MuscleMeat

AlexV was ooit sterk, heeft nu andere hobby's, maar tilt hier en daar soms nog wat gewichten op

• Topic Starter Topic Starter
2025-12-13 (Zaterdag)

Zo! Is weer een tijdje geleden dat ik gelogd heb. Enorm druk op werk met t einde van t jaar, daarnaast nog een beetje ziek geweest, eigenlijk niks meer gedaan in de tussen tijd. Gelukkig voel ik me ondertussen weer fit, is het werk weer wat rustiger, dus kunnen we er weer tegen aan! Heb in de tussentijd 1 sport gerelateerd dingetje gedaan, en dat was afgelopen zaterdag gaan snowboarden, zal hier onder loggen wat ik me er nog van herinner. Verder moet ik toe geven dat ik echt nul op m'n voeding gelet heb, en lekker heb lopen snacken. Dus het BW zal niet al te best zijn morgen. Ach ja...

Snowboard sessie bij Snowworld Landgraaf, start 11:30, eind: 18:45
(Board: Jones Flagship 165W, Boots: Burton highshot step on X, Binding: Union Atlas step on, stand: goofy +15, -9, narrow reference stance for both sides)

Vrij lange sessie, maar zoals eerder vernoemd een nieuwe snowboard set, dus die moest ik natuurlijk een testronde geven! Traditie getrouw ben ik de eerste ronde van t seizoen een paar keer van de baby piste af gegaan. Moet toch altijd weer even gevoel krijgen voor hoe dat snowboarden ook alweer moest. Paar keer op m'n bek gegaan, maar had het gelukkig na 3-4 rondes als weer door hoe het moest, dus daarna overgegaan op de blauwe piste.

Maar eerst tussendoor betreft de nieuwe set-up. Om te beginnen, het step-on systeem is echt geweldig! Geen geklooi meer met die bandjes waar je dan weer op gaat staan als je je voet erin wilt zetten, om daarna in de sneeuw te moeten gaan zitten om ze strak te trekken. Nu even t sneeuw uit de binding vegen, 3x klikken, keertje springen om te kijken of je echt vast zet, en lekker gaan! Oprecht echt mijlen beter dan het bandjes systeem! Was in het begin wel even wennen om staand vast te klikken, maar gelukkig had ik het allemaal snel in de vingers. Dan het board zelf. Een veel stijver board dan ik normaal gewend ben van het huren van boards. In combinatie met deze bindingen, reageerde het board echt op elke kleine beweging die je maakte, goed en fout. Dat wil zeggen, vaak op m'n bek gegaan, maar toen ik het beestje eenmaal getemd had, was het echt heerlijk om zoveel controle te hebben! Al met al, erg tevreden mee! Wellicht ooit in de toekomst een soepeler board halen als ik ooit park wil boarden, maar denk niet dat dit binnenkort gaat zijn.

Nou goed, we waren op de blauwe piste. ging de eerste paar keer niet zo soepel. Of ja, snel ging ik wel, remmen ging wat lastiger. Was vooral met m'n achterste been aan het sturen en remmen, terwijl je dat juist met je vorste been wilt doen. Na even oefenen zat ook dat goed gelukkig! Natuurlijk was het verre van echt mooi, maar het was goed genoeg om met voldoende controle de berg af te komen. (Qua tijd was ik nu zeg 1,5u bezig) Ook dit werd gaandeweg de dag steeds beter. Dus gezien dit goed ging ben ik naar de rode piste gegaan. Eerlijk gezegd vond ik de rode en de blauwe enorm vergelijkbaar. Vond de blauwe eigenlijk beter, omdat de rode wat moguls had boven in, waardoor je in het begin niet echt lekker snelheid kon maken. Ook dit ging vrij snel al erg goed. Dus werd het tijd om weer wat nieuws te proberen.

Ben hier en daar gaan proberen switch te rijden. Nog nooit gedaan, en de eerste ronde zag er uit alsof ik nog nooit op een snowboard gestaan had, zo wordt je weer even lekker met 2 voeten op de grond gezet. Dit kostte wel even om goed te krijgen, en na een paar runs kon ik de blauwe piste af zonder te vallen. Het was echt verre van goed, maar het was wel een begin waar ik erg tevreden mee was. Heb nu naderhand m'n stand naar +15/-15 gezet om wat symmetrischer te staan voor switch rijden, maar wel op de narrow reference stance laten staan, dat beviel goed. Met dat ben ik ook nog gaan kijken of ik kon leren carven. Heb alleen maar geleerd om skidding turns te maken. En daar is op zich niks mis mee, maarja, als je goed wilt leren boarden, hoort carven dar natuurlijk bij. Dit ging nog niet helemaal goed. Naderhand kwam ik er met wat onderzoek achter dat ik teveel druk zette op m'n voorste been, waardoor ik automatisch weer ging carven, dus wellicht bij een volgende sessie daar eens op letten. Dar gezegd, wellicht is het goed om weer eens een lesje te nemen om het een en ander goed aan te leren, ipv zelf aan te klooien. We zien komende tijd wel.

2025-12-21 (Zaterdag)

Voor het eerst weer gaan trainen, beetje free-for-all style. Niks gepland, gewoon even waar ik zin in had. Probeerde niet te zwaar te gaan, echter merk ik dat de gewichten toch een significantere impact hadden dan ik initieel voor ogen had. Merk nu, de dag erna, dat ik het toch zwaarder viel dan gedacht. Beetje lastig nu ook allemaal met de feest periode hoe ik m'n schema ga indelen, want met de gym openingstijden, en het feit dat ik in de vakantie doorwerk, ik niet echt een fatsoenlijk schema kan hanteren. Plan is nu om na de vakantie periode de draad weer op te pakken, en nu 2x in de week op 'onderhoud' te trainen. Dat gezegd, heb nogal wat weekjes weg gepland in het begin van het nieuwe jaar, dus ook dat wordt wat chaotisch. Achja.

Gym sessie, start 13:00

Snatch
(Why: Gewichteffen specifiek)
3x3 20kg
2x2 60kg
1x 80kg
1x 90kg
4x1 100kg. Erg mooie beurten, lekker snappy. Enige wat echt aan te merken was, was dat ik in de extensie te veel hip-drive had, dus daar in het vervolg even wat meer op letten.

Squat
(Why: Gewichteffen specifiek)
1x 100kg (~30 sec bottom hold)
3x 100kg
3x 140kg
2x 160kg
1x 180kg Ging prima, maar merkte wel meteen dat m'n lichaam deze gewichten niet meer gewend is.

