MuscleMeat

OV Chipkaart kraken

Te mooi om te zien, aangezien nu blijkt hoe hard de ov chipkaart heeft gefaald.
Nu willen ze weer over op een ander systeem, dus ga maar alvast sparen burgers. Nieuwe poortjes, nieuwe kaarten, nieuwe enz. :) Daar gaan de miljoenen weer.

Het mooiste systeem was nog dat mooie groene kaartje die je in de bus en trein kon laten zien..

je neemt gewoon een anonieme kaart
ben je er tenminste zeker van dat je geen gedoe krijgt.

wat willen ze doen, iedereen opsporen met camera's:roflol:
Bij de poortjes wachten en steekproefsgewijs controleren ofzo.. Anders is die kaart niet zo anoniem als we dachten :)

Wie heeft er al een apparaatje gekocht en het uitgeprobeerd?

Ben wel eens benieuwd naar de bevindingen. :)

Wie heeft zijn chipkaart inmiddels gekraakt en kan uitleggen hoe dit moet?

Iemand die toevallig de ACR 122u kaartlezer gebruikt en mij kan vertellen waar ik de drivers / software hiervan kan vinden...

ik hoor inmiddels van vrienden dat ze kunnen zien of je er geld op hebt gezet, een kaart van me vriend is geblokkeerd

Dit is hun overkomen?

Er zou inmiddels ook software zijn om thuis in te checken. Zo zou je niet ( zo snel) gepakt worden.

Laatst bewerkt:
Ze komen er inderdaad na een paar dagen achter en dan wordt de kaart geblokkeerd als je via de incheckpaaltjes incheckt. Als je thuis incheckt dan heb je minder kans om gepakt te worden.

Is dit ook als je thuis het orginele bestand terugzet op de kaart en vervolgens de kaart reset, of alleen als je op het orginele bestand het saldo verhoogd?

Terug
Naar boven