XXL Nutrition

op zoek naar nieuwe stimulatie

carotte

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Vetpercentage
8%
Hey, ik train al 4 jaar waarvan 2,5 jaar hard. Ik train gewoonlijk 5x per week en vroeger deed ik elke spiergroep (behalve benen) 2x per week. ik deed voor elke groep ongeveer 4 oefn van 6-8 reps. Ik controleerde alles wat ik opat en nam 3 mass gainers per dag. (Ik verdikte niet aangezien ik niet ongezond at). Onlangs veranderde ik van fitness en daar zei men me dat ik beter per dag 1 spiergroep zou aanpakken. vb:
maandag: schouders en buik (buik doe ik er sowieso bij want ben obsessed)
dinsdag: rug
woensdag: borst
donderdag: armen (biceps, triceps en onderarmen)
vrijdag: benen en buik

dit schema volg ik nu al 2 weken en voel dat ik terug last heb en aan het groeien ben. Nu stel ik me wel vragen bij hoeveel oefeningen ik zou moeten doen als ik slechts 1 spier aanpak. Normaal is het belangrijk om om de zoveel maand andere oefeningen te gaan doen om de spier opnieuw te stimuleren maar als je je 1u30 met 1 spier bezighoudt dan doe je al makkelijk 6 oefeningen en blijft er dus niet zo veel ruimte over qua variatie...

ook wil ik jullie vragen hoeveel mass gainers (van weider) ik zou moeten nemen.. tegenwoordig neem ik er 2 per dag. 1 voor de training en 1 erna. Ik eet wel nog vaak tonijn en platte kaas tussendoor..

Laatst bewerkt:
het gaat er niet om hoeveel mass gainers je op een dag binnenkrijgt, belangrijker is de rest van je voeding die een goede basis zou moeten vormen. aangezien je laatste zin van dat je nog wel wat tonijn en platte kaas tussendoor eet neem ik aan dat je niet echt een strak eetschema hanteert? je eetschema is misschien nog wel belangrijker dan je trainingsschema. wat eet je op een dag?