.

Doelen
103-105 kilo 7-10%
Bench 140+ (1)
Squat 170+ (1)
Deadlift 200+ (1)

Laatst bewerkt:
Je houdt in ieder geval alles goed bij.

Is het door je kuitblessure dat je geen squat en/of leg press doet? Want ik mis wel een zware oefening voor je benen.

Voor rug zou ik ook een zware basisoefening of 2 er bij zetten. Pull ups, barbell/dumbbell row.

Succes alvast.

Als je voor borst 4 oefeningen doet, kan je voor rug ook zeker 4 oefeningen doen. Het is toch een grote oppervlakte die moet getraind worden. Ik zou ze dus alle 4 doen. Leg press en squat targetten je volledige benen. Dit zal wel meer groei oplevern ndan leg extension en leg curl. Ik zou deze er zeker inzetten.

Als je sterk genoeg bent kan je gewicht toevoegen bij de chin ups en dan steeds gewicht afhalen. Bij barbell row kan je ook wel een dropset doen, gewoon vlug paar schijven afhalen.

Ik zou btw niet op elke oefening dropsets doen.

Kom ook zo nu en dan even langs wippen. Mooi streeffysiek, doelen liggen hoog zie ik! Denk je dit natty te kunnen bereiken?

Waarom noteer je de oefeningen niet bij zoals in de andere logs?

vb:
squat
10x50
8x60
6x70
15x40

Het is zo wel gemakkelijker bij te houden, zodat je weet wat je de volgende training moet verbreken.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit heel lastig gaat worden, maar ik wil je niet ontmoedigen ;)

Hoe lang is die kerel?

Echt netjes dit! Ik ga je volgen ;)

benieuwd naar je trainingen, gewoon posten die hap.. niet voor niets een log he :)

Wat heb je met je kuit dan?

Slechte warming up?
Of pech?

Igg succes. Upperbody zal wel gaan toch?

Dankjewel!

Zal ik doen!

Nouja, nu ondertussen 2 weken geleden had ik kuiten getraind in Smith, calf raises. Was moe, dus lock mn knieen, buig naar voren, 40 kg in m'n nek. Doe verder niets. Nergens last van die dag, de dagen daarna wel telkens dat ik dacht '**** m'n kuit', maar niks ernstigs. Toen begon het 's avonds opeens dik te worden, te kloppen, werd rood, dus bij de dokter geweest; peesonsteking. Hij zei alleen ibuprofen + rust. Ik dat gedaan, dacht er vanaf te zijn, ik weer 3 dagen normaal kunnen lopen. Gisteravond deed het weer zeer, alsof er iemand met een mes een snee in m'n spier had gemaakt. Vanochtend weer alles dik, rood, ontstoken, maar nu dus alleen aan de onderkant. Kan weer opnieuw beginnen met herstellen..

weer last van je blessure of geen tijd om te loggen?

Hey. Op het moment ben ik een beetje aan 't aankloten qua trainen en eten, ik ben aan t solliciteren bij verschillende jobs in horeca, en wacht even tot ik 1/2 x gewerkt heb daar, zodat chicks me met een awesome jawline herinneren en niet met een bolle creatine vocht kop haha:o

Zodra ik weer fatsoenlijk ga bulken 100%, zal ik fatsoenlijk gaan loggen.

Haha :D, sowieso erg nette progressie gemaakt gast! Ik volg

leuk logje, je klinkt vastberaden om je doel te halen.

succes. :)

huh wat, een maand niet getraind vanwege je kuit? leg die eens uit..

• Topic Starter Topic Starter
Bij de huisarts geweest, met spoed doorgestuurd naar t ziekenhuis, blijk een trombosebeen te hebben. Diepe ader vanaf mn lies totaan mn voet zit potdicht, vandaar het vocht in mn kuit dus telkens. Nu dus benen helemaal niet meer trainen voor 6 weken, totdat de echo bewijst dat mn vaten weer leeg zijn. Sta nu qua benen al 6 maanden helemaal stil. Als ik ze ga belasten is de kans groot dat er een prop losschiet en ergens een infarct gaan veroorzaken..

Voorlopig alleen bovenlijf dus

UPDATE:

Op week 5 van mn trombosebeen. Na week 8 mag ik weer alles 100% belasten, dan is m'n hele bloedvat weer leeg als 't goed is. Tijdelijk alles onderverdeeld in het volgende schema;

ma rug/traps
di triceps extra + biceps extra
wo schouder/traps + borst extra
do rust
vr triceps
za buik biceps
zo borst

Kleine spiergroepen 2 x per week. Zou schouders ook wel 2x willen maar dat is me teveel van t goede en te blessuregevoelig.

Laatst bewerkt:
indd blessuregevoelig, ziet er goed uit! :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven