XXL Nutrition

optimale wheyopname door het lichaam.

weet niet of daar onderzoek naar gedaan is.

anders ff opp pubmed kijken.

denk dat het wel aardig hoog ligt hoor
denk dat je wel 300 gram eiwit per dag op kunt nemen. vooral whey aangezien dat sneller verteerd en als amino's het bloed in gaan.

eiwit uit vast voedsel zal wat minder zijn denk ik

weet niet of daar onderzoek naar gedaan is.

anders ff opp pubmed kijken.

denk dat het wel aardig hoog ligt hoor
denk dat je wel 300 gram eiwit per dag op kunt nemen. vooral whey aangezien dat sneller verteerd en als amino's het bloed in gaan.

eiwit uit vast voedsel zal wat minder zijn denk ik
Whey verteerd toch niet sneller maar word meer opgenomen dan casseïne en albumine?

ehm maximaal 30 gram eiwit per 2/3u kan worden opgenome d8 ik???

whey word gewoon sneller omgezet in amino's en daardoor kun je dus meer eiwit opnemen. eigenlijk amino's dus want eiwit word niet opgenomen.

Wei sneller omgezet? ?

Wei passeert de maag sneller maar het omzettingsproces (afbraak tot aminozuren) gaat net zo snel als bv bij caseine.

Ook wordt de passeersnelheid niet alleen bepaald door de soort eiwit, maar ook door waar je het mee neemt, consitstentie (dik/dun), leegheid va de maag.

Verders wordt de hoeveelheid eiwit die je kan verteren ook bepaald door de hoeveelheid enzymen die aangemaakt kunnen worden. Iemand die gewend is grote hoeveelheden eiwit te eten beschikt over meer proteolytische enzymen dan iemand die normaal gesproken matig eiwit eet.

Dit is ook 1 van de reden dat iemand die normaal gesproken matig eiwit eet vaak aan de schijt gaat als hij ineens z'n eiwitinname drastisch verhoogd.
Er is gewoon niet genoeg eiwitsplitsend enzym aanwezig om die grote hoevelheid aan te kunnen.

Ik kan me trouwens herinneren eens en artikel van Lemon gelezen te hebben waarin hij verband legde tussen de benodigde hoeveelheid eiwit en darmlengte.
Kortere darm betekent dat voeding sneller het lichaam passeert waardoor je meer op kan (moet) nemen om aan dezelfde opgenomen hoeveelheid moet kmen als iemand met een langer darm stelsel.

2 gram per kg lichaamsgewicht

Meer dan twee gram per kilo lichaams gewicht is schadelijk voor de nieren meer kan niet worden opgenomen en komt er weer ongebruikt uit.

Meer dan twee gram per kilo lichaams gewicht is schadelijk voor de nieren meer kan niet worden opgenomen en komt er weer ongebruikt uit.

Bron?

Ik zit namenlijk al jaren rond de 3-3.5gr/kg VVM, laat regelmatig testen en heb nergens last van.

Bron?

Ik zit namenlijk al jaren rond de 3-3.5gr/kg VVM, laat regelmatig testen en heb nergens last van.

Idd wat een bull, mensen denken al snel dat iets slecht is. Als 1 iemand het eenmaal zegt gaan anderen het overnemen. Alle eiwit die je niet gebruikt voor spieropbouw zal gewoon als energie gebruikt worden...
Ik eet nu rond de 60gr eiwit per maaltijd, nergens last van...mijn poep ziet er ook prima uit! :P

Hmm... als je op dit forum zoekt kom je heel veel tegen waaruit van alles naar voren komt! Er zijn momenteel 14.717 aktieve meningen waarvan het grootste deel tegenstrijdig is....

Zeker veel tegenstrijdigheden, maar als je kijkt naar wat de meningen zijn omtrent die 30gr dan zie je dat de mening toch grotendeels is dat het onzin is.

Niet dat je zomaar de mening van anderen moet overnemen, maar weer een kreet dat ...gr/...uur het matje is roep gewoon weer dezelfde commentaren op.

Teveel eiwit is helaas echt slecht

Heren al neem je honderd gram per uur in je jongere jaren zal een teveel aan eiwit geen probleem zijn.
Echter onstaat er weldegelijk op de lange termijn schade maar dat gebeurd pas na langdurig teveel eiwit te nemen.
En mijn bron is mijn partner zij werkt namelijk dagelijks met mensen die nier problemen hebben zij is namelijk arts.
Vraag anders eens een niercheck aan kan je in ieder geval zien of er al schade is(nierstichting).
Daarnaast is dit advies alleen bedoeld voor welwillende luisteraars en niet voor verkopende producenten die hier genoeg aanwezig zijn en ook niet voor al die stoere diehard's.:cool:

Terug
Naar boven