AndroidHealthClinic

Overhouden aan een kuur?

Jordees

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Graag lees ik de logs van mensen die deze bijhouden (mijn complimenten). Ook de kuurschema's mag ik graag doornemen. Echter, wat mij opvalt is dat iedereen ontzettend hoge verwachtingen heeft van de kuur.

"Ik hoop dat ik er 7 of 8 kilo aan overhoud"
"Ik verwacht er zo'n 9 kilo aan over te houden"

Zijn dit de kilo's direct na de kuur? Want mensen in mijn directe omgeving (niet forummers) hebben het over 3 tot maximaal 5 kilo (uitschieters). En dan hebben ze het over een aantal maanden na de kuur. Als je lichaam weer enigszins in het normale ritme zit en je hormonale huishouding weer wat op regel is.

Zijn de verwachtingen niet wat te hoog? Of is dit daadwerkelijk wat je kan overhouden aan een kuur?

Ja, ik denk dat als je uitgaat van 3 tot 5 kilo vetvrije spiermassa voor een kuur een goede richtlijn aanhoudt

als je alles goed onderhoud,na de kuur,kan je het perfect overhouden,trainen,rust en eten zeker niet verwaarlozen,je lichaam heeft het dan het meeste nodig,velen,zien een kuur als een vlug middel om gespierd te worden en nadien verwaarlozen ze dat alles,dan is het niet moeilijk om grotendeels alles terug te verliezen...

hangt ervan af natuurlijk wat je pakt
van een winnie only ga je een pak minder nemen dan dboll only maar na een tijdje zal de nettowinst dan weer veel meer zijn

pak je oral only of pak je een kuur op test, deca etc
pak je een goede nakuur, is je voedingsschema ok en blijft dit ok, blijft je motivatie ok etc etc

veel te veel voorwaarden
als je alles goed doet kan je idd 8 é 10 kg pakken en houden soms
zeker als je er wat slin en igf tegen smijt in de periode erna..:p

• Topic Starter Topic Starter
als je alles goed onderhoud,na de kuur,kan je het perfect overhouden,trainen,rust en eten zeker niet verwaarlozen,je lichaam heeft het dan het meeste nodig,velen,zien een kuur als een vlug middel om gespierd te worden en nadien verwaarlozen ze dat alles,dan is het niet moeilijk om grotendeels alles terug te verliezen...

Je hebt het wel over droge spiermassa toch? Je bf% stijgt veelal ook tijdens een kuur, dus dat zou je in principe er vanaf moeten trekken?

Ik vraag dit, aangezien ik zelf al tijden zit te twijfelen om zelf ook eens te gaan kuren. Echter wil ik afwegen of het de moeite is. Heel erg leuk hoor, 3 tot 5 kilo spieren in 10 weken. Echter, als ik dit in een jaar naturel bereik dan zijn het wel mijn eigen kilo's en blijvend. Die 5 kilo die ik maximaal aan een kuur over kan houden, wat misschien mijn enige kuur zal zijn, is dus eigenlijk niets meer of minder dan tijdwinst...

Ik vraag dit, aangezien ik zelf al tijden zit te twijfelen om zelf ook eens te gaan kuren. Echter wil ik afwegen of het de moeite is. Heel erg leuk hoor, 3 tot 5 kilo spieren in 10 weken. Echter, als ik dit in een jaar naturel bereik dan zijn het wel mijn eigen kilo's en blijvend. Die 5 kilo die ik maximaal aan een kuur over kan houden, wat misschien mijn enige kuur zal zijn, is dus eigenlijk niets meer of minder dan tijdwinst...

Daarom wordt op dit board ook altijd aangeraden om eerst een aantal jaren flink te trainen, een goed voedingsschema te volgen en je voelt tot je aan je natuurlijke max zit, dan moet je eensa gaan denken aan kuren, omdat de kilo's die je in die jaren niet meer zo snel zult kwijt raken.

Dat is met kilo's die je met kuren wint wel, ze komen snel maar ze kunnen er ook wel snel vanaf als je niet meer goed eet traint of een keer goed ziek wordt.

En dat de gains steeds minder zullen worden na een aantal kuren is zkr mogelijk

Heb na 7 maand nog steeds 8 kilo meer
aan mn lichaam hangen (en niet voor mn buik-)
1 kuurtje kun je idd naturel ook nog wel inhalen,
maar als je een aantal jaren 1 kuurtje per jaar
doet, dan loop je aardig uit op iemand die dat
naturel na wil gaan doen. Is je doel enkel 5 kilo
er bij op, en that's it, dan zou je dat idd naturel
kunnen doen. Wil je uit de kluiten groeien, dan tja...

