MuscleMeat

PCT na +- 2 jaar B&C

Ben zelf ook hersteld na 2 jaar b/c

Heb net zoals jou aan het einde trt dosis aangehouden en high hcg erin gepompt voor een aantal weken, weet niet meer precies hoelang. Daarna voor 50 dagen 20 nolva 50 clomid genomen maar 50 clomid 10 nolva of alleen 50 clomid is ook al voldoende voor deze periode

Heeft 10 maanden geduurd tot ik hersteld was

Heb jij last gehad van een grote dip tijdens je 10 maanden herstel? Heb je een idee of je nog vruchtbaar bent na die lange blast/cruise?

Tof om te lezen dat jouw aanpak (praktijkervaring) dicht aanleunt tegen wat ik hierboven typte en dus van plan ben wanneer ik zou stoppen :cool:

Heb jij last gehad van een grote dip tijdens je 10 maanden herstel? Heb je een idee of je nog vruchtbaar bent na die lange blast/cruise?

Tof om te lezen dat jouw aanpak (praktijkervaring) dicht aanleunt tegen wat ik hierboven typte en dus van plan ben wanneer ik zou stoppen :cool:

Een depri dipje? Nog niet eens een beetje ;) normaal werd ik wel altijd depri als ik 3 of 6 maanden on was en daarna weer off maar na 2 jaar heb ik er eigenlijk geen last van gehad. Libido is wel weg natuurlijk maar dat komt aan het einde van de rit weer terug

Zoals rockie al zei zou je met alleen hCG al raak kunnen schieten terwijl je on bent. Maar als je lange tijd on bent geweest zonder hCG en je hebt geen succes na een 6tal maanden zou je hMG er bij kunnen nemen. Met hCG de hele blast door heb je al meer kans, maar ook daar zou het dus nodig kunnen zijn.

• hCG alone may be sufficient for stimulation of spermatogenesis [2]; FSH alone is not effective [10].
  • hMG should be discontinued once pregnancy occurs because of its high cost. On the other hand, hCG (which is much less expensive) should be continued if the couple is considering another pregnancy. hCG administration alone in this setting will usually keep the serum testosterone concentration in the normal range and maintain at least some degree of spermatogenesis. hMG can be added again if the sperm count is not near-normal when another pregnancy is considered. Cryopreservation of sperm can be offered, especially if the sperm count is normal, for possible future attempts to achieve pregnancy. When the couple does not wish to have more children, virilization can be maintained by continuing hCG alone or by using testosterone. (See "Testosterone treatment of male hypogonadism".)

http://cursoenarm.net/UPTODATE/contents/mobipreview.htm?36/29/37342

Zoals rockie al zei zou je met alleen hCG al raak kunnen schieten terwijl je on bent. Maar als je lange tijd on bent geweest zonder hCG en/of alleen hCG heeft geen succes na een 6tal maanden zou je hMG er bij kunnen nemen.

http://cursoenarm.net/UPTODATE/contents/mobipreview.htm?36/29/37342

Klopt idd en als je 2 jaar on bent geweest zonder hcg moet je niet verbaasd zijn dat je na 2 jaar pas weer zo vruchtbaar bent als voorheen :o

• Topic Starter Topic Starter
Ben toch wel benieuwd naar de reden van het stoppen met b/c eerlijk gezegd. Is dit gezondheidsgerelateerd of wil je graag van die kleine pl**ris ettertjes?

Nee het gaat zeker niet om een kinderwens of gezondheid of dergelijke. Ik heb gewoon geen zin meer in het (actieve AAS) bodybuilding leven. Ik weet niet hoe vaag je het ziet maar als ik eerlijk ben:

Het enige wat AAS (en een 'mooi' lichaam) me bezorgd hebben zijn one night stands met sletjes die maar 2 hersencellen hebben en een hoop vechtpartijen.

Nu dat ik een deftige relatie heb (en mijn vriendin is niet degene die me zegt te stoppen, ik heb vrijheid) wil ik een soort van 'reset' houden waarbij ik niet meer het irritante vriendje zijn die zijn lul 's ochtends vroeg zonder aanleiding in haar slapende vriendin stopt 'omdat ik zo geil was'.

Maar daarlangs is er ook het psychische: je moet altijd denken aan pinnen. Ik heb dit pas op het einde doorgehad maar eigenlijk is er ook wel een psychische kans (voor mij dan toch) aan het hele AAS-gebeuren. Denk maar aan ("ik moet nog 2 spuiten zetten vandaag!", "f**k ik heb nog maar een ML over!" , "heb ik mijn orals vandaag wel genomen?" en "over 2 dagen moet ik weer een pin zetten").

Het bovenstaande klinkt misschien wel 'para' maar het is toch iets waar ik aan gedacht heb, en daar zal ik zeker wel blij mee zijn mocht ik die hele AAS-shit niet meer in mijn kop hebben.

Vind het wel een beetje gek dat je naar andermans ballen zit te kijken tijdens het douchen

Het is niet zo dat ik ze zit aan te staren haha maar ik 'scan' wel eens puur om de vergelijking aan te gaan. Dit is ook weer niet elke week natuurlijk... Ik kijk niet graag naar andermans ballen.

