AndroidHealthClinic

Breaking News Overval zonder geweld buit--> 11 MILJOEN EURO

Peiling Peiling Als je de gelegenheid had zou je het dan ook doen?

• Totaal stemmers
    94
hij is al 9 miljoen kwijt. dat hebben ze gevonden in een loods.

Heb niks tegen zwart geld, maar sympathie voor criminelen heb ik niet.

Ok fair enough. Als je maar geen hypocriet bent en dus ook echt zo eerlijk bent in real life.

Heb jij wel sympathie voor criminelen dan? Ik bedoel losgeld van Heineken vind ik goed dat het terug is gevonden. Als het nou geld van de koningin was dan vond ik het wel jammer ja.

2mch83c.jpg

• Topic Starter Topic Starter
:heart::heart::heart::heart::heart:

Hier krijg ik een harde plasser van teringggggggggggg..........wat geil zeg.

Hij is de laatste persoon die Tony Musulin, de verdachte van de Loomis diefstal in Lyon, heeft gezien. Een week na de diefstal vertelt Philippe Ferreiro wat er voor, tijdens en er na is gebeurd.
De dag voor wat in Frankrijk de ‘roof van de eeuw’ wordt genoemd bood Tony Musulin hem een drankje aan na het werk. Het was de eerste keer. “Ik had geen tijd, een volgende keer”, betreurt Philippe, alsof hij zich realiseert dat hij een afscheidsdrink heeft gemist. Philippe Ferreiro, 47, is een van de twee begeleiders van Tony Musulin op de dag dat hij met 11,6 miljoen euro verdween. Hij stemt er mee in om te getuigen ter verdediging van zijn collega’s, zijn bedrijf en om de waarheid aan het licht te brengen.
Op donderdag 5 november begon alles normaal. “De dagelijkse routine van ons werk”, zegt Philippe. Het vertrek uit het Loomis depot, de tussenstop bij de Nationale Bank en dan de bewuste halte bij een bankfiliaal in de rue Duvivier in Lyon. Philippe en zijn collega gaan een geldzak ophalen in de bank. Tony blijft zoals voorgeschreven achter het stuur zitten. Bij hun terugkeer is de geldwagen verdwenen. “We zeiden tegen onszelf, hij is er niet meer, hij is weg, we begrepen het niet.” Eerst dachten de geldkoeriers dat Tony teruggereden was naar de Loomis vestiging. “We dachten dat hij ziek geworden was, de week ervoor klaagde hij over maagpijn.” De twee geldkoeriers nemen hun voorzorg en blijven in de bank. Ze proberen tevergeefs via walky-talky en dan per gsm contact te krijgen met de geldwagen.

Loomis wordt op de hoogte gebracht en de ongerustheid neemt toe. “Ik was bang voor hem, we dachten dat hij gegijzeld werd”. Toen de geldwagen leeg werd gevonden drong de realiteit door. “Ik kon dit niet bevatten”, zegt Philippe, verscheurd door tegenstrijdige gevoelens: “Ik heb geen excuus voor wat hij deed, maar ik neem het hem ook niet kwalijk.”
Sedert zes dagen slaapt hij niet meer. “Ik herspeel de film keer op keer in mijn hoofd, Tony liet ons met veel vragen achter.” Philippe herinnert zich de dagen voor de diefstal, “Tony gedroeg zich niet zoals gewoonlijk.” “Ik dacht dat hij moe was, met zijn gedachten ergens anders.” Hij vergiste zich twee of drie keer van route. “Ik plaagde hem maar had tevens het volste vertrouwen.” Tony Musilin was al 7 jaar chauffeur, Philippe werkte pas enkele maanden met hem samen. Hij waardeerde Tony zonder de details van zijn privé leven te kennen. “Hij deed steeds zijn werk naar behoren maar had er wel een uitgesproken mening over. Na verloop van tijd leek hij een beetje bitter.” Philippe bevestigd dat Tony een zeker charisma had. Een kerel die louter met zijn fysieke aanwezigheid indruk maakte. Tony weegt 100kg en is 1,80m, hij is zeer atletisch en wil dat af en toe graag benadrukken.
Philippe probeert de motieven van Tony te begrijpen. Geld? Niet enkel dat. “Ik denk vooral dat hij wraak zocht en dat hij het systeem bij de neus wou nemen.”
Volgens Philippe maakte de coup deel uit van een meer algemene malaise binnen het waardevervoer.
Wat biedt de toekomst? “Ik wil niet dat mijn collega’s slachtoffer worden van dit voorval, zij vervullen gewetensvol hun taak, geef hen de middelen om hun job naar behoren uit te voeren, luister naar hen. Loomis is een groot bedrijf dat goed draait, de medewerkers nemen hun verantwoordelijkheid, ik hou van mijn job en zou die graag blijven doen.” Hij gaat verder: “Deze affaire is de perfecte gelegenheid om het systeem en de procedures te herbekijken”. Philippe sluit af door nog iets over zijn voormalige collega te zeggen: “Het kan zijn dat hij iets wou bewijzen, ik hoop dat hem niets overkomt en dat hij in goede gezondheid blijft. Hij heeft ons allemaal voor schut gezet maar het blijft mijn vriend.”
Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Zal je maar gebeuren , ga je naar buiten is ineens de geldwagen verdwenen :roflol:

