Ik weet niet of het enkel om wat orals gaat, of dat we echt spreken over een leuke juice-stack. Dat is denk ik ook niet heel relevant want het is kennelijk iig duidelijk bij ze dat het mogelijk om AAS gaat. Laat ik lekker recht voor zijn raap met de (open?) deur in huis vallen: ik vind je iig een ongelooflijk onvolwassen jongen voor wat je hebt gedaan. Ik weet niet waar ik zou moeten beginnen om je dit uit te leggen. Je hebt je slecht ingelezen (anders was je niet zo snel al begonnen tenzij je van ervaren/deskundigen uit de BB wereld begeleiding hebt gehad en kreten hebt opgevangen wat voor bizarre potentie je wel niet hebt, en dat je hier echt je leven van wil maken), en je hebt alleen maar aan jezelf gedacht in dit hele verhaal. Vooral dat laatste. Je had kunnen en moeten weten dat onwetendheid bij je ouders voor een allergische/anti-reactie zou zorgen indien ze erachter zouden komen, en dat ze zich natuurlijk dan bijzonder veel zorgen gaan maken en een hoop willen uitzoeken enzo. Dit komt deels voort uit hun onwetendheid, maar laten we nu niet hen van fout gedrag gaan betichten. Zij zijn de afgelopen 19 jaar bezig geweest met jou goed op te voeden in de best mogelijke gezondheid en andere omstandigheden, en voor hun speel je nu potentieel met je leven. Laten we vooral even in het midden laten wat de daadwerkelijke (negatieve) effecten zijn van AAS gebruik, want daar gaat het hier helemaal niet om. Iedereen die zelf in aanraking is met AAS heeft een biased mening in deze situatie en probeert het te nuanceren of te bagatelliseren, maar vraag 100 willekeurige ouders met kinderen in de puber-fase of net daarna, en zij weten precies wat voor stres zij al die jaren hebben gehad m.b.t. gezondheid van hun kinderen, of het wel goed met ze gaat, het proberen goed op te voeden en de juiste normen/waarden mee te geven, en ga zo maar door. Het is wat dat betreft jammer dat er hier waarschijnlijk weinig ouders te vinden zijn die verder niet in de BB/AAS wereld zitten, om jou wat beter uit te kunnen leggen wat voor gevoel dit bij hen op zou wekken.
Je bent gewoon een lul dat je hier niet over na hebt gedacht en op zijn minst hebt gewacht totdat je uit huis zou zijn (alleen al om dit hele scenario je ouders voor te behoeden, om het nog maar niet te hebben over dat je gewoon echt te jong bent en dat de negatieve risico's dan alleen maar groter zijn). Iedereen die hier jouw gebruik probeert goed te praten of je wijst op je zelfstandigheid als volwassene en dat je het allemaal vooral lekker zelf moet weten en nergens aan hoeft mee te werken, je gear moet terugeisen en blah, die snappen helemaal niet waar het hier daadwerkelijk om gaat. Jammer is dat. Het gaat hier namelijk nu om jouw ouders, en met wat voor ongelooflijke stres, onrust, en onzekerheid je hen hebt opgezadeld. Helemaal los van of dat al dan niet (on)terecht/(mis)plaatst is. Even een heel zwart-wit voorbeeld, maar zoals het wel is: als om wat voor reden dan ook je ooit in je leven nog medische sheit te verduren krijgt, of dat nou hart/vaatziekte achtige zaken zijn of bijv. kanker (ja ja, even volstrekt doemscenario denken), dan kan je er dus van op aan dat je ouders dit altijd zullen linken aan je AAS gebruik op je (te) jonge leeftijd. En nogmaals, even helemaal los van of dit misplaatst/onterecht zou zijn. Dit is waar je hen nu mee opzadelt namelijk, en ik vraag me af of dat je het ze ooit kan bijbrengen dat het allemaal niet zo zwart-wit is (voor hen voornamelijk zwart nu) als ze denken.
Jij hebt het risico genomen om dit vanuit je ouderlijk huis te gaan ondernemen, dan moet je nu ook op de blaren zitten en een grote jongen zijn en nu in het belang van je ouders het naar behoren 'oplossen'. Ik vind oprecht dat je het moreel verplicht bent er alles aan te doen om je ouders zoveel mogelijk gerust te stellen en ze met dit soort zaken nooit meer lastig te vallen. Dat, of je moet ze zover krijgen dat je er juist heel open in kan zijn en dat ze dat een plaats kunnen geven. Maar het gaat hier met name om de zorgen en stres die je ze bezorgd, want dat is waar het hier om gaat. Als dat betekent dat je tot in den treure gesprekken moet hebben om ze tot in details uit te leggen hoe het zit, jouw 'kennis' te delen en alles te 'nuanceren', je mee moet werken aan onderzoeken wat zij willen etc., dan zou ik dat inderdaad maar gewoon doen. Dan vinden er misschien hier mensen mij een homo, een jankerd, of dat ik nu ongelooflijk van de toren blaas en overdrijf, maar dat is dan hun onbegrip, onvolwassenheid en egocentrisme. Schets dit verhaal aan 1000 ouders en ze zullen er (nagenoeg) allemaal slapeloze nachten van hebben, ongelooflijk veel zorgen en stres door krijgen en weet ik wat.
Ik zou maar eens goed nadenken over hoe dit voor hen is namelijk. En als je dan een echte vent bent, dan pak je dit op de juiste manier aan waar ZIJ iig het meeste aan hebben. Dat je zelf over 5 jaar uit huis gaat en lekker door kuurt moet je helemaal zelf weten. Nogmaals, verlies nu niet uit het oog waar het daadwerkelijk om gaat. Het gaat hier namelijk om de zorgen en stres van je ouders, en de impact op hun. Niet om of jij in je recht staat zelf te bepalen of je je met AAS bezig wilt houden.
Sterkte iig en veel wijsheid toegewenst, hopelijk komt het allemaal goed!