Fitness Seller

Breaking News Overval zonder geweld buit--> 11 MILJOEN EURO

Peiling Peiling Als je de gelegenheid had zou je het dan ook doen?

• Totaal stemmers
    94
Kan deze man geen ongelijk geven. Topmannen van banken romen op deze manier net zo af, alleen is daar een wettelijk mandaat voor en hier niet, maar het blijft toch echt hetzelfde.

Lijkt me best een spannend moment, waar ga je dat geld onderbrengen en waar verblijf je, kans dat hem een rip deal overkomt is ook groot en de argwaan stijgt echt naar je kop de eerste maanden.

Mag hopen voor hem dat hij vooraf kameraden had ingepland die hij echt kan vertrouwen en die hun mond kunnen houden.

Ik zou het niet doen, het is niet zozeer een kwestie van niet durven, meer een kwestie van wat doe ik met mijn 11 miljoen en waar ga ik heen?

Ik snap trouwens niet waarom iedereen dit goedkeurt? Die kerel heeft gewoon 11 miljoen euro gejat, hoop dat ze hem pakken en dat ie paar jaren mag zitten!

Hij steel het van de banken die ons zelf oplichten, respect voor deze man! Hij heeft het duidelijk niet gestolen van een hardwerkend gezin ofzo.

Als voortvluchtige kan je geen kant op, maar ik denk dat als je tot zo iets in staat bent dat je dat al allemaal hebt uitgekiend, denk dat ze deze man ook niet meer vinden, hij is gewoon te slim.

Ik denk dat hij niet ver komt tenzij hij behoorlijk wat hulp heeft (gehad). Ik bedoel 11 miljoen stop je niet in je rugtas. Je kan ook niet zo makkelijk de grens over want waar laat je al dat geld? Het zullen geen grote coupures zijn als het in een geldtransportwagen zat. Dus een hele berg papier.

Maar het feit dat hij het overgeladen heeft is wel een indicatie dat hij het vervoer heeft voorbereid. Dan mag je ervan uitgaan dat ook de verdere logistiek en geborgenheid is gecalculeerd en meerdere personen verantwoordelijkheid op zich nemen om de operatie een succes te laten zijn.

Qua volume zal het wel berekend zijn ook, en het zal ook wel acuut zijn opgesplitst in meerdere delen die allen hun eigen bestemming hebben. Is wel het minste wat je mag verwachten.

Eigenlijk moet je als mens alleen stelen als het ook echt om groot bier gaat. Dan vind ik het gerechtvaardigd.

Ik denk dat hij niet ver komt tenzij hij behoorlijk wat hulp heeft (gehad). Ik bedoel 11 miljoen stop je niet in je rugtas. Je kan ook niet zo makkelijk de grens over want waar laat je al dat geld? Het zullen geen grote coupures zijn als het in een geldtransportwagen zat. Dus een hele berg papier.
11 miljoen is maar 22.000 briefjes van 500 euro.

Dat moet wel in een koffer passen.

In 6 sterren bordelen kun je er anders gewoon mee terecht. :D Gewoon 20 ruggen per nacht uitgeven en je laten nken terwijl je eerst een lekker bolletje bruin rookt.

• Like
Waarderingen: CoD
Dus stelen zonder geweld is vanaf nu toegestaan? :scratch:

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

Trouwens, het geld in zo'n transportwagens, zit dat niet in speciale kisten met verf ofzo in zodat als je het opendoet zonder sleutel alles ontploft + verfspatten? Of heeft hij de sleutel daar ook gewoon van?

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Hij steel het van de banken die ons zelf oplichten, respect voor deze man! Hij heeft het duidelijk niet gestolen van een hardwerkend gezin ofzo.

:roflol:

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

Trouwens, het geld in zo'n transportwagens, zit dat niet in speciale kisten met verf ofzo in zodat als je het opendoet zonder sleutel alles ontploft + verfspatten? Of heeft hij de sleutel daar ook gewoon van?

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

:roflol:
Haha ok je hebt een punt dat stelen altijd een slechte zaak is;) Maar dan nog is stelen van een bank minder erg.

• Like
Waarderingen: BoTo

Als je denkt dat je in de hel komt dan doe jij het toch niet.

Papier geld heeft geen eigen waarde, zolang wij het vertrouwen bewaren in de VS zouden zij theoretisch gezien zoveel geld kunnen drukken als ze willen.

Die 11 miljoen is echt een pico fractie macro economisch gezien, maar voor jezelf is het vrijheid, je onttrekt in feite niets want het is artificieel. Je karma van normen en waarden raakt er niet door verstoord.

Dit zou anders zijn als je iemand letsel toebrengt, het geld van zijn spenderings capaciteit onttrekt etc. Maar deze briefjes waar de hoeveelheid krediet opgeschreven staat kunnen gewoon opnieuw gedrukt worden.

