Fitness Seller

opwarming

het enige wat ik doe aan opwarmen is ff snel 15/20x chinnen, als je dat al opwarmen kunt noemen.. en bij borst maak ik ff aardig wat reps met lege stang, meer niet..

het lijkt me toch wel verstandig op te warmen voordat je gaat knallen, ikzelf doe met een laag gewicht 2-3 opwarmsets en meer als ik het gevoel heb dat de spieren nog niet soepel genoeg zijn, vindt het vooral bij schouders en benen erg belangrijk ivm snellere blessures

ik doe het bijna altijd, eerste setje met een laag gewicht

en zéker voor ik ga squatten mn knieën opwarmen

Ik ga altijd even fietsen op de spinningbike en daarna de betreffende spiergroep opwarmen doormiddel van 2 lichte opwarm setjes. Dit allemaal ter voorkoming van blessure's. En als je het niet doet heb ik het idee dat het meer luiheid is :rolleyes:

Doe bijna altijd een warming up :dance: , daarna de eerste sets altijd met een
licht gewicht veel herhalingen, ben ik er helemaal klaar voor :thumbs:

Ik doe voor elke oefening een eerste setje met 15 reps, dat is volgens mij wel genoeg opwarming.

ik doe altijd een lichte warm-up.. ter voorkoming van blessures..

Ik ga het terug doen,gewoon 5 min alles geven op de fiets want nu ik geen gevechtsport niet meer doe voel ik het serieus in mijn trainingen. Ben ik opgewarmd en doek ineens wat aan die conditiie :o

• Topic Starter Topic Starter
mss dat ik 5 minutjes kan roeien en dan nog wat met lage gewichten 2x20 reps ofzo? of stellen jullie iets anders voor

Robin85 zei:
mss dat ik 5 minutjes kan roeien en dan nog wat met lage gewichten 2x20 reps ofzo? of stellen jullie iets anders voor
is wel een goed idee denk ik, als je met een oefening begint vindt ik het sowieso fijn om even een paar lichte sets te doen om de beweging even goed aan te voelen, 5minuten roeien is goed voor het hele lichaam, maar als je het niet gewend bent hou je het denk ik niet lang vol. maar wel een goed idee en die paar lichte sets voor je echt begint met een oefening is cker een goed plan ;)

Ik werk altijd naar m'n 1e werkset toe. Bv voor bankdrukken wil je als 1e set 80x6 doen dan doe je: stang x5,50x4,60x3,70x1. Op die manier ben je goed opgewarmd,en kan je met je zwaarste set beginnen wanneer je nog op je sterkst ben.

Als ik ga deadliften of squatten wil ik goed opgewarmd zijn, dus ik ren altijd 10 mins voor mijn training.

Altijd opwarmen zeker in de winter en niet alleen om je lichaam warm te krijgen ook om die focus scherp te krijgen die focus die je nodig hebt om weer een killer workout hebben.

Ik doe bijna altijd een W.U.

Het verwarmen van je lichaam heeft verschillende positieve effecten die je beter laten presteren.

Het enige wat je niet moet doen is stretchen.

:D

Maar opwarmen is essentieel, presteer je veel beter dan als je meteen zwaar gaat.

ben ik het volledig mee eens...

je verkleint de kans op blessure en je kan daarna beter de rest van je training doen.
mijn warming up's zijn zo:
Bij borst: lichte mill. press (om schouders op te warmen) en daarna de eerste oefening lichtjes.

Bij rug: roeien en een licht setje lat pull down

Bij benen : roeien en lichte squat

Terug
Naar boven