Fitness Seller

Pasta, aardappelen, rijst, brood zijn slecht?

Hij pleit ervoor om te minderen op brood, aardappelen, pasta en rijst en deze groep zoveel mogelijk te vervangen door havermout, peulvruchten, paddenstoelen, fruit en groente. Althans: als je heel oud wilt worden. Het boek gaat namelijk over verouderingsprocessen.

Ok dat is geen fout advies. Ben daar zelf trouwens sinds een half jaar mee bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat ik weet over welk boek dit gaat. "De Voedselzandloper" van Kris Verburgh. Ik heb het ook gelezen. Geniaal boek, heel goed onderbouwd allemaal. Zijn punt is geloof ik een beetje dat bijvoorbeeld havermout een veel betere bron van koolhydraten is dan bijvoorbeeld aardappelen of rijst. Maar damn, ik ben de argumenten alweer vergeten. Zoveel informatie in dat boek, 't is amper te onthouden allemaal... toen ik 't las dacht ik: ik moet een samenvatting schrijven.
Het is idd dat boek

Een boek naar mijn hart.

Ik denk dat ik weet over welk boek dit gaat. "De Voedselzandloper" van Kris Verburgh. Ik heb het ook gelezen. Geniaal boek, heel goed onderbouwd allemaal. Zijn punt is geloof ik een beetje dat bijvoorbeeld havermout een veel betere bron van koolhydraten is dan bijvoorbeeld aardappelen of rijst. Maar damn, ik ben de argumenten alweer vergeten. Zoveel informatie in dat boek, 't is amper te onthouden allemaal... toen ik 't las dacht ik: ik moet een samenvatting schrijven.
Heb ik ook gelezen. Goed boek inderdaad, eindelijk iemand die begrijpt hoe je moet onderbouwen.

Wat betreft die argumenten voor havermout blijf ik een beetje op mijn honger zitten, want daarvan heeft hij me niet overtuigd. Want nadat hij een hele zaak maakt van de glycemische index, vermeldt hij nergens wat deze voor havermout is. Hij maakt in mijn ogen niet duidelijk waarom havermout zo goed zou zijn.

Ook wat betreft melk vervangen door sojamelk ben ik het niet eens, want sojamelk hoort in de categorie "dingen die ik nooit een 2de keer in m'n mond wil hebben".

is je pa jou niet gewoon stiekem aan het out-trainen en dieeten?
Heb je op eens een shredded pa volgend voorjaar :D

Terug
Naar boven