Fitness Seller

Optrekken; iemand tips?

markie301

Novice
Waardering
1
hallo iedereen,

ben net weer begonnen met trainen. 2 jaar terug voor het laatst! er moet dus nodig wat gebeuren, vet er af, spiermassa erbij. Nou wil ik ivm tijd een hoop thuis gaan trainen, dumbbells gewichten etc heb ik allemaal. Nu heb ik ook een chinninbar voor het optrekken. Nu lukt mij dit met geluk hooguit 7x en daarna misschien 2x. Hierop wil ik dus echt gaan trainen, trainen met je lichaam is tenslotte erg goed....heeft iemand tips hoe ik dit het beste op kan bouwen?

alvast bedankt,

Mark

Train eerst zo zodat je jezelf 4 keer 12 op kunt trekken, voeg er dan 5 kilo bij om je middel en als je dat 4 keer 12 kunt ga je naar de 10 kilo enz, moet je kijken wat er dan gebeurt.......in combinatie met juiste voeding natuurlijk
Succes.

gewoon veel oefenen, desnoods elke dag een aantal setjes verspreid over de dag proberen. Maar ga dan niet steeds tot het uiterste, als je 3 setjes van 5 over de hele dag doet, kun je de week erna 3 setjes van 6 gaan doen etc.

google eens op "grease the groove".

ik haal 1x nog niet eens:)

De enige tip is dat je de oefening regelmatig opnieuw doet en je zal zien dat je heel vlug progressie maakt met dit soort oefeningen.

Indien je toch nog wat extra wilt doen, kan je na je laatste maal optrekken op eigen kracht enkele negatieve reps doen. Gewoon met een klein sprongetje je helemaal optrekken tot je kin aan de bar zit en dan langzaam laten zakken.

• Topic Starter Topic Starter
iedereen bedankt voor de tips!! vooral grease the groove via google geeft een hoop info...ik ga er mee bezig !!! thnX

wat een zeer effectieve methode is:

wil je bv 20x halen? dan ga je 20 reps doen, lukt het je de eerste keer mischien 5-6 keer, dan neem je paar tellen rust en pomp je er weer zoveel mogelijk uit, wellicht 4-5 dan. etc etc you get the clue; je doet gewoon net zoveel sets die je nodig hebt om in totaal aan de 20 reps te komen, zul je zien dat je zeer snel vooruit erin gaat.

Terug
Naar boven