Fitness Seller

Opnieuw het trainen oppakken, hoe houd ik dit vol?

VincentW

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
22%
Ik heb me aangemeld op dit forum om weer wat kennis en inspiratie om te gaan doen met het trainen. Ik ben Vincent, een 17 jarige jongen uit Zeeland.

2 jaar geleden heb ik elke week volgens een vast patroon getraind. Met als resultaat toendertijd:

Lengte: 1.80
Gewicht: 70
Vetpercentage: 8

Toen was er nog weinig spieropbouw te vinden in die trainingsperiode. Daarnaast deed ik ook aan Mountainbiking, Wielrennen en Karten op Professioneel niveau. Deze sporten hielden het vetpercentage lekker laag.

Inmiddels heb ik van mijn 15 tot mijn 17e steeds hele fanatieke trainingsperiodes gehad. Maar na een maand of 2 maanden haakte ik weer af met smoesjes en excuusjes. Ik ben namenlijk erg van de ''bevliegingen''. Ik wil ineens iets enorm graag, maar dat kakt weer in als ik niet echt resultaat boek.
Een aantal maanden geleden heb ik een korte tijd getraind in combinatie met creatinegebruik. Ik moet zeggen dat dit mij enorm goed beviel. Ik bouwde veel meer massa op dan normaal. Maar na kritiek van vele personen ben ik hier mee gestopt.

Ik ben momenteel niet tevreden over mijn lichaam. Met een lengte van 1.84 en 78 kilo gewicht. Geen mooie buik. Maar wel een goede bouw om te trainen. Mijn vader was vroeger altijd een fanatiek bodybuilder.

Ik wil het trainen weer oppakken, en nu dus ook meteen goed voorbereid. Een goed voedingspatroon, trainingsprogramma, en de nodige motivatie!
Het liefst wil ik opbouwend ''The whole package'' gaan trainen. Dat betekent voor mij dus Buik, borst, boven en onderarmspieren, schouders, rug, en benen.

Ik ben dus op zoek naar tips en hulp van mensen die verstand hebben van bodybuilding/trainen ( Die zal ik hier vast vinden, haha! ). Alle hulp is gewaardeerd en welkom!

Doelen opstellen.

doelen stellen

voeding in kaart brengen en waar nodig aanpassen

trainingschema maken die bij jou weekindeling past

motivatie houden

discipline hebben om elke keer weer de gym in te duiken

discipline

motivatie

motivatie

discipline

eten

eten

vreten

vreten

:D

& slapen

• Topic Starter Topic Starter
Slapen dat wordt nog leuk, ik slaap gemiddeld 5-6 uurtjes per nacht. En in het weekend 10 uur per nacht.

Een voedingsschema kan ik me goed aan houden, dat is geen probleem. Voor mij betekend dat verstand op 0, en opnieuw wennen.
Ik ben wel Lactose intolerant, ook mag ik geen Chocolade, sinaasappels, koemelk, kaas ( Geitenkaas een beetje ). Ik drink en rook nooit.

Zijn er bepaalde belangrijke stoffen die ik in mijn voedingsschema moet opnemen? Ik ontbijt elke ochtend met Alpro Soya yoghurt, met daarin Cornflakes of zo nu en dan Cruesli.

Is het gebruiken van creatine zeer af te raden? Mij beviel het zeer goed!
Is het met het trainen een kwestie van zoveel mogelijk knallen en afmatten, of kan ik het beter combineren met wat cardio?

Havermout
Whey

Havermout gaat er bij mij als pap in. Dus dat als vast ontbijt aannemen?
Met daarin Wey eiwit-poeder? Of in een shake?

Trainen leuk leren vinden...

Is het gebruiken van creatine zeer af te raden? Mij beviel het zeer goed!
QUOTE]
Je lichaam maakt ook creatine aan, dus het is zeker aan te raden, lekker extra'tje. Menig mens denkt gelijk aan dat het slecht voor je gezondheid is vanwege dat ze vermoeden dat het anabolen/steroiden zijn.

Trainen vind ik leuk, MP3tje mee, en gaan.
Maar helaas vervalt bij mij dat plezier na een tijdje als ik niet de progressie boek die voor ogen heb. Door teveel gesnack, en als het te druk in me kop is door situaties in mijn priveleven.

En dat gedoe over Creatine heb ik genoeg moeten aanhoren, van die Diëtisten enzo. Dan kan je je nergens meer normaal vertonen of ze joelen je uit. Haha. En dan 5 gram innemen op alleen de dag dat je gaat trainen?

Gewoon accepteren dat je niet op enkele weken resultaat ziet.

Haha, dat heb ik me dus na al die bevliegingen wel gerealiseerd.

Ik ga dan gewoon voor havermout bij ontbijt, het aanhouden van creatine ( Alleen op de dag van het trainen ? ), Hoeveel gram Wey per dag? 25 heb ik ook gelezen, en niet snacken/ongezond eten.

Haha, dat heb ik me dus na al die bevliegingen wel gerealiseerd.

Ik ga dan gewoon voor havermout bij ontbijt, het aanhouden van creatine ( Alleen op de dag van het trainen ? ), Hoeveel gram Wey per dag? 25 heb ik ook gelezen, en niet snacken/ongezond eten.

Elke dag 5 gr creatine is voldoende :)
Hoeveel Whey op een dag hangt helemaal af van je voedingsschema, ik zelf heb voldoende aan 30gram whey per dag.

En idd de chips laten liggen in de avond en een bak kwark nemen ;)

Kwark zit er niet in i.v.m. de Lactose intolerantie. Ik eet wel Soya yoghurt.

Ik zal eens een pot Whey halen.

Probeer samen met een paar vrienden te trainen, dan is het veel leuker en je houdt elkaar gemotiveerd. Door lactose intolerantie kan je zeker ook geen caseïne shake nemen he?

Haha, blijven dromen!

Ik ga vanavond weer naar de sportschool toe, kijken tot hoever ik ben teruggezakt en dan op een gezonde manier weer opbouwen.

Zo, net lekker getraind. Met dumbbells, bankdrukken, veel buik en borstspier-oefeningen. En ook een halfuurtje op het roeiapparaat en de fiets gezeten.

Ik heb meteen een zak Whey meegenomen. 750 gram. Is het de bedoeling dat ik dit elke dag neem. Of alleen na het trainen? Anders gaat het wel erg hard met de portemonnee. :eek:

Je hoeft het niet voor ons te doen, maar voor jezelf.
Wil je dit niet, doe je het niet.

Terug
Naar boven