HIGHER ENERGY
Novice
- Waardering
- 0
Hoeveel wheyeiwit kan het menselijk lichaam gemiddeld opnemen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Whey verteerd toch niet sneller maar word meer opgenomen dan casseïne en albumine?weet niet of daar onderzoek naar gedaan is.
anders ff opp pubmed kijken.
denk dat het wel aardig hoog ligt hoor
denk dat je wel 300 gram eiwit per dag op kunt nemen. vooral whey aangezien dat sneller verteerd en als amino's het bloed in gaan.
eiwit uit vast voedsel zal wat minder zijn denk ik
Whey verteerd toch niet sneller maar word meer opgenomen dan casseïne en albumine?
ehm maximaal 30 gram eiwit per 2/3u kan worden opgenome d8 ik![]()
whey word gewoon sneller omgezet in amino's en daardoor kun je dus meer eiwit opnemen. eigenlijk amino's dus want eiwit word niet opgenomen.
Meer dan twee gram per kilo lichaams gewicht is schadelijk voor de nieren meer kan niet worden opgenomen en komt er weer ongebruikt uit.
Als je even zoekt op het forum dan komje genoeg tegen waaruit naar voren komt dat 30gr/2-3 uur niet echt klopt

Meer dan twee gram per kilo lichaams gewicht is schadelijk voor de nieren meer kan niet worden opgenomen en komt er weer ongebruikt uit.
Bron?
Ik zit namenlijk al jaren rond de 3-3.5gr/kg VVM, laat regelmatig testen en heb nergens last van.

Hmm... als je op dit forum zoekt kom je heel veel tegen waaruit van alles naar voren komt! Er zijn momenteel 14.717 aktieve meningen waarvan het grootste deel tegenstrijdig is....