Fitness Seller

Opdrukken

Ano_1992_4

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m92
Bb'ers,

Ik ben al een tijdje bezig met opdrukken via een schema, heb alleen het idee dat het geen k*t helpt. Kon aan het begin 25x opdrukken en dat zal nu niet veel meer zijn. Schema van de vorige twee keer zag er zo uit:

25, 29, 25, 25, 36 = 140
29, 33, 29, 29, 40 = 160

Wat denken jullie ervan? Doel is zoveel mogelijk repetities te halen (militaire dienst).
Heeft iemand verder, misschien uit eigen ervaring, nog tips? Moet binnenkort voor de infodag en keuring en wil er zo goed mogelijk aan beginnen. Heb al tips gekregen om squats en lunges te doen maar dat stelt vrij weinig voor (heb een kleine tijd bb gedaan).

Alvast bedankt,

Melvin

het is goed voor uithoudingsvermogen, niet voor massa

Hij verteld zijn doel. zijn doel is geen massa. en je bedoeld spieruithoudingsvermogen

iig develish: probeer eens close grip bench presse, dumbbell bench pressses etc. Licht gewicht en zoveel mogelijk herhalingen!

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

opdrukken doe je voornamelijk met je borst en triceps. sterke core is ook erg belangrijk

draai gewoon normale trainingen in de sportschool... bench, squat, deadlifts rows... alles erop en eraan maar dan met een hoger volume (bijvoorbeeld 15-20reps ofzo?).
Je doet alleen maar je voordeel met een sterker lichaam dalijk, en alleen pushups doen heb je natuurlijk geen fl**ker aan

• Topic Starter Topic Starter
Hij verteld zijn doel. zijn doel is geen massa. en je bedoeld spieruithoudingsvermogen

iig develish: probeer eens close grip bench presse, dumbbell bench pressses etc. Licht gewicht en zoveel mogelijk herhalingen!

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

opdrukken doe je voornamelijk met je borst en triceps. sterke core is ook erg belangrijk

Kijk, jij snapt 'm. Het probleem is alleen dat ik geen barbell heb. Zit niet meer in de sportschool en doe nu alles thuis. Zit er wel over te denken om een vechtsport te gaan doen en daar zit automatisch een abonnement op de sportschool bij. Kan er nog een keer over denken.

baksteen heeft gelijk.. alleen pushups zullen je zeker niet helpen!
Om je spieruithoudingsvermogen in de gehele lichaam wilt verbeteren(wat denk ik van belang is) moet je inderdaad meer (compound/totaal) oefeningen gaan doen. Zelf zou ik in joun geval nog wat hoger gaan zitten in herhalingen . +25

denk dat af en toe zwaar trainen in een normale BB range van 6-10reps ook zeker wel belangrijk is

baksteen heeft gelijk.. alleen pushups zullen je zeker niet helpen!
Om je spieruithoudingsvermogen in de gehele lichaam wilt verbeteren(wat denk ik van belang is) moet je inderdaad meer (compound/totaal) oefeningen gaan doen. Zelf zou ik in joun geval nog wat hoger gaan zitten in herhalingen . +25

Kan me nog wel herinneren dat toen ik nog wel bij de sportschool zat ik over het algemeen een stuk sterker was. Zal er eens goed over nadenken om het weer te gaan doen.

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

denk dat af en toe zwaar trainen in een normale BB range van 6-10reps ook zeker wel belangrijk is

Moet ook weer niet teveel massa opbouwen (ja ja, ik weet dat dat vrij langzaam gaat), want dat is de reden dat ik toen ook gestopt ben. Elke kilo extra moet je weer meeslepen.

Zou erg mooi zijn, heb je iig meer tot je beschikking!

@baksteen. Dat ligt er aan wat je doelstelling is. Prikkels zijn inderdaad belangrijk . Dus wisselen in oefeningen en reps is sterk aan te raden. 6-10 reps lijkt me in zijn geval overbodig.

en vechtsport is een leuke manier om uithoudingsvermogen in zowel spieren als hart/longfunctie te verbeteren!

en vechtsport is een leuke manier om uithoudingsvermogen in zowel spieren als hart/longfunctie te verbeteren!

Dat is zeker waar! Ben ook al een tijdje met hardlopen bezig dus dat is niet mijn grootste zorg, maar je hebt zeker gelijk. En een vechtsport onder de knie hebben is natuurlijk altijd makkelijk.