2025-12-26 (Vrijdag)

Weer een tijdje geleden dat ik naar de gym gegaan ben. Kwam allemaal steeds niet echt uit. Maar goed, vanaf volgende week wordt het weer tijd om wat meer routine te creëren. Vanavond er weer eens goed voor gaan zitten om een fatsoenlijk schema te maken. Wat ik nu doe, zo random maar wat doen elke keer bevalt me niet echt, heb liever gewoon van te voren een planning die in aan kan houden en daar op kan focussen. Daarnaast alweer de jaar wisseling binnenkort. En jullie weten hoe dat gaat, new year, new me. Zal dus de openingspost binnenkort wat aanpassen met de doelen voor 2026.

Gym sessie, start 13:00

Snatch
(Why: Gewichtheffen specifiek)
3x2 20kg
2x2 60kg Zal echt nul dynamiek in m'n bewegingen, dus tijd om wat beter te focussen
1x 80kg Enorm veel beter
1x 90kg
1x 100kg
1x 110kg
2xFail 120kg Puur mentaal, trok de halter ruim hoog genoeg
1x 120kg Mooie beurt. Hoogste gewicht dat ik sinds de 'comeback' getild heb. Erg tevreden mee, denk dat dit wel een redelijk uitgangspunt is voor wat m'n 1RM nu is, al zou deze met een goeie piek wellicht enkele kilos hoger liggen, maar zal niet veel schelen.

Hack squat
(Why: Gewichtheffen ondersteunend, vooral gericht op squat kracht & quads)
5x5 40kg Enorm licht, elke beweging was belachelijk langzaam uitgevoerd, maar toch voel ik m'n knieen bij deze oefening. Jammer, want deze bevalt mij verder echt enorm goed. Denk dat ik deze er wel in houdt aan t einde van een training met heel licht gewicht, om te kijken of ik m'n patellapezen kan versterken hiermee

Y-raise + back paddle
(Why: Ondersteunende oefening voor surfen, doel hiermee is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
3x15 1kg Focus lag vooral op het goed uit blijven voeren van de juiste beweging, ondanks verzuring. Pittig lastig, maar denk dat dit een significant verbeterend effect gaat hebben op m'n vermogen om vaker een golf te kunnen pakken als het surfseizoen weer begint.

Hierna een soort van balansboard creatie gemaakt door een lange foam rol onder zo'n step-up ding te leggen. Vooral voor liggende balans te verbeteren bij het peddelen bij surfen. Verrassend genoeg werkte dit enorm goed, maar t*ring jantje, wat is het lastig om daar een gecentreerde balans op te houden! Natuurlijk is dat de bedoeling, want merkte de vorige keer dat ik ging surfen dat ik met een korter board bij het peddelen al significant minder balans had, dus dat wil ik hiermee gaan verbeteren. Hoe ik dit precies wil gaan bewerkstelligen moet ik nog even gaan bedenken. In ieder geval heb ik nu iets waar ik mee kan experimenteren.

2025-12-28 (Zondag)

Vanwege de goeie voorspelling op Surfline (hier kom ik later nog op terug) naar Scheveningen gegaan voor de goeie golven. Onderweg naar Scheveningen in de trein zag ik dat er nog 1 spot beschikbaar was voor surfles. Heb me maar ingeschreven, in de hoop wat te leren, en heb er echt bizar veel aan gehad! Zal dat hier onder allemaal wel uitschrijven. Verder wil ik m'n intro-post nog updaten nav de nieuwe doelen van 2026. Ben er nog niet aan toe gekomen, zal dat in de loop van de week ergens doen.

Surf sessie, start 11:30, Scheveningen beach, net boven het noordelijk havenhoofd
(Condities: 1,2m golven op strand, 1,3m deining uit N richting, 190kJ deining energie, 8 sec periode, 5kts wind cross off-shore tov golf richting, board selectie: 9'0 foamie)

Zoals eerder vernoemd, heb een surflesje gepakt. Was erg vroeg, dus ben daar met de mensen wat gaan lullen, en ze hebben mij toen helemaal uitgelegd hoe ze checken of er goeie golven zijn of gaan komen. Ik gebruikte altijd Surfline, maar dat was volgens hen dus niet accuraat voor de Benelux, omdat die er geen rekening mee houdt dat tussen de Benelux en de Atlantische oceaan nog Groot-Brittannië zit. Zelf gebruiken ze Windguru, welke wat lastiger is omdat je deze zelf uit moet lezen, tov Surfline die het met een simpele kleurencode aangeeft wat de verwachting is.

Even voor m'n eigen future-reference, zal ik het even uitschrijven. Als eerste kijken ze naar de verwachting aan het strand zelf. Te beginnen bij de wind. Ideaal is een zuidelijke of zuid-oostelijke wind, afhankelijk of deze anti-parallel staat tov de golf richting. De windsnelheid maakt niet echt heel erg uit als de wind uit deze richting komt, omdat het gros van de wind geblokkeerd wordt door het land en de havens. Als de wind uit het noorden of westen komt, wil je niet meer dan 10 kts aan wind hebben, omdat anders de golven te vroeg gebroken worden, en je een klotsbak krijgt. Dan is er de golf zelf natuurlijk nog. Voor mij is een hoogte van max 1,5m meer dan zat voor nu, maar een minimum van 0,6m is echt wel nodig, en dan moeten de condities ook nog goed zijn. De periode van de golf wil je zo lang mogelijk hebben, echter laat onze geografie daar weinig ruimte in, dus niet echt waard om heel erg op te letten. En als laatste de golf richting. Ideaal is uit het noorden of noord-oosten. Zo kan de golf geografisch gezien het makkelijkst bij ons komen. Uit het zuid-oosten kan op zich ook wel, maar dan moet ie zich door zoveel bochten wringen, dat deze zelden echt waardevol is. Het getij zou ook niet heel veel verschil geven op de golf kwaliteit, gezien Scheveningen een zandstrand is, dus daar zou ik me niet al te druk over hoeven maken. Als laatste kijken ze ook nog naar de 25km GFS bouy, om te kijken wat voor deining er is. De richting, periode en hoogte van de deining hebben hetzelfde verhaal als bij de golf, echter is het bij de deining ook nog interessant om te kijken naar de golf energie. Deze zou minimaal 70kJ moeten zijn voor mooie deining golven. Enorm veel variabelen dus. Volgens hen hebben we in NL per jaar gemiddeld maar 5 dagen per jaar met goeie condities. Aanraden was om op mijn niveau als ik wilde surfen in t buitenland met consistentere condities, te gaan naar Portugal, Marokko of de Canarische eilanden te gaan.