Daarom wordt op dit board ook altijd aangeraden om eerst een aantal jaren flink te trainen, een goed voedingsschema te volgen en je voelt tot je aan je natuurlijke max zit, dan moet je eensa gaan denken aan kuren, omdat de kilo's die je in die jaren niet meer zo snel zult kwijt raken.

Dat is met kilo's die je met kuren wint wel, ze komen snel maar ze kunnen er ook wel snel vanaf als je niet meer goed eet traint of een keer goed ziek wordt.

En dat de gains steeds minder zullen worden na een aantal kuren is zkr mogelijk

Het advies van mensen hier op het board ben ik een groot voorstander van. Eerst de basis zetten met goed trainen. Dat heb ik nu 5 jaar lang gedaan en vandaar ook mijn twijfels. Een jaartje extra trainen voor nog meer basis heb ik ook absoluut geen problemen mee.

De voors en tegens heb ik ook al naast elkaar gelegd, echter vind ik de tegens wel zwaarder wegen dan de voors. Aangezien ' ernstige bijwerkingen' en 'blijvende schade' bij mij meer betekenen dan 'verhoogde libido' en 'lekkere pomp'.

zolang je nog natural kan gainen zou ik gewoon zo lekker doorgaan.

je moet niet alles geloven wat je hier leest, 10-12 kilo bijkomen met een kuur van 10 weken is niet normaal of je moet ver onder je genetische maximum liggen. meestal "verwaarlozen" ze hun eten als ze niet kuren maar als ze dan starten met hun kuur word alles tot in de puntjes juist gedaan met het eten.
Tja dan is het wel logisch dat je ineens een hoop kilo's pakt natuurlijk ;)

ik zeg altijd, de kilo's die je wint in je eerste twee weken die verlies ja na je kuur, simpel.

zolang je nog natural kan gainen zou ik gewoon zo lekker doorgaan.

Vind ik ook, ik kan me voorstellen dat het heel verleidelijk is. Ben zelf ook in 3/4 jaar 27 kilo bijgekomen door als een gek te eten/trainen. Maar heb nog nooit gegrepen naar AAS. Overigens ben ik wel al met een planning bezig;). Het blijft natuurlijk moeilijk vooral als je veel mensen om je heen ongelofelijk snel ziet groeien.

dit is per individu anders helaas! vaak zie je gasten 10 tot 12 kg pakken, echter is hiervan vaak 5 tot 7 kg vocht/vet!

wat je uiteindelijk overhoud ligt met name aan je capaciteiten om massa mee te dragen(homeo stase) en je capaciteiten om te herstellen.

factoren zoals cortisol,igf levels/gh levels, eiwitsynthese/stikstofbalans. hebben hier allemaal mee te maken.

een goed dieet,rust en training zijn de enige(*)principes waar je op terug kan vallen. zorg dus dat deze in orde zijn om zo veel mogelijk te behouden.

* naast een deftige PCT

Vind ik ook, ik kan me voorstellen dat het heel verleidelijk is. Ben zelf ook in 3/4 jaar 27 kilo bijgekomen door als een gek te eten/trainen. Maar heb nog nooit gegrepen naar AAS. Overigens ben ik wel al met een planning bezig;). Het blijft natuurlijk moeilijk vooral als je veel mensen om je heen ongelofelijk snel ziet groeien.[/QUOTE]

ja, dat maakt het wel lastig inderdaad. Ik train met 2 buffels momenteel. Eentje is momenteel natural maar heeft in het verleden meerdere kuurtjes gedaan en is 100+ bij 1.70 en is nog steeds ongelofelijk sterk en de ander kuurt momenteel wel en groeit als kool. Het herstel na 1 setje is bij de ene gast zo verschrikkelijk snel. En het tempo ligt daardoor zo hoog dat je mij bijelkaar kunt vegen na elke training. Dan is kuren wel verleidelijk ja.

Als ik een droog kuurtje neem dan win ik in 3 weken 4 kilo en hou er 2,5 á 3 van over. En dat is PUUR spiermassa. Veel mensen gainen indd 8 kilo, maar uiteindelijk is dat maar 5 kilo spier ofzo.

Ik heb van mijn laatste kuur test/deca 6 kilo over gehouden. Verwacht dat ik ongeveer hetzelfde weer overhoud met de kuur die nu bijna tot einde is gekomen...

Als jij nog 3-5 kilo naturel kunt gainen op een jaar, waarom zou je dan gaan kuren?

Terug
Naar boven