Alsof een bankier z'n tientallen miljoenen rusten op een reële vertegenwoordiging van z'n inbreng. Moreel gezien is een bank starten hetzelfde als er 1 oplichten. Alleen wettelijk is er sprake van segregatie.

Als je denkt dat je in de hel komt dan doe jij het toch niet.

Papier geld heeft geen eigen waarde, zolang wij het vertrouwen bewaren in de VS zouden zij theoretisch gezien zoveel geld kunnen drukken als ze willen.

En (hyper)inflatie is een mythe. :rolleyes: Je vergeet natuurlijk dat elk biljet een bepaalde waarde heeft, hoe meer er van in omloop is hoe minder zo'n biljet waard wordt. Dikke pech dus voor zij die niet stelen.

Als het niet van jou is blijf je er af. Normen en waarden omdraaien voor je eigen egocentrische persoontje is leuk, tot iedereen het doet, dan kan het opeens niet meer zeker?

Die 11 miljoen is echt een pico fractie macro economisch gezien, maar voor jezelf is het vrijheid, je onttrekt in feite niets want het is artificieel. Je karma van normen en waarden raakt er niet door verstoord.

Dit zou anders zijn als je iemand letsel toebrengt, het geld van zijn spenderings capaciteit onttrekt etc. Maar deze briefjes waar de hoeveelheid krediet opgeschreven staat kunnen gewoon opnieuw gedrukt worden.

Dus omdat die 11 miljoen macro-economisch gezien een peulenschil is valt het te rechtvaardigen? Natuurlijk is het uiteindelijk niet louter artificieel, ook al merk je het amper/niet.

Laatst bewerkt:
Daar gaat het juist om boto, zoiets gebeurd amper. Ik denk niet dat er hier iemand is die het ok zou vinden dat iedereen zomaar 11 miljoen kan stelen.

Waarom mag die Fransman het dan wel volgens jullie? En ik mag niet?
Ik zeg respect voor die man omdat hij wel erg slim is om in zoiets te slagen.

In principe mag het idd niet. Alhoewel ik het zelf wel een stuk minder erg vind dan van mensen zelf te stelen, en moest het lukken ik toegeef het zelf wel zou te doen. Maar goed dat je elke vorm van diefstal niet vind kunnen weet ik al, respect daar voor overigens, zo'n mensen zijn er niet veel meer.

Ik zeg respect voor die man omdat hij wel erg slim is om in zoiets te slagen.

In principe mag het idd niet. Alhoewel ik het zelf wel een stuk minder erg vind dan van mensen zelf te stelen, en moest het lukken ik toegeef het zelf wel zou te doen. Maar goed dat je elke vorm van diefstal niet vind kunnen weet ik al, respect daar voor overigens, zo'n mensen zijn er niet veel meer.

Ik begrijp jullie redenatie volledig hoor. Je doet er niemand direct schade mee door de kleine omvang en mooie spreiding en zelf kan je leven als God in Frankrijk. Beter dat dan een oud vrouwtje beroven van haar spaargeld onder de matras toch?

Als ik elk weekend een ton afval ga dumpen in het park hier vlakbij dan doe ik er door de kleine omvang op wereldniveau en spreiding van nadelen per individu ook niemand direct schade mee. Beter dat dan alles 's nachts bij mijn buur te storten toch?

Hetzelfde principe, alleen een verkeerde logica. Je draait in beide gevallen een strafbaar feit om naar iets minimalistisch zodat het minder erg lijkt en voor jezelf makkelijker te rechtvaardigen valt. Een erg kromme redenatie, maar dat is mijn mening.

Ik begrijp jullie redenatie volledig hoor. Je doet er niemand direct schade mee door de kleine omvang en mooie spreiding en zelf kan je leven als God in Frankrijk. Beter dat dan een oud vrouwtje beroven van haar spaargeld onder de matras toch?

Als ik elk weekend een ton afval ga dumpen in het park hier vlakbij dan doe ik er door de kleine omvang op wereldniveau en spreiding van nadelen per individu ook niemand direct schade mee. Beter dat dan alles 's nachts bij mijn buur te storten toch?

Hetzelfde principe, alleen een verkeerde logica. Je draait in beide gevallen een strafbaar feit om naar iets minimalistisch zodat het minder erg lijkt en voor jezelf makkelijker te rechtvaardigen valt. Een erg kromme redenatie, maar dat is mijn mening.
Als trotse WWF donateur vind ik dat wel een erg slecht voorbeeld:D Mss een verkeerde logica om het te rechtvaardigen, maar igg toch een stuk minder erg dan van werkende mensen te stelen vind ik. Ik vind het iig een beter persoon dan iemand die bv 10 000 euro spaargeld speelt van iemand, waar je die persoon erg mee kan kwetsen. Persoonlijk zou ik zo iemand niet een slechte persoon vinden, alhoewel het wel een negatief iets is.

Maar goed we begrijpen mekaar iig een beetje nu;).

Terug
Naar boven