Goed, lang verhaal, terug naar de surfles zelf. Deze surfles was met een groepje van 4 personen totaal. De andere 3 waren een vriendengroep van ~17 jaar oud. Eigenlijk was deze les bedoeld voor beginners, echter hadden de andere jongens ook al wat surfervaring. We waren begonnen op t strand met de pop-up oefenen, en de leraar gaf aan dat deze netjes en consistent was, dus mooi! Toen een kort lesje over de gedragsregels in het water in de zee (met name niet in de golf schouder te peddelen als er iemand aan het surfen is op die golf, dan afdraaien naar de piek en wat white wash pakken, of duck diven als je een shortboard hebt), waar je op moet letten als je de branding in peddelt (golven komen vaak in sets van 3 tot 5, door interferentie patronen die gecreëerd worden op zee, tussen deze sets wil je peddelen), en wanneer je daarin de rip currents gebruikt (Voor Scheveningen eigenlijk alleen als ze een zuid-oostelijke deining is, omdat je anders de stenen pier in geduwd wordt en daar lastig uit komt). Bijzonder interessant was dit, veel van geleerd! Wij de branding in peddelen, en merkte meteen al, dit gaat problematisch worden. M'n schouders waren nog niet helemaal hersteld van de training van zaterdag, en dat was te voelen... Goed, lekker doorheen beuken en gaan. Board vandaag was een 9'0 foamie overigens. Water voelde absoluut niet koud met de dikke wetsuit. (Sterker nog, had het echt bloedheet aan het einde van de les) Daar lesje gekregen in waar je naar moet kijken in de golven (kijken naar breek patronen van waar de golf piekt, en rond die piek positioneren. In Scheveningen erg variabel, gezien het een zand strand is, maar met goed weer, zitten hier meer patronen in), en hoe je je moet positioneren om het beste de golven te kunnen pakken (Van te voren achter het breek punt zitten en observeren waar de golf breekt tov een ijkpunt op het strand, en vanuit daar bij een opkomende set naar het breekpunt peddelen, om snelheid te creëren om de golf op te komen). Ook dit was bijzonder interessant!

Wij een aantal pogingen gedaan om een golf te pakken, en deze golven waren wel echt significant groter dan ik normaal bij Rif010 heb. Eng en uitdagend, maar bijzonder vet! Merkte echter wel heel snel al (zoals eerder aangegeven), dat de verzuring er in begon te hakken, en ik niet genoeg snelheid kon genereren om de golf op te komen. Kreeg het advies, als je een golf wil pakken, moet je echt full send gaan, anders heb je hem simpelweg niet. Dus ik de strategie gebruikt om wat meer rust te pakken, zodat ik meer energie over had om die golf op te komen. Bleef de eerste paar golven wat klooien, te weinig gesurft de laatste tijd, dus er was wat verloop van vaardigheid. Gelukkig richting het einde weer beter in de groove, en zo'n 3 goeie golven kunnen pakken, waarvan een erg goed was. Echt draaien en down the line gaan zat er nog niet echt in, maar dat komt vanzelf wel weer. Grote lering hier was eigenlijk dat mijn conditie en peddel uithoudingsvermogen momenteel bij verre mijn grootste belemmeringen zijn, dus daar komende tijd sterk wat aandacht aan besteden. Vooral met het extra dikke wetsuit en alle bijbehorende accessoires ben je echt een heel stuk zwaarder, en dat voel je! Maar goed, mocht ik tijd hebben, ga ik wel gewoon naar t strand in binnenkort, vooral om gewoon veel te peddelen, om dat op een sport specifieke manier gewoon beter te krijgen. Algemene conclusie van de leraar was wel dat ik echt al wel door had hoe het gros allemaal werkt, en dat ik niet persee echt les nodig heb in m'n huidige stadium. Nu is het vooral meters en uren maken, de bewegingen perfectioneren. Beetje vergelijkbaar met gewichtheffen; als je niet kan squatten, wordt een clean&jerk bijzonder lastig. Dus hier ook, als ik al niet fatsoenlijk consistent kan peddelen, pop-up en down the line gaan, dan zal turns maken ook niet lukken. Genoeg werk aan de winkel dus, maar wel echt weer heerlijk om in t water gelegen te hebben, daarna zoals altijd weer lekker helemaal zen.

Klinkt als een leerzame, spannende en intensieve dag.
Hoop dat je morgen niet teveel last hebt van je schouders.

Leuk om te lezen! Ben zelf ook al jaren hooked aan het surfen, al is het maar een paar weken per jaar. In Nederland houdt de kou, maar vooral de drukte wanneer de condities goed zijn mij tegen. Verzuring in de schouders is echt bizar na een uurtje in het water, zeker wanneer je dagen achter elkaar surft. Richting mijn surfvakanties probeer ik altijd wat high rep 20+ shoulder oefeningen en burpees in mijn trainingen te doen, voor de pop-ups en het peddelen, misschien een tip.

2025-12-29 (Maandag)

Werd vanochtend wakker en was heel duizelig om een of andere reden, dus heb er maar een avond sessie van gemaakt. Ergens jammer, want hoopte eigenlijk 's ochtends te trainen en dan 's avonds sauna, maar dat zat er dus niet in vandaag, ach ja... Ook echt flinke verzuring in de schouders van de surfsessie van gisteren, dat hielp niet echt, maar was prima na wat extra opwarmen. Overigens heb ik ook m'n begin post aangepast met m'n nieuwe doelen voor komend jaar. Ze zijn nogal steil, maar daar hou ik wel van.

Gym sessie, start 19:00, ritme: start set elke 3de min

Power clean + Front Squat + Push Press
(Why: Gewichtheffen techniek primer)
2x2 20kg
2x2 60kg
1x 80kg
3x2 90kg Voelde goed, ik blijf dit een erg fijne techniek primer vinden, blijft er zeker in!

Clean&jerk

2x2 60kg
2x 80kg
2x 100kg
1x 110kg
1x 120kg Niet persee zwaar, maar merk dat m'n lichaam het gewicht niet echt gewend meer is. Wel blij mee, zit zeker wel meer in, en technisch was hij verder prima.
3x2 105kg Bij die laatste sloeg de vermoeidheid er echt wel in, was een press-out of de jerk.

Front squat
(Why: Ondersteunende oefening voor gewichtheffen)
2x5 110kg Geen idee waarom, maar deze voelde dan wel echt loeizwaar. Niet alleen op benen, maar vooral boven lichaam.

Lateral raises
(Why: Ondersteunende oefening voor surfen, doel hiermee is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
4x20 5kg t*ring jantje, deze deed even flink branden!

Hierna nog 3 rondjes van 30 sec op de SkiErg gedaan. Lijkt mij een hele goeie cardio voor onder andere peddel conditie te verbeteren. To be fair, nadruk ligt meer op triceps, maar zelfs dan is de pomp in je rug echt wel aanwezig. En rete zwaar dat dat ding is ook nog eens. Nu lijkt dat doel van 2000m in 7:30 wel heel steil, maar goed, is pas de eerste keer dat ik het doe, het groeit vanzelf wel.

Leuk om te lezen! Ben zelf ook al jaren hooked aan het surfen, al is het maar een paar weken per jaar. In Nederland houdt de kou, maar vooral de drukte wanneer de condities goed zijn mij tegen. Verzuring in de schouders is echt bizar na een uurtje in het water, zeker wanneer je dagen achter elkaar surft. Richting mijn surfvakanties probeer ik altijd wat high rep 20+ shoulder oefeningen en burpees in mijn trainingen te doen, voor de pop-ups en het peddelen, misschien een tip.
Oooh joh, super tof! Had oprecht niet verwacht dat er op t forum meer actieve surfers zouden zijn haha! Snap t wel dat je medium enthousiast bent over surfen in NL, maar eerlijk, die kou zou ik me echt niet druk om maken, met een wetsuit merk je daar na 15 min helemaal niks meer van, en toen ik er was, was het helemaal niet druk, hooguit 20 mensen in t water. Meer mensen hebben schrik van de kou. Enige wat is, is omdat het een zandstrand is, heb je geen constante breaks, dus je hebt ook niet echt een duidelijke line-up ofzo.
Die schouder oefeningen probeer ik ook toe te voegen. Met name lateral raises, Y-raises en lat pull downs. Daarnaast SkiErg en roeien als cardio ga ik nu ook toevoegen, en ook nog beetje zwemmen bij t zwembad in de gym. En wellicht nog assualt bike en ouderwets hardlopen las ik daar tijd voor heb, maar meer voor algemene cardio. Komt goed, m'n eerst volgende surf vakantie is begin Maart in Fuerteventura, dus heb nog een ruime 2 maanden om m'n peddel conditie op peil te krijgen!

2025-12-30 (Dinsdag)

Lekker rondje stretchen en sauna vandaag, even ontspannen, heel belangrijk. En weer wat moois ontdekt! Alleen wel beetje laat vandaag, moest helaas wat lange door werken. Achja.

Gym sessie, start 19:00

3 rondes van: Couch hip flexor stretch 30 sec per been + Elevated pidgeon pose stretch 30 sec per been + dead hang 30 sec
2 rondes van: 25x tibial raises + 20x Tibial internal rotations met klein elastiek + Banded ankle stretch 30 sec
3 rondes van: Front hold stretch 30 sec + 3x Jerk grip overhead squat (hier hadden ook nog upper back stretrches bij moeten zitten. Volgende keer weer.)
Ook had ik nog ATG split squats willen doen, maar ook die vergeten.

Hierna gaan zwemmen in t zwembad in de gym, en hier heb ik echt de cardio gevonden die ik de komende tijd ga doen! Ik heb 7 baantjes gedaan met borstcrawl in 15 min ofzo, omdat ik steeds rust moest nemen. Technisch doe ik hem ook bewust niet goed. In plaats van dat ik m'n hoofd in t water doe zoals t hoort, doe ik met m'n hoofd boven water. Tevens doe ik in plaats van je handen in het water glijden, meer scheppen naar beneden. De beweging zoals ik hem omschreven heb lijkt enorm veel op peddelen op een surf plank, en is dus lekker sport specifiek en denk ik een hele goeie oefeningen voor de komende tijd om m'n peddel kracht naar een heel sterker niveau te trekken! Tevens is het bijkomende voordeel dat als ik zo met m'n hoofd boven water zwem, ik veel rustiger kan ademen, wat ook iets is wat je wilt doen op je surf plank. Al met al, enorm tevreden met deze vondst, en dus zal het gros van mijn cardio uit deze manier van zwemmen bestaan.

Als laatste nog een rondje sauna van 8 min. Was er veel te vroeg in gegaan na het zwemmen, in plaats van rustig de tijd nemen om op adem te komen, dus is een korte sessie geworden. Achja, is niet persee erg, was uiteindelijk toch nog best relaxt.

Klinkt goed man! Je hoofd bewust boven water houden is een goede. Dat is wat je ook “overdreven” wilt doen tijdens het peddelen en voor je pop-up.

2025-12-31 (Woensdag)

Laatste training van het jaar alweer. Op naar leipe gainz in 2026, hopelijk kom ik ver met de 10 doelen die ik gesteld heb voor 2026, zie beginpost in dit topic.

Gym sessie, start 12:00, ritme: start set elke 3de minuut

Yellow power snatch + Overhead squat
(Why: Gewichtheffen techniek primer, doel is focus op positie controle en strekken bij de turn-over, en primen van de benen met de OHS)
2x2 20kg
2x2 60kg
2x 80kg
3x2 90kg Weinig spanning vandaag, al ben ik nog steeds wel erg tevreden met deze als primer.

Snatch
(Why: Specifiek voor gewichtheffen)
2x3 60kg
3x 80kg
2x 100kg
1x 110kg
Fail 115kg kwam tegen m'n pet aan in de turn over, heel de focus natuurlijk weg, dus kon niet stabiliseren onderin
1x 115kg Beter, mooie beurt ook
3x3 100kg Verdomd vermoeiend, maar wel best prima beurten allemaal

CAT pull up
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is explosieve kracht in de lats creëren voor de laatste paar peddels voor de pop-up, om later in het water golven missen te minimaliseren)

4x3 bw Ondanks t lage volume voel je dit wel flink op deze manier

Y-raise + back paddle
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
20x 1kg

15x 1kg
12x 1kg
10x 1kg Wilde eigenlijk allemaal setjes van 20 doen, maar dat niveau heb ik duidelijk nog niet...

Klinkt goed man! Je hoofd bewust boven water houden is een goede. Dat is wat je ook “overdreven” wilt doen tijdens het peddelen en voor je pop-up.
Thanks! Heb gisteren avond nog een beetje onderzoek gedaan naar manieren om surf fitness te verbeteren voor land-locked mensen zoals ik. Zwemmen waren wisselende verhalen over, maar blijkbaar is wat ik dus verzonnen had echt een ding, genaamd "Heads-up freestyle swimming", wat dus hele goeie carry-over naar surf peddelen zou hebben. Tov normale borstcrawl die schijnbaar significant minder carry-over zou hebben, omdat de beweging te verschillend is. Idealiter zou je er nog zo'n klein kickboard onder je borst doen, dus ik ga binnenkort even kijken of ze die bij de sportschool hebben liggen. Zo niet, blijf ik lekker gewoon zo door gaan.
Verder was een andere notable mention nog: SkiErg voor pop-up & Duck-dive explosiviteit/conditie, dus die hou ik er ook in van tijd tot tijd. Gezien mijn algemene conditie uberhaupt slecht is, hou ik de andere meer generieke cardio manieren er ook nog in, zoals assault bike, hardlopen & roeien, maar wel in minder volume dan ik initieel gepland had.

2026-01-02 (Vrijdag)

Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Tijdens NYE een gezellige avond gehad, zo gezellig dat ik om 10 uur 's ochtends thuis was. Toen maar besloten niet te gaan slapen, want ik weet dat als ik dat doe, m'n ritme nog veel erger naar de klote is dan als ik gewoon wakker blijf. En nou ja, het was verdomd lastig om wakker te blijven, elke keer als ik ging zitten, zakte ik weg. Dus besloten om heel de voor en achtertuin op te ruimen. Heeft mij lekker heel de dag bezig gehouden tot het donker werd. Echter, toen ik eenmaal om 18 uur klaar was, was ook echt alles op. Ik naar bed gaan, hopende dat ik door t slaapgebrek iets langer door zou slapen en rond 6u wakker werd voor een vroege gym sessie. Nee hoor, half 10 wakker... Volgens de meting 12 uur en 48 min geslapen, met een slaap score van 97. Tevens een slaap score PR. Denk oprecht niet dat ik deze ooit nog ga verbreken haha! Goed, even later dus naar de gym gegaan, en tandjes, wat was t druk! Gelukkig duurt deze gekte altijd maar 2 weken, dan heeft niemand zin meer in de nieuwjaarsvoornemens.

Gym sessie, start 10:30, ritme: start set elke 3de minuut

Snatch
2x2 60kg
2x 80kg
1x 100kg
1x 110kg
3x1 115kg Erg traag allemaal, weinig spanning, zal wel te maken gehad hebben met die coma waar ik uit wakker werd vanochtend
Fail 115kg

1x 115kg Nog geen 30 sec na die vorige fail, beter spanning gezet, hielp enorm

Clean&jerk

2x2 60kg
2x 80kg
1x 100kg
1x 110kg
4x1 120kg Gingen op zich prima, alleen denk dat ik bij de 3de set een press-out had.

SkiErg (1 min rust tussen 'sets')
1 min - 318m (note, heb de doorrol meegeteld na de minuut klaar was)
1 min - 284m
1 min - 291m
1 min - 290m
1 min - 272m -> Dit is ongeveer het tempo wat ik 7,5 min aan moet houden om m'n jaar doen te behalen, dat is nogal een steil doel als ik t zo aanvoel... Ben bewust nog niet all-out aan het gaan op de cardio op dit moment, omdat ik zeker weer dat ik dan blessures krijg, dus rustig opbouwen. Dat gezegd, vind het nog steeds echt rete zwaar dit allemaal.

Gym sessie, start 18:30

3 rondes van: Couch hip flexor stretch ~30 sec per been + Elevated pidgeon pose stretch ~30 sec per been + TFL stretch ~30sec per been + dead hang ~30 sec
2 rondes van: 20x Tibial internal rotations met klein blauw elastiek, alleen links + Banded ankle stretch met dikke blauwe band 30 sec, alleen links
3 rondes van: Lat stretch ~30 sec per kant + Leaning bar hang, ~15sec (verradelijk pittig deze) + Shoulder rotations met dikke blauwe band, 10 reps
3 rondes van: 25x Tibialis raises + ATG split squat 5 reps per kant + Jerk grip overhead squat, 5 reps

Hierna omgekleed en naar t zwembad in de gym gegaan. Hier 6 baantjes (op en neer) heads-up freestyle gezwommen in een 25m[?] zwembad, met na elke ronde 1 min rust oid. Verdomd pittig dit. Deels doordat ik al vermoeid was door de training van de ochtend, en waarschijnlijk ook deels door m'n slaap ritme de afgelopen 2 nachten. Lastige aan deze vorm van zwemmen is dat je het niet rustig kan doen, omdat je dan zinkt. Dus het vergt erg veel energie. En als je even je focus kwijt bent, en langzamer gaat, adem je via je neus een hele scheut water naar binnen. Klinkt allemaal heel negatief, maar ik ben echt enorm tevreden met deze vorm van zwemmen, het lijkt gevoelsmatig zo bizar veel op peddelen op een surfboard, dus ik blijf dit zeker structureel doen! Voorlopig rustig aan 3-4x per week, maar hoop dit gaandeweg toch op te schroeven naar dagelijks, naarmate ik dichter bij een surfweek ga komen. Die van Maart ben ik denk ik al een beetje laat mee, dus ik ben bang dat ik daar maar moet accepteren dat ik niet oneindig lang ga kunnen peddelen daar, maar wil in Juli weer een weekje plannen, daar doel ik vooral op, om daar on-point te zijn qua peddel conditie.

Hierna nog naar de sauna gegaan. Eerste ronde weer maar 7 min, wederom te kort gekoeld na t zwemmen. Dus even buiten in de sneeuw gaan liggen, paar koude douches, naar t bubbel bad, en daarna een ronde van 12 min gedaan. Lekker.

Laatst bewerkt:
2026-01-04 (Zondag)

Rustige sessie vandaag, hoort er ook bij natuurlijk! Het mobility programma wat ik nu draai bevalt mij enorm goed. Merk dat ik de 2de ronde vaak toch beter in m'n stretch kom dan als ik het maar 1 ronde doe. Momenteel ben ik net meer dan een half uur bezig met het stretch programma, wat mij betreft meer dan voldoende is. Ook wat zone 2 cardio gedaan. Of ja, ik neem aan zone 2, want geen hartslag gemeten, maar meer op gevoel af gegaan.

Gym sessie, start 12:30

3 rondes van: Couch hip flexor stretch ~30 sec per been + Elevated pidgeon pose stretch ~30 sec per been + TFL stretch ~30sec per been + dead hang ~30 sec
2 rondes van: 20x Tibial internal rotations met klein blauw elastiek, alleen links + Generic ankle stretch 30 sec, alleen links
3 rondes van: Lat stretch ~30 sec per kant + Shoulder rotations met dikke blauwe band, 10 reps + Leaning bar hang, ~15sec
3 rondes van: 25x Tibialis raises + ATG split squat 5 reps per kant + Jerk grip overhead squat, 5 reps

Hierna 69 min CrossMax Airbike gedaan, tempo continu 60 rpm, totale afstand 24,3km. Het eerste uur heb ik onderstaande set aangezet, daarna nog de anthems van Thunderdome en Dominator van dit jaar, toen vond ik de cardio wel welletjes voor vandaag.

