AndroidHealthClinic

PC kopen

Anoniem_1989

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
80kg
Hey guys.

Ik ben van plan om een eigen pc te kopen. Eerst was ik van plan om er ook op te gamen, maar die keuze heb ik gescharpt, Omdat een goede game pc in verhouding teveel geld kost. Ik heb dus besloten en lichtere pc aan te schaffen. Ik ga het hoofdzakelijk gebruiken voor downloaden, copieren, teksverwerken en internet. Het liefst wil ik ook nog tv ermee kijken. Zal ik dan een tvkaart in bouwen, of een externe tv kast kopen?
Hebben jullie verder nog adviezen voor bijv. type computer, processor, enz?
Naast deze pc wil ik dan een andere game console aanschaffen (xbox360 of ps3). Zoals jullie weten ondersteuen deze HD. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om EN een pc EN een console op een TFT monitor aan te sluiten?
Alvast bedankt

als je een monitor met ingebouwde tv tuner neemt wel. Samsung heeft er 1, de 711mp als ik me niet vergis. Die heeft ook HD

Meeste nieuwe TFT monitoren hebben een DVI en VGA aansluiting. De Xbox360 kan dan op de VGA en de computer op DVI. Moet je wel een videokaart hebben met DVI aansluiting, maar dat is bij de nieuwere kaarten meestal ook het geval.

Voor tekstverwerken en lang aan de monitor zitten is een lcd met felle witheid niet goed, veel te vermoeiend voor de ogen, voor tv kijken is hoge witheid juist wel goed, hoewel films beter met minder contrast bekeken worden.

Tegenwoordig maakt men de montors speciaal per gebruikersgroep, een all round monitor is nooit zo goed in verhouding. zo heb je monitors voor gamers (snelle reactietijd) en voor tekstverwerken (minder witheid) en voor tv kijken (gemiddelde reactietijd ivbm "ghosting" en hogere witheid)

Als pc en processor kan ik he AMD en dan de dual core wel aanraden, samsung hd is verder stil en snel, voor je moederbord is minder belangrijk, meeste zijn wel goed.

Voor grafische kaart gewoon NVIDIA nemen, omdat je niet gaat gamen op pc hoeft dat ook niet te duur te zijn, wat eric zegt: zolang het 2 aansluitingen heeft (vaak dual DVI met adapters bijgeleverd voor VGA)

Ik heb binnenkort misschien wel enkele dells te koop voor €190
Pentium 4 1800 - 512 mb ram - 40 HD

op ebay kan je ook geregeld koopjes doen anders

Terug
Naar boven