XXL Nutrition

overtraind

johanj

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
65kg
hoi , ik had een vraagje. Als je overtraind bent als wielrenner ben je dat dan ook als je gaat hardlopen? geld overtraind zijn dat je je dus moe en zwak voelt bij elke sport? Kun je nog wel 5 km heel snel hardlopen als je overtraind bent? ( 17 minuten ) groetjes johan

Zo lang je niet dood neer valt, kan het prima.

hoi , ik had een vraagje. Als je overtraind bent als wielrenner ben je dat dan ook als je gaat hardlopen? geld overtraind zijn dat je je dus moe en zwak voelt bij elke sport? Kun je nog wel 5 km heel snel hardlopen als je overtraind bent? ( 17 minuten ) groetjes johan

waarom denk je dat je"overtraind" bent?

Overtraind zijn ben je niet zomaar. Zolang jij 5 km in 17 min loopt ben je imo verre van overtraind. Ik zou echter wel goed luisteren naar je lichaam. Wanneer je je moe en zwak voelt bij het sporten zou je eens 1 of 2 weken heel rustig aan kunnen doen (intensiteit behoorlijk verlagen) om te kijken of dat verbetering oplevert.

Heb je een verhoogde rustpols?

Als je overtraind bent moet je gewoonweg rusten en niet sporten, zeker 2 weken en dan langzaam weer opbouwen.

Maar even in het algemeen, gezien ik Uw situatie NIET kan behoordelen op waarde.

Voordat men over traint is, is er een hele lange fase van te veel trainen vooraf gegaan waarbij je al heftig voelt aan je lichaam dat je echt tegen je boven limiet aan hangt.

Het lichaam kan extreem veel hebben en raakt echt niet van vandaag op morgen overtraind, en deze term wordt danook vaak veel te snel aangehaald, terwijl het zich vaak handelt om ongewend trainen of onvoldoende/niet goed eten i.c.m. trainen en noem maar op.

dus vul zelf maar in waar de bottleneck zit en handel erna:).

ja, zo is dat. Het beste wat je kan doen als je overtraind bent, is twee of drie weken niet trainen. Je mag dan wel een beetje gaan lopen, zwemmen of fietsen maar traag en zonder inspanning. Gewoon trage uithouding maar niet lang. Geen lange duurloop maar bvb 20 minuutjes zeer traag lopen. Iets wat geen inspanning vereist van je lichaam. Stappen is ook goed. Zo heb ik het gedaan op aanraden van een dokter toen een bloedtest uitwees dat mijn CPK 5 keer te hoog was door teveel spierafbraak.

Terug
Naar boven