Hierna nog 1 rondje sauna, hele 15 min vol gehouden. Stonden ijsbaden buiten, dus daar ook nog 3 min in gezeten, lekker.

2026-01-05 (Maandag)

Erg goeie training vandaag, heel blij mee allemaal! Merk dat m'n techniek goed vooruit gaat, en ik weer langzaam aan wen aan het verplaatsen van zware gewichten, wat natuurlijk het doel is hier! Dat gezegd, ik begin wel langzaam te merken dat de kracht in m'n benen binnenkort de limiterende factor gaat zijn in het gewichtheffen. Dit zou ik eigenlijk liever voor willen zijn en daarmee meer benen gaan trainen. Echter ben ik bang dat ik weer wat te hard van stapel ga lopen hierin, en mezelf een blessure in train. M'n knieën lijken nog steeds erg gevoelig, links vooral patellafemoraal (wat vooral te maken lijkt te hebben met de gebrekkige interne rotatie van m'n onderbeen, en de dorsale flexie van m'n enkel), rechts mee 'in de knie', wat hopelijk geen artrose is, maar ik ook helaas nog niet echt een factor heb die ik aan kan wijzen... Tevens speelt tijdgebrek ook nog een rol, omdat ik nu in de ochtend train en m'n eerste meetings al om 9u beginnen, kan ik maar zoveel doen op 1 training. Met deze sessie was ik precies op tijd thuis, dus hier past weinig meer bij. Ik ga er binnenkort maar eens even voor zitten om te puzzelen hoe en wat.

Gym sessie, start 7:00, ritme: start set elke 3de min

2x2 20kg
2x2 60kg
2x 80kg
3x2 92,5kg Prima, mistte wat explosiviteit

Clean&jerk

2x2 60kg
2x 80kg
2x 100kg
1x 115kg
1x 122,5kg Deze ging bijzonder goed, hele mooie beurt!
3x2 107,5kg de 2de set ging erg netjes, maar bij de andere sets miste ik toch was spanning, dus on het vervolg mag ik wat scherper blijven hier.

Front squat
2x5 115kg Hier begin ik dus al forward lean te merken, wat we natuurlijk niet willen. Dus deze gaat significant in gewicht terug de volgende keer, en meer focus op goeie uitvoering.

Lateral raises
4x22 5kg Branden!

Gym sessie, start 18:00

2 rondes van: 20x Tibial internal rotations met klein blauw elastiek, alleen links + ankle stretch 30 sec, alleen links
3 rondes van: Lat stretch ~30 sec per kant + Leaning bar hang, ~15sec (verradelijk pittig deze) + Shoulder rotations met dikke blauwe band, 10 reps
Ik ga hier alles inkorten tot 2 rondes, want merk niet dat de 3de ronde significante meerwaarde heeft.

Hierna gaan zwemmen, wederom 6 rondes heads-up freestyle. Begin het ritme door te krijgen, dus gaat de goede kant op. Merk nu eigenlijk dat m'n conditie mij meer limiteert dan peddelkracht zelf, maar dat is niet persee erg, trekt allemaal vanzelf wel weer bij. Daarnaast ook nog, flinke schouder pomp van die laterals vanochtend en dan nu heads-up freestyle zwemmen. Maar goed, worden we sterk van.

Als laatste kort sauna rondje, 7 min, te kort rust want dr was een opgieting waar ik geen zin in had, dus wilde m'n sauna ronde daarvoor al gedaan hebben. Ach ja, volgende keer nieuwe poging om wat meer rust te pakken.

Leuk dat je opduikt. Ik lees mee.

2026-01-07 (Woensdag)

Wisselend gevoel bij deze training. Enerzijds ging het best prima, echter ben ik er toch niet helemaal tevreden mee. Mentale focus had echt significant beter gemogen. Dat gezegd, dit had ook een ochtend training moeten zijn, en ik verwacht dat als het daadwerkelijk een ochtend training geweest was, dan was het ook daadwerkelijk beter gegaan. Ach ja, morgen weer een dag. Dat alles gezegd, merk dat mijn enthousiasme in het sporten steeds beter wordt, zowel voor gewichtheffen als voor surfen en snowboarden. Daar ben ik dan wel weer enorm blij mee!

Gym sessie, start 17:40, ritme: start set elke 3de minuut

Yellow power snatch + Overhead squat
(Why: Gewichtheffen techniek primer, doel is focus op positie controle en strekken bij de turn-over, en primen van de benen met de OHS)
2x2 20kg
2x2 60kg
2x 80kg
3x2 92,5kg Ik weet niet waarom, maar deze keer kreeg ik zo'n bizarre onderrug pomp van deze oefening. Dat gezegd, al vanaf het begin merkte ik dat ik deze beweging meer op kracht deed dan techniek, dus dat mag beter.

Snatch
2x3 60kg
3x 80kg
2x 100kg
1x 110kg
1x 117,5kg Hele prima beurt. Wel iets te veel op kracht ipv techniek. Ondanks dat, nog steeds goed.
3x 102,5kg
2x + fail 102,5kg De onderrug pomp van de vorige oefening zat nog steeds dwars en zorgde voor te veel afleiding. Qua kracht voldoende over, maar mentaal werkte het gewoon niet mee.
2x + fail 102,5kg Idem verhaal als de vorige set. Niet tevreden mee, dit moet beter. Hierna ook even 15 min rust genomen

High bar squat
(Why: Algemene benen kracht, voornamelijk ondersteunend voor gewichtheffen)

3x5 100kg Dit lijkt misschien bijster weinig, gezien ik hiervoor meer gewicht gesnatcht heb voor 3 reps. Echter was deze echt enorm zwaar. De reden hiervoor is dat ik m'n stand iets wijder heb gezet dan normaal (gezien dat de stand is waarin ik meestal m'n snatches en clean vang), en ook nog eens met hele verticale rug ben gaan zakken en opstaan (gezien ik te vaak cleans verlies doordat m'n heupen naar achteren schieten onderin). Duidelijk een zwakke schakel in mijn squat beweging, dus hier ga ik komende tijd significant meer nadruk op leggen.

CAT pull up
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is explosieve kracht in de lats creëren voor de laatste paar peddels voor de pop-up, om later in het water golven missen te minimaliseren)

2x4 bw Heb deze in sets verlaagd om ruimte te maken voor de squat, echter denk ik dat ik deze weer terug omhoog doe in sets de volgende keer.

Y-raise + back paddle
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
20x 1kg
16x 1kg, 1 reps meer op de 2de set van vorige keer
13x 1kg, 1 reps meer op de 3de set van vorige keer
11x 1kg, 1 reps meer op de 4de set van vorige keer

Leuk dat je opduikt. Ik lees mee.
Leuk je hier ook weer te zien, welkom! Wellicht heb je de titel van de log gezien, dus hoop dat je voorbereid bent op significant andere dingen die je van mij waarschijnlijk historisch gewend bent haha!

