AndroidHealthClinic

AlexV was ooit sterk, heeft nu andere hobby's, maar tilt hier en daar soms nog wat gewichten op

Lekker even lui saunatje na het trainen.
Pas maar op dat je niet in slaap valt 😅

• Topic Starter Topic Starter
2026-01-07 (Woensdag)

Goeie training, en vooral ook interessante training. Als ik de techniek die ik vandaag gedaan heb, 2-3 weken terug ook deed, was ik er echt super tevreden mee geweest. Echter met diezelfde techniek merkte ik vandaag juist dat er echt een hele hoop nog mis was. En dat is goed, want dat betekent dat ik hele mooie progressie maak. Sterker nog, ik merk eigenlijk altijd wel dat hoe gefrustreerder ik ben tijdens een training, deste meer progressie ik maak. En vandaag was er zeker wat frustratie, dus mooi!

Gym sessie, start 18:00, ritme: start set elke 3de minuut

Yellow power snatch + Overhead squat
(Why: Gewichtheffen techniek primer, doel is focus op positie controle en strekken bij de turn-over, en primen van de benen met de OHS)
2x2 20kg
2x2 60kg
2x 80kg Merkte hier dat ik erg matige spanning had op m'n boven rug, dus daar in latere setjes op gelet. De rest van m'n techniek leidde daar wel een beetje onder, maar dat is natuurlijk normaal, je kan maar op zoveel tegelijk focussen. Even oefenen dan breng ik het samen en dan hebben we een hele mooie beweging!
3x2 95kg Wisselend, want veel focus op die bovenrug spanning, maar verder goed. Merkte wel wederom dat deze m'n erectors echt compleet frituurt, dus ik ga even nadenken hoe ik dat op ga lossen. Wellicht dat ik deze in het vervolg maar voor 1 rep doe, of gewoon een geheel andere oefening.

Snatch
(Why: Specifiek voor gewichtheffen)
2x3 60kg
3x 80kg
2x 100kg
1x 110kg
1x 120kg Poh, dit ging bijzonder goed weer! Dit belooft wat als in deze lijn van verbeteringen zo nog even door kan trekken!

3x3 105kg Waar de vorige keer deze nauwelijks gelukt was, ging het dit keer echt mega goed, Bij deze ook echt weer op die spanningen gelet en dat hielp echt enorm bij de beweging. Vooral de laatste set probeerde ik alles te combineren, en dat lukte goed, erg tevreden mee!

Nino squat
(Why: Algemene benen kracht, voornamelijk ondersteunend voor gewichtheffen)

3x5 105kg Deze gedaan op de manier van de video's die ik afgelopen maandag gepost heb en t*ring wat is dat zwaar zeg! Dat gezegd, ik denk wel dat ik hiermee de goeie weg bewandel, ondanks dat ik nu struggle op de squat met gewichten die voorheen nauwelijks warm-up waren

CAT pull up
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is explosieve kracht in de lats creëren voor de laatste paar peddels voor de pop-up, om later in het water golven missen te minimaliseren)

3x5 Bodyweight. Weet niet waarom, maar deze oefening voelt mentaal echt niet lekker om een of andere reden, alsof er elk moment ergens iets in kan schieten. Terwijl dat fysiek totaal niet zo voelt. Denk dat het gewoon even wennen is.

Y-raise + back paddle
(Why: Specifieke oefening voor surfen, doel is m'n uithoudingsvermogen met het peddelen te verbeteren)
20x 1kg
17x 1kg, 1 reps meer op de 2de set van vorige keer
14x 1kg, 1 reps meer op de 3de set van vorige keer
12x 1kg, 1 reps meer op de 4de set van vorige keer -> Wat brand deze oefening toch bizar hard zeg

Je groeit elke keer wat qua techniek en mindset. Maar hoezo frustratie? Door t trainen?

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven