Fitness Seller

overtraining: testen wanneer je weer helemaal hersteld bent?

Martios

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Als je overreached of overtrained bent zit ik te denken..., op welke manieren kun je dan testen in hoeverre je hersteld bent? Ik zat eraan te denken om bijvoorbeeld 1 oefening te doen waar ik vaak goed spierpijn van gehad heb. Vervolgens kijken of die spierpijn over gaat in 1 tot 2 dagen zoals dat normaal gaat bij mij.

Zijn er andere manieren bij jullie bekend die mij kunnen helpen om te testen hoe het met mijn herstel zit? Het meten van mijn hartslag zet btw. niet veel zoden aan de dijk, want daar heb ik geen logs van (dat ga ik wel doen overigens zodat ik dat in de toekomst wel kan gebruiken).

Alle hulp welkom omdat ik natuurlijk zo min mogelijk achteruitgang wil...
thanks!

Je bent niet zo maar overtraind hoor, tenzij je 7x per week 3 uur traint.

...in dit geval echter helaas wel. Toch bedankt voor de geruststelling.

Ok, maar waardoor denk je dit? Is het niet werkgerelateerd? Als je een burnout hebt heb je ook nergens meer zin in. Ik heb zelf ook ruim een jaar geen metaal meer aangeraakt een paar jaar terug.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, maar waardoor denk je dit? Is het niet werkgerelateerd? Als je een burnout hebt heb je ook nergens meer zin in. Ik heb zelf ook ruim een jaar geen metaal meer aangeraakt een paar jaar terug.

Overigens heb ik alweer prima zin om te trainen. Daar ligt het nooit aan bij mij. Voetnoot is trouwens dat burn-out en overtraining veel overeenkomsten hebben. Belasting is belasting, ook werken en studeren kunnen daar invloed op hebben. Net als stress. Het is nooit los te zien van elkaar.

thanks!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven