jongens jongens. Dit was ook niet mijn bedoeling met mijn post. Het is inderdaad waar dat een arts (be it een sportarts) je uiteindelijk het beste op weg kan helpen. Echter wil dit niet zeggen dat mensen zonder een diploma ook niet weten waar ze het over hebben. Ik heb zelf in een korte tijd veel onderzoek ook gedaan en gelezen en snap al veel beter de hormonale werking in een menselijk lichaam, toch blijf ik vragen hebben door de verschillende schema's en middelen die overal worden aangeprezen. Nou zou ik ook het liefst een sportarts in de arm nemen en een voedingsdeskundige, maar helaas heb ik niet de middelen of een rol gescoord in de nieuwste fast and the furious om dat voor elkaar te krijgen. Toch wil ik me wel meer verdiepen in het onderwerp en mensen spreken die ervaring hebben opgedaan door zelf gebruik en zelf studie. Ook ik bevind me nu op dit pad en wil gewoon kennis opdoen en het proces nog beter begrijpen, de risico's in kaart brengen, de kosten, de middelen etc. en dan een keuze maken in mijn aanpak voor mijn lichaam.
De reden waarom ik hier zo voorzichtig mee ben is, omdat ik juist al heb gelezen en op de hoogte ben van de fake middelen en de afzetters. Ik wil gewoon mensen spreken die zich in mijn positie bevonden jaren geleden toen ze zelf ook begonnen en door de jaren heen wijzer zijn geworden van gebruik en dit bereid zijn te delen. Ik wil zeker niet het wiel opnieuw uitvinden en als er mensen zijn die gevaren zelf hebben ondervonden en fouten hebben gemaakt die ik kan vermijden, dan hoop ik dat dan ook hier te vinden. Het is eigenlijk zo simpel als "Gast ik raad je aan dit te doen en dit niet te doen. Let hierop en val hier niet voor. Combinatie van X en X vond ik beter werken. Als beginnen kan je beter zus en zo doen."
Zoals eerder aangegeven ben ik zeker niet op zoek naar een personal coach, een arts of een dealer. Dat zijn zaken waar ik zelf wel invulling aan kan geven. Simpelweg iemand die ervaring heeft en op bepaalde cruciale momenten een belangrijke vraag wil beantwoorden of me de juiste zetje geeft om fouten te vermijden. En fouten ga ik zeker nog maken, maar hoop dat ik alvast de meest schadelijke vermijd.
Thanks nogmaals allemaal.