XXL Nutrition

Review OptiMen - Optimum Nutrition

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Opti men is een combinatie van vitamines, mineralen en een kruidenmengsel, speciaal samensgesteld voor de mens.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Gezondheid en blessures (preventief of behandeling)
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 weken
  • Hoe is de smaak van dit supplement? neutraal
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2 caps per dag
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.muscle2muscle.be/
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 30 euro (voor pot van 180 caps)
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. alles omvattende vitamine en mineralen complex.
    Bevat ook de juiste dosering zink en magnesium.

Mijn review:

Alles omvattende vitamine en mineralen complex.
Potje van 180 caps doe je 3 maanden mee...dus 10 euro per maand.

Hier onder zie je de samentstelling per twee tabletten:

Vit A 7500 iu, Vit C 300 mg, Vit D 200 iu, Vit E 200 iu, Vit K 75 mcg, Thiamin 75 mcg, Riboflavin 30 mg, Niacin 30 mg, Vit B6 30 mg, Folic Acid 400 mcg, Vit B12 100 mcg, Biotin 250 mcg, Pantothenic Acid 30 mg, Calcium 200 mg, Iodine 150 mcg, Magnesium 100 mcg, Zinc 30 mg, Selenium 70 mcg, Copper
2 mg, Manganese 5 mg, Chromium 120 mcg, Molybdenum 80 mcg, Raw Oyster 50 mg, Saw Palmetto 100 mg, Pygeum Africanum 70 mg, Damiana 100 mg, Nettles 30 mg, Lycopene 250 mcg, Alpha-Carotene, 140 mcg, Cryptoxanthin 34 mcg, Zeaxanthin 28 mcg, Lutein 28 mcg, Alpha Lipoic Acid 25 mg, Citurs Bioflavonoids 70 mg, Grape Seed 25 mg, Deodorized Garlic 50 mg, Ginkgo Biloba 70 mg, Korean Ginseng 100 mg, PABA 10 mg, Choline 10 mg, Inositol 10 mg.

optimen.gif

Kwalitatief evengoed een top multi.
Orange triads is mijn 2e keuze ;)

Vraagje over de dosering van enkele vitamines en mineralen: waarom worden er zoveel van deze boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (100%) gedoseerd? Ik zie vaak 250-300% staan. Is dit echt nodig? 100% lijkt me voldoende, al heb ik er niet voldoende kennis over. Het heeft ergens ook iets weg van een marketingactie. Dat wij er meer van innemen zodat zij sneller en vaker een potje Opti-Men verkopen.

Ik hoop dat ik ernaast zit. Iemand een visie op de doseringen?

Edit: Met 'zij', bedoel ik niet B&F. Hiermee bedoel ik het bedrijf dat achter Opti-Men zit.

SPorters (met name krachtsporters) hebben een hogere behoefte aan bepaalde vitaminen en mineralen.
Dit doordat het lichaam zwaarder wordt belast door zware trainingen, verwerken van grote hoeveelheden voedsel, verwerken van supplementen etc.

Hogere belasting van het lichaam vereist hogere dosering vitamines en mineralen om het lichaam dit te laten verwerken en presteren in optima forma.

Helder, dank! :)

SPorters (met name krachtsporters) hebben een hogere behoefte aan bepaalde vitaminen en mineralen.
Dit doordat het lichaam zwaarder wordt belast door zware trainingen, verwerken van grote hoeveelheden voedsel, verwerken van supplementen etc.

Hogere belasting van het lichaam vereist hogere dosering vitamines en mineralen om het lichaam dit te laten verwerken en presteren in optima forma.

Hoeveel neem jij er hiervan :)? Zit zelf namelijk op 2...

goed protein...aanbeveling uit reviews en test bericht

Hoe zit het met de dosering van dit product? Is dit zo gedoseerd dat je aan een cap per dag voldoende zou kunnen hebben?

Terug
Naar boven