XXL Nutrition

Optimel kwark

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Momenteel eet ik de Optimel magere kwark, zon 1 a 2 bakken per dag.
Kwark vind ik echt een ramp om te eten, vandaar dat ik voor deze kwark met smaak gekozen heb, er zitten alleen volgens mij flink wat suikers is... 25,50 gram per bak, dit is volgens mij 2x zoveel als in naturel kwark.

Ik eet dit omdat ik naturel kwark niet lekker vind, nu is mijn vraag dus of deze 25 gram suikers per bak echt zo veel en slecht is? Of valt het nog mee?
Daarnaast, ik zal niet de enige zijn die niet van kwark houd, is er andere kwark welke "beter" te eten zonder deze suikers en niet zo zuur is / gewoon goed smaakt?
 
Je kunt er ook whey, kaneel of (suikervrije)stroop indoen.
 
Ik doe er 1 scoop aardbeien whey in. Dan smaakt het ook net als de optimel kwark.
 
Ik doe er 1 scoop aardbeien whey in. Dan smaakt het ook net als de optimel kwark.

Echt waar? Dan ook eens proberen. Ik neem ook optimel en pas hem gewoon in m’n schema. Normale Franse kwark brrrrrrr en caseine shake is net zand ook brrrr, dus optimel was voor mij de beste en lekkerste optie.
 
En welke kwark eet je dan?

En wat betreft het aantal suikers in de optimel kwark, is het nou echt zoveel of is het verwaarloosbaar?
 
Echt waar? Dan ook eens proberen. Ik neem ook optimel en pas hem gewoon in m’n schema. Normale Franse kwark brrrrrrr en caseine shake is net zand ook brrrr, dus optimel was voor mij de beste en lekkerste optie.

Ik heb zelf het huismerk whey van XXL, ik weet niet of er veel verschil zit kwa smaak met andere merken whey.
 
Dat vind ik ook een goede whey.
Hebben jullie wel eens de campina magere milde kwark naturel geprobeerd?
 
En welke kwark eet je dan?

En wat betreft het aantal suikers in de optimel kwark, is het nou echt zoveel of is het verwaarloosbaar?

Het zijn niet weinig suikers, maar je kan het prima in je schema passen, het mag ook wel lekker zijn voor jezelf. Vind ik dan.
 
Ik doe er altijd 0% suiker limonade in met aardbeien smaak is gewoon lekker:lick:
 
Flavour drops gebruiken werkt perfect.
 
Als je macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten) gewoon kloppen zou ik mij niet al te druk maken om wat extra suiker uit die kwark. Op de lange termijn gaat het geen merkbaar verschil maken. Ik denk dat het belangrijker is dat je iets eet wat je lekker vindt en dus goed vol kunt houden.
 
Wat extra suiker kan echt geen kwaad. Suiker heb je ook nodig en als het in je macro's past is het prima.

Bij lidl hebben ze skyrr met vruchtensmaak (blauwe bes, aardbei, framboos) en vanille smaak
bevat 4 gr kh maar ook >8-9 gr eiwit
En betaalbaar ook

Maakt prijs je geen reet uit dan kan je ook deze nemen
laag in kh en hoog in eiwit.

Campina is lekker stevig en goed mild.

Of je kan kwark leren eten. :D
 
Hmmm misschien hou ik het dan wel lekker bij me optimel kwark met suikers als het niet zoveel uitmaakt :-) Eet voor de rest gedurende de dag eigenlijk vrij weinig producten waar (veel) suiker in zit.
 
Schep whey erin doen , eventueel met handje studentenhaver / noten / rozijnen erin
 
Back
Naar boven