MuscleMeat

overstap creatine naar proteine ?

clasico3018

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
88kg
Vetpercentage
7%
hallo,

ik ben 18 jaar en woon in de dominicaanse republiek. ik kom uit vlaanderen en heb daar basketball gespeelt op het hoog niveau en nu hier ook in de dominicaanse republiek in de zogenaamde 1e klasse. ik ben de laatste 5 maanden beu geworden van de hele competitie en weet niet of ik nog zin heb om veel tijd in het hooge niveau te steken.

6 maand geleden ben ik begonnen met fitness, mijn doel is om meer volume te bereiken. ik ben begonnen met creatine te gebruiken voor de laatste 5 maand. over deze periode ben ik een heel pak breder geworden, maar nu twijfel ik eraan om over te schakelen naar .

mijn vraag is nu of het uitmaakt of ik plots overschakel naar proteine en of ik zo massa zal verliezen ?

proteine kan/moet je altijd nemen... (als aanvulling op je dagelijkse voeding)
creatine moet je af en toe is een paar weken doen..

massa zal je niet verliezen, hoogstens vocht.

Proteine is eigenlijk het supplement die iedereen zou moeten nemen!
Je kan eiwitten uit je voeding halen .. Maar 's ochtends vind ik zo'n shake toch echt wel een must. Dan heb je echt snelle eiwitten nodig.

Zoals hierboven: Creatine houdt vocht op dus als je hiermee stopt kan je wel een paar kg verliezen. Maar je zal geen spiermassa verliezen. Enkel vocht.

Zal enkel een paar kilo vocht zijn met die massa hoef je geen zorgen te maken.
Creatine moet je meer zien als een brandstof voor je spieren, proteine gaat je spieren beter laten herstellen.

Ik zou nog een creatine kuurtje doen, en zoals je zelf al zegt een whey kuurtje om de massa te behouden.

Je moet niet overstappen naar alleen proteïne, je kunt gewoon beide gebruiken!;)

Proteine is eigenlijk het supplement die iedereen zou moeten nemen!
Je kan eiwitten uit je voeding halen .. Maar 's ochtends vind ik zo'n shake toch echt wel een must. Dan heb je echt snelle eiwitten nodig.

Zoals hierboven: Creatine houdt vocht op dus als je hiermee stopt kan je wel een paar kg verliezen. Maar je zal geen spiermassa verliezen. Enkel vocht.

Proteine is voeding, creatine is een supplement. Dit zegt alles, proteine is een must (kan uit whey, kan uit voeding) en creatine is een aanvulling aka supplement.

hallo,

ik ben 18 jaar en woon in de dominicaanse republiek. ik kom uit vlaanderen en heb daar basketball gespeelt op het hoog niveau en nu hier ook in de dominicaanse republiek in de zogenaamde 1e klasse. ik ben de laatste 5 maanden beu geworden van de hele competitie en weet niet of ik nog zin heb om veel tijd in het hooge niveau te steken.

6 maand geleden ben ik begonnen met fitness, mijn doel is om meer volume te bereiken. ik ben begonnen met creatine te gebruiken voor de laatste 5 maand. over deze periode ben ik een heel pak breder geworden, maar nu twijfel ik eraan om over te schakelen naar .

mijn vraag is nu of het uitmaakt of ik plots overschakel naar proteine en of ik zo massa zal verliezen ?

Jeah, precies wat ik dacht, je hebt dus 5 maand on afgebroken creatine genomen ? Heel pak breeder geworden? Pic's dan aub met before en nu

Creatine = supplement
Proteine = eiwit = vlees/vis/kip

Je komt èrg ongeïnformeerd over, ga alsjeblieft stickies lezen en stel in vredesnaam niet meer zulke vragen.

Creatine = supplement
Proteine = eiwit = vlees/vis/kip

Je komt èrg ongeïnformeerd over, ga alsjeblieft stickies lezen en stel in vredesnaam niet meer zulke vragen.

+1 Stickys en verschil leren tussen voeding en subs...for starters!Succes!

lees de stickties aub:s hoe komje eroip om creatine te pakken als je nog het vershcil niet kent tussen proteine en crea:s

Terug
Naar boven