2026-01-09 (Vrijdag)

Wederom vandaag weer een avond sessie geworden helaas... Maar goed, toch een dikke prima training al zeg ik t zelf!

Gym sessie, start 10:30, ritme: start set elke 3de minuut

Snatch

2x3 20kg
2x3 60kg Hier merkte ik dat ik wat lui wilde doen, dus de focus aangezet en dit vastgehouden tot t einde. Toont maar weer t belang van focussen op lichte gewichten
2x 80kg
2x 100kg
1x 110kg

4x1 117,5kg Prima beurten. Noemenswaardig was de 3de beurt, die was echt heel erg on point! Als al m'n zware beurten zo gaan als de 3de vandaag, dan ga ik me wellicht weer voor een wedstrijd inschrijven.

Clean&jerk

2x2 60kg
2x 80kg
2x 100kg
1x 115kg
4x1 122,5kg Ook hier prima beurten. Technisch ook erg tevreden met hoe deze gingen. Echter werd mij wederom erg duidelijk dat m'n benen kracht binnenkort de bottleneck gaat zijn. Opstaan uit de clean was hier bij verre het zwaarste.

Bulgarian split squat
(Why: Algemene benen kracht, voornamelijk ondersteunend voor gewichtheffen, maar ook balans voor surfen)
3x5 20kg Twijfel of ik deze erin hou. Enerzijds denk ik dat dit een goeie oefening is, anderzijds heb ik twijfels omdat het in absoluut gewicht natuurlijk significant lichter is dan andere oefeningen. Daarom zat ik er aan te denken om hier bijv nog een extra sessie front squats, of misschien toevoegen van leg press.

SkiErg (1 min rust tussen 'sets')
5x 70 sec op tempo rond de 1:50 per 500m. Heb nu geen afstand bij gehouden, maar tijd per 500m als metriek, tot ik er bij m'n latere sets achter kwam dat deze afgesteld is per keer dat je aan de SkiErg trekt, tov over de hele tijd, dus ook niet een denderende metriek. Denk dat ik in t vervolg een afstand kies per training, en hierbij kijk hoe lang het duurt.

Toch weer een wedstrijdambitie die opkomt. Nice! 💪

2026-01-10 (Zaterdag)

Met 3 goeie maten van mij naar Bottrop gegaan voor weer een dagje in de indoor ski hal. Leuk gezellig dagje, dus heb niet te veel focus gelegd op 'beter worden' in snowboarden, gewoon gezellig dagje hebben met de boys. Al m'n vrienden doen allemaal ski'en, dus nu was de magie van de Step-On echt wel aan het shinen. Tuurlijk ben je nog steeds iets trager dan de ski'ers bij het uitstappen uit de lift, echter scheelt het bijzonder veel tijd en irritatie dat ik nu niet elke keer een paar min in de sneeuw moet zitten om die bindingen vast te maken, nu is t lekker click-click-click & go. 10/10 investering.

Snowboard sessie bij Bottrop, start 11:30, eind: 18:45
(Board: Jones Flagship 165W, Boots: Burton highshot step on X, Binding: Union Atlas step on, stand: goofy +15, -15, narrow reference stance for both sides)

Voor vertrek m'n achterste binding verzet van -9 naar -15, om te kijken hoe dat ging, dus vandaag beetje getest. Moet zeggen dat dit over de dag op zich nog best prima ging, al zit ik er wel aan te denken om de stance naar +/- 12 te zetten, voor m'n gevoel wezen m'n knieen net te ver naar buiten om het comfortabel te hebben. Aan het begin van de dag nog wel wat carves geoefend, toen de piste nog niet te mushy was. Nog steeds dramatisch slecht, wat ik ook verwacht had, maar dat is niet erg. Volgende week vertrek naar Oostenrijk, hopelijk kan ik daar wat lesjes mee pakken. Dat gezegd, carven gebeurt meestal met dubbel positieve stand, dus wellicht moet ik eens een dagje opofferen en m'n board significant verzetten om dat beter te oefenen, maar dat zal ik wel een een instructeur vragen volgende week mocht dat mogelijk zijn. Had uiteindelijk wel een paar keer dat ik een bocht maakte die voelde als een stap in de goeie richting betreft carven, echter was dit meer geluk dan wijsheid, dus heb daar gevoelsmatig niet persee iets van mee genomen.

De dag voor deze sessie wel zwaar benen getraind, en dat hakte er echt wel significant in... Merkte erg snel de verzuring in m'n quads omdat m'n benen nog flink herstellende waren. Ook niet persee erg bevorderend voor het focussen op het verbeteren van snowboard techniek, dus daarmee ook rustig aan gedaan. Verder merkte ik dat m'n voorste binding wat los aan het komen was (de binding die ik neit verzet heb), dus die halverwege even opnieuw vast zetten. Kleine les dus om elke keer voor ik vertrek voor een dagje boarden even te checken of de schroeven in m'n bindingen nog goed strak zitten. Als laatste merkte ik dat ik last had van m'n achillespees en de huid daaromheen bij m'n linker enkel. Is nu de 2de keer, had dit de vorige keer ook, maar toen dacht ik dat het toeval was. Volgende keer als ik ga, doe ik een extra paar lange sokken aan onder m'n knie sokken, en doe ik van te voren beetje m'n enkel stretchen, gezien m'n linker enkel significant slechtere dorsale flexie heeft.

Verder is er niet echt veel meer te melden. Als ik Bottrop vergelijk met Snowworld Landgraaf, zou mijn keuze uiteindelijk persoonlijk wel sterker naar Landgraaf gaan. Bottrop is heel chill voor de meesten want alles zit erop en er aan. Ski/snowboard spullen zijn inbegrepen, net als dat al het eten en drinken. Echter heb ik natuurlijk al de nodige snowboard spullen. Het eten/drinken was dan wel weer nice om erbij te hebben. Echter, ondanks dat de piste van Bottrop wat langer en iets steiler is dan in Landgraaf, is de piste in Bottrop veel minder breed, waardoor het voelt alsof het significant drukker is. Tevens is de lift situatie in Landgraaf veel handiger. De stoeltjes lift in Landgraaf is heel nice omdat je dan tussendoor toch even rustig kan zitten, zonder effectief tijd kwijt te raken. De lift in Bottrop is een lopende band, waar je dus niet op mocht zitten, anders zetten ze hem stil. Maarja, dat is verdomd vermoeiend. Tevens is de doorstroom bij deze lopende band erg matig, dus je staat lang (10+ min) in de rij te wachten voor je weer naar boven kan. Tov in Landgraaf waar als je 3 min in de rij staat voor de lift, is dat lang. Eindstand ben je in Landgraaf veel meer op de piste, en een stuk uitgeruster ook nog eens. Dusja, voor het vervolg weet ik het wel, en blijf ik lekker naar Landgraaf gaan.