Ik ben over, gaan we doen. Je moet verkoper worden :P

Bedankt heren ;)

vergis je niet. hardlopen is extensief. vechtsport erg intensief.
Ik heb zelf een half jaar kickboksen gedaan erg leuk! wil nu ninjitsu gaan doen.

haha goed besluit! nee geen verkoper:P. heb studie sport en bewegen +fitness, Fitnesstrainer A en ben nu bezig met fitnessTrainer B. hoop volgend jaar aan fysiotherapie te kunnen beginnen

good luck!

vergis je niet. hardlopen is extensief. vechtsport erg intensief.
Ik heb zelf een half jaar kickboksen gedaan erg leuk! wil nu ninjitsu gaan doen.

haha goed besluit! nee geen verkoper:P. heb studie sport en bewegen +fitness, Fitnesstrainer A en ben nu bezig met fitnessTrainer B. hoop volgend jaar aan fysiotherapie te kunnen beginnen

good luck!

Het is maar net hoever je gaat met hardlopen niet waar :P
Kickboksen lijkt me ook wel wat ja, maar ik ga toch kiezen voor krav maga. Alleen al omdat het niet echt een sport is, maar zich echt richt op het uitschakelen van iemand die dingen bij je wil doen die jij niet wilt.

Klinkt goed allemaal, jij ook veel succes dan maar! :D

ff een andere vraag

wanneer heb jij dan de keuringen?
voor landmacht of korps mariniers?
want ik heb nog geen bericht gekregen omdat overheid aan het bezuinigen is..

Zoveel mogelijk zou ik dit programma gebruiken:
http://kbforum.dragondoor.com/kettl.../5094-pavels-push-up-program-please-post.html

Staat in de 2e post..

Om beter te worden in een oefening zul je vooral veel moeten oefenen. Je traint niet alleen je spieren maar ook je zenuwstelsel, die kan wennen aan de uitvoering van een oefening en hem dus ook kan verbeteren. Als je doel meer pushups is moet je niet gaan bankdrukken. Moet je lichaam recht blijven bij bankdrukken --> nee. Stand van je schouders is heel anders bij oefeningen als benchpress dus gewoon opdrukken.

Als je vechtsport wil gaan doen is het beste om explosief te trainen. met benchen bijvoorbeeld: rustig laten zakken en heel snel om hoog.
paar explosieve oefeningen die erg goed zijn voor krachtige stoten:
Dumbbell snatch
Dumbbell Swing
Clean & jerk Dumbbell

ff een andere vraag

wanneer heb jij dan de keuringen?
voor landmacht of korps mariniers?
want ik heb nog geen bericht gekregen omdat overheid aan het bezuinigen is..

Keuringen zijn nog niet aangekondigd, maar ik heb wel de mogelijkheid om infodagen te doen (noodzakelijk voor een functie). Voor landmacht (LMB). Bezuinigingen heb ik ook op moeten wachten ja, en maar reclame blijven maken.. Ach ja, wat doe je er tegen. Was ook liever eerder begonnen. Hoelang wacht je al?

Dankje mannen, gaan we doen :)

Laatst bewerkt:
Veel succes alvast landmacht is een groot zooitje op dit moment :S. Ik doe zelf VeVa die nieuwe vooropleiding van de landmacht. Misschien als je meer wilt kunnen opdrukke ga je handen in verschillende posities zetten. Zoals normaal, handen meer naar achter voor je triceps of heel dicht bij elkaar etc dat ga je ook hard voelen. Ik zou eens op internet kijken of op dit forum voor thuisoefeningen. Je kunt bijvoorbeeld ook para's doen voor je rug etc. Vooral bij lmb moet je uiteindelijk met un rugzak van zeg 60/70kg kunnen lopen. Je kan ook alvast gaan trainen door hardlopen af te wisselen met lopen met een rugzak en er flink wat kilo's bij doen. Je moet alleen wel oppassen dat je geen blessure krijg zoals ik xD dat is zwaar klote.

Verder veel succes alvast, misschien zie ik je ookt wel bij de KL :P

Eerst meer reps proberen te halen en voldoende rust en weinig sets. Daarna als je sets allemaal 30+ reps zijn, langzaam de rustperiodes verkorten en om de paar weken een set erbij. Dan zou je na een paar maanden al die sets die je nu doet 30+ reps kunnen doen... Je balans is ook belangrijk, dus sterke buik- en beenspieren dragen ietwat bij aan de push-up. Als je alleen push-ups doet en verder niets dan wordt het lastig, maar niet onmogelijk..

Terug
Naar boven