Fitness Seller

overtraining?

Nielzy

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
yo jongens ik heb een probleempje

de laatste 3-4 weken neemt kracht af op bepaalde oefeningen
(3 weken geleden deed ik bv op de chest press met gemak 8 reps 85kg, nu lukt 8 reps 80 kg maar met moeite meer)

ik ben ongeveer 5 weken geleden gestart met creatine van maxx essentials en vraag me nu af of het hiermee iets te maken kan hebben

ik heb deze ceatine sinds 5 weken non stop gebruikt (2 pillen voor de training, 3x per week) aangezien het kre-alkaline is en er dus geen laadfase nodig is, leek het mij wel mogelijk deze creatine te gebruiken tot de pot leeg is?

ik post dit omdat ik het maar raar vind om tijdens creatine gebruik kracht te verliezen? ( ik kwam de eerste 2 weken wel wat bij in kracht)

iemand een idee om dit krachtverlies te verhelpen dit is echt een klotegevoel

Vreten :) ?

of je rust te weinig of je vreet ineens minder

even een week lichte herstel/pomptraining

tja rust te weinig: ik neem om de 2 maand 1 week pauze, en slaap 8u per nacht..

verder is mijn voedingsschema ongeweizigd

Meer eten wees niet bang voor koolhydraten en zeker niet voor vet als je aan het bulken bent.

Hoeveel eet je? Wat is het volume van je training wat is de intensiteit van je training? Heb je zwaar werk beoefen je nog andere sporten? Heb je stress van werk of school?

er zijn zoveel variabelen.

Overtraining kan je wel herkennen aan je rust hartslag en je bloeddruk en evt. temperatuur als je smorgens op staat misschien iets om bij te gaan houden. Aangezien je dat nog niet gedaan heb is het lastig om daar nu conclusies uit te trekken.

post je trainingsschema eens.. misschien doe je teveel

• Topic Starter Topic Starter
Overtraining kan je wel herkennen aan je rust hartslag en je bloeddruk en evt. temperatuur als je smorgens op staat misschien iets om bij te gaan houden. Aangezien je dat nog niet gedaan heb is het lastig om daar nu conclusies uit te trekken.

Aan de harslag in rust? hoe dan?
Eerste dat ik hiervan hoor iig

Laatst bewerkt:
Creatine werkte bij mij ook maar tijdelijk, geldverspilling. Meer eten:)?

Aan de harslag in rust? hoe dan?
Eerste dat ik hiervan hoor iig

Je rust hartslag gaat omhoog ten tijden van stress. Te veel trainen en daardoor moeilijk herstellen is stress. Als je s'morgens gelijk nadat je opstaat je rusthartslag meet hebben andere vormen van stress (werk relatie ect.) nog weinig invloed op je rust hartslag (dat is de theorie er achter) en kan je dus concluderen dat je lichaam stress onder vind van je inspanningen aangezien je rust hartslag verhoogt is.

trainingsschema borst:

bench press:
10x60kg
5x65kg
5x70kg

chest press:
10x75 kg
8x80kg
(normaal nog eens 8x85kg)

dumbbell press (45 graden)
10x18kg
10x20kg
10x24kg

david press
10x 40kg
10x 50kg
4x 60kg

david press? leg uit..

incline.jpg

zoiets, maar in onze gym is het een ouder toestel, en je ligt schuiner (ik denk op 45graden)

da naam kan ook anders zijn, ik dacht enkel dat het zo noemde

een soort van incline chest press dus. Probeer ook eens incline bench press echt een fijne oefening.

een soort van incline chest press dus. Probeer ook eens incline bench press echt een fijne oefening.

ok maar kan dit er dan nog bij op huidig schema, of zou er gewoon die verzwakte chest press vantussen laten om incline bench press te doen?

Omwisselen in dat geval. Maar ik zou wat meer variatie doen. Kijk ook eens naar de volgende oefeningen.

bench press of dumbbell press
flyes
Incline bench press
peck deck / cable crossovers

Terug
Naar boven