Edit: Tijdens het aanpassen van de bindingen naar +/- 12, kwam ik er achter dat ik veel overhang had op de tenen. Heb daarom nu de keuze gemaakt om de bindingen flink naar achteren te schuiven, zodat m'n voet mooier in het midden staat. Voorheen had ik bij m'n tenen een overhang van 37mm tov van 9mm bij de hiel, een heel ruim verschil van 3cm dus. Nu is de teen overhang 22mm en de hiel 20mm, veel mooier bij elkaar. Hopelijk transleert dit naar betere teen/hiel balans tijdens het boarden.

Toch weer een wedstrijdambitie die opkomt. Nice! 💪
Om t echt al ambities te noemen is nog wat vroeg haha! Het spookt echter al wel steeds meer door m'n hoofd. Als ik kijk met de nationale ranking, zat ik met de 117,5kg snatch en 122,5kg Clean&jerk precies op t randje van we/niet kwalificeren voor het NK gewichtheffen. Note dat de kwalificatie eis voor gewichtheffen in NL is dat je in de top 25 overall komt per geslacht. Gezien ik de eerder genoemde beurten prima aan kon, voor meerdere singles vrij snel achter elkaar, verwacht ik dat ik met de tijd ook meer gewicht zal kunnen pakken. Als ik bijvoorbeeld 130-140 pak, wat ik bijzonder haalbaar acht binnen enkele weken/maanden mits geen blessures, sta ik al 10de in de ranking. Sterker nog, als ik m'n all-time PRs haal van 146-160, op een BW van 100kg, zou ik eerste staan, als ik Enzo niet mee tel, wat ik gerechtvaardigd vind gezien hij eigenlijk alleen nog maar in Duitsland traint en wedstrijden doet. Maar goed, moet natuurlijk niet te overmoedig raken. Voor nu blijft de focus op technische consistentie creëren op de zwaardere gewichten, als dat er goed in zit, schrijf ik me wel weer ergens in.

Reden: Nieuwe inzichten tijdens aanpassen bindingen
Laatst bewerkt:
2026-01-11 (Zondag)

Beetje laat naar de gym gegaan, dus heb de geplande cardio geskipt. Maar goed, gezien ik gisteren heel de dag gesnowbaord heb, heb ik niet persee het gevoel dat ik iets te kort kom. Was eerlijk gezegd ook wat laat in de gym, dus al had ik het gewild, had ik er toch geen tijd voor gehad. Heb in t stretch programma ook wat kleine aanpassingen gemaakt, niks heel bijzonder noemenswaardigs, alleen dat ik wel het gevoel heb dat ik tot een routine kom die mij bevalt.

Gym sessie, start 14:30

2 rondes van: Couch hip flexor stretch ~30 sec per been + Elevated pidgeon pose stretch ~30 sec per been + TFL stretch ~30sec per been + dead hang ~30 sec
2 rondes van: Lat stretch ~30 sec per kant + Shoulder rotations met dikke blauwe band, 10 reps + Leaning bar hang, ~15sec
2 rondes van: 20x Tibial internal rotations met klein blauw elastiek, alleen links + ankle stretch 30 sec, alleen links + Front rack double barbell stretch 20kg ~30sec
2 rondes van: 25x Tibialis raises + ATG split squat 5 reps per kant + Jerk grip overhead squat, 5 reps

Hierna nog een rondje sauna van ~12 min. Rete druk vandaag daar, wel gezellig altijd.

2026-01-12 (Maandag)

Wederom een bijzonder goeie sessie weer op de maandag! Is ook altijd wel m'n beste dag geweest betreft liften, dus verder ook niet persee verrassend. De gewichten gaan rustig aan omhoog, maar wat voor mij vooral het interessantste is, is m'n eigen focus en gevoel voor techniek in de beweging.

Gym sessie, start 7:00, ritme: start set elke 3de min

2x2 20kg
2x2 60kg
2x 80kg
3x2 95kg Blijf het zeggen, want dit blijft voor mij ook de perfecte primer. Merkte hier meteen dat m'n strekking niet helemaal goed ging in de clean, en tevens m'n dip&drive niet snappy was. Dit aangepast en meegenomen, met wederom sterk resultaat! Moet wel zeggen dat deze oefening langzaamaan toch stiekem wel zwaar wordt.

Clean&jerk

2x2 60kg
2x 80kg
2x 100kg
1x 110kg
1x 120kg
1x 125kg Hele steady beurt! Merkte wel dat m'n strekking in de clean niet helemaal top was, dus daar veel op gelet in de volgende sets
3x2 110kg Al deze sets gingen eigenlijk erg goed! Goeie focus gaf een mooi resultaat!

Front squat
3x5 105kg Wat minder dan vorige week zodat ik echt die focus op techniek kan leggen. Heb na de C&J een extra ronde rust gepakt, en de eerste set was technisch echt precies wat het moest zijn. Voor de 2de weer de standaard 3 min timer aangehouden, maar werd meteen duidelijk dat dat voor squats echt te kort is. Dus voor de 3de week een extra 3 min gepakt, en laatste set ging al veel beter! Dit blijf ik zeker op deze manier zo doen. Tevens zal ik hier onder even een 2 tal video's neerzetten die volledig uitleggen hoe ik m'n squat techniek nou precies doe, voor de genen die dit interessant vinden

Lateral raises
4x24 5kg

Gym sessie, start 18:00

2 rondes van: Couch hip flexor stretch ~30 sec per been + Elevated pidgeon pose stretch ~30 sec per been + Hip side bend met 24kg ~30 sec per been + TFL stretch ~30sec per been + dead hang ~30 sec
2 rondes van: Lat stretch ~30 sec per kant+ Shoulder rotations met dikke blauwe band, 10 reps + Leaning bar hang, ~15sec
1 ronde: Double barbell front rack hold 30 sec
2 rondes van: 20x Tibial internal rotations met klein blauw elastiek, alleen links + ankle stretch 30 sec, alleen links
1 ronde: Double barbell front rack hold 30 sec
2 rondes van: 25x Tibialis raises + ATG split squat 5 reps per kant + Jerk grip overhead squat, 5 reps

Hierna meteen naar de sauna gegaan, cardio geskipt. Geen excuusje voor, was gewoon lui.

Terug
Naar boven