Tony Musulin, de 39-jarige bestuurder van een Loomis geldwagen die ervan is beticht begin deze maand 11,6 miljoen euro in Lyon te hebben ontvreemd, heeft zich maandag gemeld bij de politie van Monaco. Dat is vernomen bij bronnen dichtbij het onderzoek. Hij zal snel ter beschikking komen van de Franse politie.
De man wandelde ongewapend een politiekantoor van het prinsdom binnen. Hij had niets van de buit bij. Volgens de agenten gaf Musulin (foto) een verwarde indruk en wist niet dat hij in Monaco was. Zijn motivatie blijft onduidelijk. Musulin zou zich op 5 november meester hebben gemaakt van 11,6 miljoen euro uit een wagen voor fondsenvervoer. Zijn twee collega’s waren even niet aanwezig. Van de buit is 9 miljoen teruggevonden in een garagebox, niet ver van de plaats waar het lege voertuig is teruggevonden. Musulin werd door Interpol in heel Europa gezocht.
Bron: [Link niet meer beschikbaar] – Video’s bij Reacties.
Bij Loomis in Lyon is het koppensnellen begonnen. Onder de slachtoffers de branchmanager, twee kaderleden en drie geldkoeriers (waaronder de twee collega’s van Musulin). De zes zijn voorlopig geschorst en kunnen ontslagen worden, woensdag vernemen ze de definitieve strafmaat van de Loomis directie.
Bron: RadioScoop

Nou daar gaat 'de held' , einde verhaal , celstraf van waarschijnlijk drie jaar en geen moer eraan over gehouden.

In de film gaat het een stuk makkelijker!

http://www.dailymotion.com/video/xb63em_toni-musulin-le-convoyeur-parti-ave_sport

http://www.dailymotion.com/video/xb63g2_tony-musulin-s-est-rendu-a-la-polic_news

Dé sukkel.

Prachtig, dat is wel wat anders als de 2 rovers die half in mekaar gemept werden met stoelen :roflol:

Dit noem ik pas professioneel, respect, hoop dat ze em niet meer vinden.

Mooi verhaal. Zo kan het dus ook. Alleen te moeilijk voor de gemiddelde marokkaan en Antilliaan

Van mij mag ie het geld houden!

:rolleyes:

En als er bankrdirecteuren of managers zijn die fraude plegen of zelfs slects legaal een absurd hoog bedrag incasseren dan spreekt iedereen er ineens schande van. Tuurlijk! Lekker geloofwaardig.

Nou daar gaat 'de held' , einde verhaal , celstraf van waarschijnlijk drie jaar en geen moer eraan over gehouden.

In de film gaat het een stuk makkelijker!

Dé sukkel.

Inderdaad, een dikke loser!
Heeft waarschijnlijk de rest er doorgejaagd aan drugs en maakte daarom een verwarde indruk :D

Inderdaad, een dikke loser!
Heeft waarschijnlijk de rest er doorgejaagd aan drugs en maakte daarom een verwarde indruk :D
nee, hij heeft de rest van het geld ergens goed verstopt, zoadt hij als hij vrijkomt meteen kan genieten met z'n geld zonder zorgen in mexico

nee, hij heeft de rest van het geld ergens goed verstopt, zoadt hij als hij vrijkomt meteen kan genieten met z'n geld zonder zorgen in mexico

Nou 2 miljoen minus reis en verblijf monaco....of met pech mag hij het ontbrekende bedrag terug betalen..

