Voor iedereen is dat denk ik anders. Je kan heel goed voldoening halen uit naturel trainen, of juist als je off bent en reeds ervaring hebt met kuren. Ook snap ik niet helemaal wat je schetst aan groupies die enkel de shredz diggen en niet over het gebruik wat daar aan vooraf ging denken. Ik heb het bijv. nog eigenlijk nooit met iemand in persoon over Zyzzz gehad, want ehm.. ja, iedereen weet toch eigenlijk wel hoe het zit? Brute fysiek enzo, maar het menneke heeft natuurlijk toch een beetje het (genetische?) lot lopen tarten. Daar valt toch verder niet zo heel veel meer over te zeggen? Of zijn er mensen die urenlang kunnen napraten hierover?
Het is niet voor niks dat er vanuit de wetenschappelijke (psychologische) wereld al sinds jaar en dag kritiek is op een hele hoop zaken mbt de leeftijd van personen, hun ontwikkeling, en de keuzes die zij moeten maken. Dit zal heus niet voor iedereen op gaan, en er zullen ook waarschijnlijk nog genoeg mensen zijn die dit gewoon zullen ontkennen, of gewoon het intellect niet hebben om dit objectief na te kunnen gaan, maar ik was op mijn 18e nog echt wel wat kortzichtiger in een hoop zaken dan toen ik al 21 was. En zelfs een jaar geleden dacht ik nog van... god... dat ik een paar jaar geleden nog over dit of dat op deze manier dacht. Het is bewezen dat je mentaal/psychologisch pas volwassen bent zo rond de 23-25, en zelfs dan blijf je natuurlijk je hele leven lang leren, maar dan is de grootste sprong zeg maar gemaakt. Als jij oprecht beweert dat het niet uitmaakt of iemand met 18 voor AAS kiest of met 23, dan ben je naief en eigenwijs, of heel onwetend.
Dat er tegenwoordig een trend is van afraden bij te jonge leeftijd met verwijzingen naar wat er bekend is in de wetenschappelijke/medische wereld vind ik alleen maar positief. Voor die enkele Jay Cutler of Arnold die er lekker vroeg bij waren en uiteindelijk de absolute top van de wereld hebben gedomineerd voor een reeks jaren, dat is leuk en aardig, maar kan je natuurlijk nooit als voorbeeld gaan nemen en naar verwijzen en onder dat mom maar AAS gebruik aanhangen op jonge leeftijd. Daarbij wordt toch wel even echt vergeten dat er gewoon in die tijd nog helemaal niets bekend was over de daadwerkelijke gevolgen van dergelijk gebruik. Of misbruik. Ik snap daarom ook niet dat mensen altijd maar pro's als voorbeeld in discussies blijven aanhalen. Dat is maar zelden echt relevant namelijk. Maar goed, je slotzin maakt duidelijk hoe je erover denkt. Daar ben je vrij in natuurlijk, maar doe nou niet alsof dat de enige juiste conclusie is ofzo die aan het hele verhaal verbonden kan worden.
Wat zou je dan doen als die AAS voorstelt op zijn 18e? met de kennis (maar tegelijkertijd nog een hoop onwetendheid) van nu weet je neit hoe tzt de situatie zou liggen, maar als het nu zo zou zijn wil jij zeggen dat jij het broodnodige gebruik om naar de (sub)top te komen zou stimuleren op die leeftijd? Ik vind dan oprecht dat je het als ouder zijnde dan echt verkeerd aanpakt. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Misschien kan
@GewoonDenny hier iets over kwijt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Het is natuurlijk wat dat betreft wel een interessante discussie.
Maar niemand weet wat voor medische ingrepen hij wel niet heeft gehad. Hij heeft 40 jaar lang ofzo die hele tweede familie geheim gehouden, dus laten we nou niet naief doen over dit soort gasten en wat er daadwerkelijk allemaal achter de schermen wel niet nog is gebeurt aan zorg, nazorg etc. Doet geen afbreuk aan zijn carrière, maar het is natuurlijk lekker simpel om hier een beetje sarcastisch over te gaan doen terwijl je eigenlijk niets van de beste man af weet anders dan het positieve verhaal van dat alles wat natuurlijk maximaal wordt gepushed in de publiciteit (en in het verleden).
Verder natuurlijk wel een leuke discussie