XXL Nutrition

paar vraagjes

Veloc1ty

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
57kg
Vetpercentage
8%
ik heb een paar vraagjes maar geen zin om meerdere topics te maken dus ik zet ze wel bij elkaar :P

1. ik train nu 3x in de week fullbody, maar na elke intensieve training als ik thuis kom en heb gegeten heb ik dan gevoel dat ik een dutje wil gaan doen. maar dit wil ik liever niet omdat ik dan later in de avond problemen krijg met in slaap vallen. hebben meer mensen hier ervaring mee? ik heb eerder gelezen iets over dextrose/snelle suikers die nodig zijn na het trainen, zou dit helpen?

2. een vriend van mij traint 7dagen in de week (kickboks of krachttraining) en bij krachttraining doet hij alleen het droog trainen van zn vetpercentage. hij beweert hier veel resultaat mee te hebben, en dat zijn trainer een ervaren bodybuilder is die al langer dan 20 jaar traintl. is het wel mogelijk om hiermee resultaat te krijgen, dus trainen zonder rustdagen?

3. ik heb mensen horen zeggen dat tonijn in blik wel goed is als je in de avond honger hebt en snel wat wilt eten, maar ik vind het maar te zout smaken (en veel olie). waarme kan je het beste tonijn uit blik mee combineren? iets waar je niet veel voor moet voorbereiden, salade ofzo?

ik heb een paar vraagjes maar geen zin om meerdere topics te maken dus ik zet ze wel bij elkaar :P

1. ik train nu 3x in de week fullbody, maar na elke intensieve training als ik thuis kom en heb gegeten heb ik dan gevoel dat ik een dutje wil gaan doen. maar dit wil ik liever niet omdat ik dan later in de avond problemen krijg met in slaap vallen. hebben meer mensen hier ervaring mee? ik heb eerder gelezen iets over dextrose/snelle suikers die nodig zijn na het trainen, zou dit helpen?

2. een vriend van mij traint 7dagen in de week (kickboks of krachttraining) en bij krachttraining doet hij alleen het droog trainen van zn vetpercentage. hij beweert hier veel resultaat mee te hebben, en dat zijn trainer een ervaren bodybuilder is die al langer dan 20 jaar traintl. is het wel mogelijk om hiermee resultaat te krijgen, dus trainen zonder rustdagen?

3. ik heb mensen horen zeggen dat tonijn in blik wel goed is als je in de avond honger hebt en snel wat wilt eten, maar ik vind het maar te zout smaken (en veel olie). waarme kan je het beste tonijn uit blik mee combineren? iets waar je niet veel voor moet voorbereiden, salade ofzo?

1. Weet ik niet, ik ga er gewoon voor :)
2. Dat is mogelijk als je extreem snel hersteld en iedere dag een andere spiergroep traint. (Om oververmoeidheid van de spier te voorkomen)
3. Rijst en ketchup

3. tonijn op waterbasis

• Topic Starter Topic Starter
1. Weet ik niet, ik ga er gewoon voor :)
2. Dat is mogelijk als je extreem snel hersteld en iedere dag een andere spiergroep traint. (Om oververmoeidheid van de spier te voorkomen)
3. Rijst en ketchup
dus je gaat gewoon slapen als je der zin in hebt? :P

1. ja als ik moe ben slaap ik of ga ik op de bank liggen

Als je een dutje doet doe het niet langer dan 40-45 min.

3. pleur er gewoon wat komkommer en tomaat bij :)
en op waterbasis idd

als ik jou was zou ik dan ongeveer 15-20 minuten slapen want als je veel langer gaat slapen dan blijf je een tijdje heel slaperig en met een kwartiertje is dat niet zo heel erg.

ohja lekker zo'n kort dutje, dan ben je helemaal loom daarna of je hebt niet geslapen

Misschien moet je 's nachts meer slapen, dan zul je merken dat je zelfs na je training meer energie hebt (tenzij jou training belachelijk lang duurt).

• Topic Starter Topic Starter
mijn training duurt meestal maar 45minuten als ik alleen train, en rond iets langer dan een uur als ik met vrienden ben (omdat we dan vaak omstebeurt bij onderdelen moeten)

maar 15minuten dutje lijkt me moeilijk, kheb net dutje gedaan en is uitgelopen tot 2 uur.. dus dat word weer slecht slapen vanavond

maar die vriend van mij die 7dagen in de week traint doet hoge reps van 15-20 om zo meer kcals te verbranden, en ik kwam dit net nog tegen:

Origineel gepost door critmonster Bekijk Post
haha, daar dacht ik ook aan, wou ik schrijven, maar ik kan eigenlijk niet goed verklaren waarom het niet waar is, ookal weet ik wel dat het niet zo is..

Is ook zo'n standaard iets, 15-20 reppers moet je doen als je cut want dan verbrand je meer kcal...

Naaah

Maar idd, is zo'n typische mythe.

Dus ik vind het wel raar dat hij getraint word door een bb met 20 jaar ervaring

hoeveel uur slaap je 's nachts? het is beter als je minimaal 8 uur hebt geslapen. dan ben je als het goed is de rest van de dag uitgerust. mijn neef dat al een paar jaar aan BB en hij staat gewoon om 8 uur op om te ontbijten en dan gaat hij weer slapen tot 10 uur ofzo, alleen maar om aan zijn uren slaap te komen en zijn eten goed te verdelen over de dag. en als dit niet helpt kun je proberen wat suikers te eten voor je gaat trainen.

Ben je echt 55 kg ???

Veel eten, intensief trainen en goed rusten = gain

Terug
Naar boven