AndroidHealthClinic

Overtollig vel na afvallen

maxnielson

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
22%
Beste BBers,

Ik ben Max, ben 16 jaar en de afgelopen 2 jaar veel afgevallen. Ik woog op mijn 14e (zwaarste punt 121,5 kilo). De afgelopen 2 jaar heb ik keihard gewerkt om de overtolligen kilo's weg te werken en om spier aan te komen. Toen ik begon was mijn instelling: Oké ik ga dit even doen en als ik dan de kilo's eraf heb gewerkt stop ik en ga ik door met het leven zoals het nu gaat. Maar in de loop der maanden (jaren) is fitness/ Bodybuilding één van de belangrijkste dingen in mijn leven geworden. Ik ben nu op een stabiel gewicht van 80 kg en ben 1,75 m (op mijn laagste punt woog ik 76). Nu heb ik na dit grote gewicht verlies (ong. 42 kilo) nog wat vel over. Ik ben hier al voor naar het ziekenhuis geweest en die kunnen mij hier afhelpen door een zogenaamde 'buikwand correctie' (tummytuck). Ik heb op internet wat before and after foto's bekeken van deze operatie en schrok erg van het litteken dat je na de operatie overhoud. Daarom heb ik een in het ziekenhuis foto's laten maken van mijn groeiplaten om te kijken of ik nog groeide zodat mijn vel rond mijn buik nog wat strakker zou trekken. Helaas was er niet veel groei meer te verwachten. Nu ben ik pas 16 en is mijn lichaam nog jong en vind ik het zonde om nu al zo'n litteken te hebben als het misschien nog verbeterd. Nu is mijn vraag of 1 van jullie ervaring heeft met zo'n operatie of overtollig vel en wat jullie daar aan gedaan hebben. Wat raden jullie mij aan om te doen?

Alvast bedankt en ik zal onder nog wat foto's posten van mijn recentelijke status.

Before-After2.jpg

fornt.jpg

IMG_0046.jpg

allereerst echt een topprestatie kerel! respect!

persoonlijk snap ik je probleem wel maar ik vind het zelf erg meevallen bij jou man!

Heel netjes gedaan al die kilo's kwijt!
Wel ben ik het eens met The0mega, ik vind het ook meevallen!

er mogen een heleboel jongens een voorbeeld neamen aan jou. goed realiteitsbesef en de inzet die je hier toont, mag bewonderingswaardig genoemd worden.

wellicht moet je je eerst eens praten met deskundigen, die dit soort operaties doen, daar ervaring mee hebben. internet geeft vaker een beeld van wat er mis is dan dat er iets goed gaat.

maar voor de rest, petje af. vanaf nu wordt het allemaal leuker. heel veel succes.

• Topic Starter Topic Starter
Heel netjes gedaan al die kilo's kwijt!
Wel ben ik het eens met The0mega, ik vind het ook meevallen!
Bedankt allebei, Het valt inderdaad wel mee vind ik zelf ook. Een gedeelte zal ook nog wel vet zijn maar toch is het wel wat. Het zit me gewoon niet helemaal lekker en was benieuwd of andere mensen er ervaring mee hadden :)

Mooie prestatie. goede mindset van je!

ik vind je overtollig vet ook meevallen man. je bent nog in de groei ook he?
dus als je doorbuffelt zie je daar niets meer van over en paar jaar denk ik

• Topic Starter Topic Starter
er mogen een heleboel jongens een voorbeeld neamen aan jou. goed realiteitsbesef en de inzet die je hier toont, mag bewonderingswaardig genoemd worden.

wellicht moet je je eerst eens praten met deskundigen, die dit soort operaties doen, daar ervaring mee hebben. internet geeft vaker een beeld van wat er mis is dan dat er iets goed gaat.

maar voor de rest, petje af. vanaf nu wordt het allemaal leuker. heel veel succes.
Thanks voor al de complimenten. Ik zie op het internet inderdaad veel operaties die mis zijn gegaan. Ik heb al gepraat met een plastisch chirurg maar die heeft niet een duidelijk antwoord in hoeverre het nog weg trekt dus misschien is hier een ervaringsdeskundige:P

ervaringsdeskundige ben ik jammer genoeg niet.
Wel vind ik dat je echt trots mag zijn op wat je tot nu toe gepresteerd hebt!
Voor wat ik ervan weet/ gehoord heb, kan er nog heel veel bijtrekken. Vooral omdat je nog jong bent en je vel ook zeker enige elasticiteit kent. Ik heb wel begrepen dat dit lang duurt voor het bijtrekt... minimaal een jaar nadat je gestopt bent met afvallen.

maar goed.... dit heb ik dus ook van horen zeggen.
En ik kan mij voorstellen dat geduld hebben in die situatie niet zo makkelijk is. Aan de andere kant, geef het een paar jaar, stel dat het bijtrekt... is mooi meegenomen.
Stel dat je nu naar een OK gaat kijken.... die lidtekens die zijn echt blijvend!

Ik ben persoonlijk niet zo voor ingrepen helemaal niet nu ik de foto's heb gezien, maar ik wilde toch ff één ding zeggen:
Foto's op internet zijn meestal de meest slechte uitkomsten. Als je het woord teennagel googled krijg je ook de meest ranzige dingen te zien terwijl een teennagel in principe niks bijzonders is.

En echt respect voor je prestatie!

Terug
Naar boven