Internetster Musulin zwijgt over (pensioen van?) 2 miljoen

De Franse politie is nog steeds op zoek naar de overgebleven twee miljoen euro, die niet werd teruggevonden na de diefstal van koerier Tony Musulin. De 39-jarige Musulin wordt op internet geëerd als een held, die de perfecte misdaad pleegde, zonder geweld. Ook nadat hij zichzelf aangaf in Monaco blijft het respect voor de dief intact. Er is zelfs een Facebookgroep ‘Tony Musulin for president’.
Musulin verdween twee weken geleden op 5 november met meer dan elf miljoen euro in een veiligheidswagen van de firma Loomis, waarvoor hij werkte. Hij liet de auto achter in het centrum van Lyon. Meer dan negen miljoen euro werd twee dagen later al teruggevonden in een garage, maar Musulin en de andere twee miljoen euro bleven spoorloos.
Tot gisteren. Toen wandelde Musulin een politiebureau in Monaco – waarom dáár wil hij niet kwijt – binnen om zich aan te geven. Hij werd overgeleverd aan de Franse autoriteiten in Lyon, waar hij elke medewerking weigert over de ‘whereabouts’ van de twee miljoen. Vermoed wordt dat hij na zijn gevangenisstraf nog wil genieten van zijn appeltje voor de dorst. Tot grote vreugde van heel wat internetgebruikers. Hij riskeert maximum drie jaar cel. “Mooie verdienste voor amper drie jaar cachot”, stelt een internetter. “Respect!”
Onderzoekers sluiten niet uit dat Musulin, afkomstig uit het voormalige Joegoslavië, naar de Balkan vluchtte met het geld. Hij had zijn slag alleszins goed voorbereid. De koerier had al zijn rekeningen en ook zijn appartement eerst leeggehaald. Zijn Ferrari had hij als gestolen opgegeven.
Hij stond bekend als een ietwat rare kerel, die constant klaagde over hoe weinig hij wel verdiende de laatste tien jaar bij Loomis: zo’n 2.000 euro per maand. Toch kon er een Ferrari sportbak af. Hij had al meermaals te kennen gegeven dat “ooit de bazen zouden betalen”. Zijn pensioentje?

2qvt7k9.jpg

Hij hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij alleen is wanneer hij de cel uitkomt:

Voormalig geldloper Tony Musulin wordt in zijn Franse gevangenis bedolven onder de huwelijksaanzoeken.

Musulin stal begin november in Lyon 11,6 miljoen euro, door ervandoor te gaan met de bestelwagen. Hij groeide uit tot een ware cultfiguur en een internetster. Na elf dagen gaf hij zichzelf aan bij de politie. De hele buit was toen al teruggevonden, min zo’n twee miljoen euro. Gegokt wordt dat dat zijn appeltje voor de dorst is. En blijkbaar willen vele vrouwen ook van die in een ver verleden voor hen verboden vrucht proeven.

Tony Musulin krijgt ook voorstellen om zijn gezicht te laten afdrukken op T-shirts. “Hij zit in een tamelijk absurde situatie”, zegt zijn advocaat, “maar Tony ziet er wel de humor van in.”

Over de resterende twee miljoen kon de advocaat enkel kwijt dat “het moment wel zal komen waarop Musulin zijn daden zal verklaren. “Musulin pleit schuldig op de aanklacht van diefstal, maar onschuldig op die van poging tot fraude. Die tweede aanklacht heeft te maken met zijn Ferrari, die de man als gestolen opgaf aan de politie, die dan weer vermoed dat Musulin de luxecar het land wist uit te smokkelen.
Bron: Le Monde

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog 2 miljoentjes genakt!

Die huwelijksaanzoeken damn wat een wausen heb je toch in de wereld.:roflol:

Hij hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij alleen is wanneer hij de cel uitkomt:

Voormalig geldloper Tony Musulin wordt in zijn Franse gevangenis bedolven onder de huwelijksaanzoeken.

Musulin stal begin november in Lyon 11,6 miljoen euro, door ervandoor te gaan met de bestelwagen. Hij groeide uit tot een ware cultfiguur en een internetster. Na elf dagen gaf hij zichzelf aan bij de politie. De hele buit was toen al teruggevonden, min zo’n twee miljoen euro. Gegokt wordt dat dat zijn appeltje voor de dorst is. En blijkbaar willen vele vrouwen ook van die in een ver verleden voor hen verboden vrucht proeven.

Tony Musulin krijgt ook voorstellen om zijn gezicht te laten afdrukken op T-shirts. “Hij zit in een tamelijk absurde situatie”, zegt zijn advocaat, “maar Tony ziet er wel de humor van in.”

Over de resterende twee miljoen kon de advocaat enkel kwijt dat “het moment wel zal komen waarop Musulin zijn daden zal verklaren. “Musulin pleit schuldig op de aanklacht van diefstal, maar onschuldig op die van poging tot fraude. Die tweede aanklacht heeft te maken met zijn Ferrari, die de man als gestolen opgaf aan de politie, die dan weer vermoed dat Musulin de luxecar het land wist uit te smokkelen.
Bron: Le Monde

Haha, vreemd al die huwelijksaanzoeken als die 2 mil voor zichzelf heeft.:roflol:

dam lucky bastard heeft nu chicks en geld en een onderdak!

Terug
Naar boven