Verder heb ik beslist om ook te stoppen zonder PCT. Ik heb 2 gesprekken gehad met 2 verschillende endocrinologen en ze lieten me ook allebei weten dat dat ook het beste is. Mocht ik na een periode van 4-6 maanden nog geen vooruitgang boeken, zouden ze ingrijpen met wat nodig is.

Als jullie het fijn vinden zal ik het hele gebeuren ook wel loggen.

Wat gaven ze als reden om geen nakuur te nemen?

Wat gaven ze als reden om geen nakuur te nemen?

Dit aangezien ikzelf voor de kuur geen tekenen had van Hypogonadisme. Mijn bloedwaarden als natty voor het kuren lieten weten dat het perfect met me gaat (of ging?). Mijn lichaam zou dus zelf moeten zien te herstellen zonder hulp binnen een periode van 4 tot 6 maanden (met herstellen bedoelen ze dat mijn test-bloedwaarden binnen de referenties zouden zijn).

Wij leggen ons geslachtsdeel naast elkaar op een bankje in de kleedruimte van de sportschool om te meten met elkaar. Het is niet zo dat ik het lekker vind dat onze penissen elkaar aanraken maar we 'scannen' gewoon wie de langste heeft. Dit is ook weer niet elke week natuurlijk, ik kijk niet graag naar andermans p**mel

Wij leggen ons geslachtsdeel naast elkaar op een bankje in de kleedruimte van de sportschool om te meten met elkaar. Het is niet zo dat ik het lekker vind dat onze penissen elkaar aanraken maar we 'scannen' gewoon wie de langste heeft. Dit is ook weer niet elke week natuurlijk, ik kijk niet graag naar andermans p**mel

Je blijft er wel lang over doorgaan haha....vind je het toch wel intressant ?

Dit aangezien ikzelf voor de kuur geen tekenen had van Hypogonadisme. Mijn bloedwaarden als natty voor het kuren lieten weten dat het perfect met me gaat (of ging?). Mijn lichaam zou dus zelf moeten zien te herstellen zonder hulp binnen een periode van 4 tot 6 maanden (met herstellen bedoelen ze dat mijn test-bloedwaarden binnen de referenties zouden zijn).
je test levels zullen nu wel gelijk zijn aan iemand die aan hypogonadisme leidt

je test levels zullen nu wel gelijk zijn aan iemand die aan hypogonadisme leidt

Maar volgens mijn 2 endo's die ik gesproken heb zou ik niet in aanmerking komen aangezien ik niet hypo ben geworden door zaken als geboorte afwijkingen, diabetis, syndromen. Het protocol (dat de meeste endo's in België blijkbaar) hanteren is gewoon cold turkey stoppen en wachten met de tijd. Maar daaromtrent heb ik wel andere zaken gevonden op het internet. Ik ga zeker nog methodes hanteren mocht mijn HPTA niet snel of goed genoeg kickstarten.

:roflol: hij reageerde er weer op dus ik reageerde daar weer op :$

Haha ik was compleet vergeten dat mijn ballen weer ter sprake waren gekomen:

Een endo heeft de grootte berekend met een kralenketting om mijn vooruitgang te checken. Nu ben ik net onder het gemiddelde (= blijkbaar een twaalfjarige die pas begint aan de puberteit)

Voor de rest:

Heb gisteren al mijn spuiten/naalden en 3 vials met testo e weggegooid (zullen een paar wel kwaad om zijn hier haha) en moet zeggen dat ik aan de éne kant wel stom was, maar aan de andere kant ook een grote oplichting.

Log:

Laatste injectie (150 mg test e):

2 oktober

We zijn 13 dagen verder en moet zeggen dat ik nog niets gemerkt heb van de AAS-crash. Dit aangezien ik waarschijnlijk nog testo in mijn bloed heb zitten denk ik zelf (half life is ook wel raar te berekenen aangezien ik verscheidene waardes zie tussen 4 en 11 dagen?).

Ga je je herstelperiode bijhouden hier?
Lijkt me wel interessant.

Bedankt voor je bericht, ik ga zoveel mogelijk proberen bij te houden (wekelijks/maandelijks is nog te zien van hoe het gaat) met verhalen en bloedwaarden (later uiteraard).

Misschien kan een admin deze later dan naar logs plaatsen?

• Like
Waarderingen: vntl
Bedankt voor je bericht, ik ga zoveel mogelijk proberen bij te houden (wekelijks/maandelijks is nog te zien van hoe het gaat) met verhalen en bloedwaarden (later uiteraard).

ben iig in voor je log benieuwd ook hoe het herstellen gaat!

Maar volgens mijn 2 endo's die ik gesproken heb zou ik niet in aanmerking komen aangezien ik niet hypo ben geworden door zaken als geboorte afwijkingen, diabetis, syndromen. Het protocol (dat de meeste endo's in België blijkbaar) hanteren is gewoon cold turkey stoppen en wachten met de tijd. Maar daaromtrent heb ik wel andere zaken gevonden op het internet. Ik ga zeker nog methodes hanteren mocht mijn HPTA niet snel of goed genoeg kickstarten.

Haha ik was compleet vergeten dat mijn ballen weer ter sprake waren gekomen:

Een endo heeft de grootte berekend met een kralenketting om mijn vooruitgang te checken. Nu ben ik net onder het gemiddelde (= blijkbaar een twaalfjarige die pas begint aan de puberteit)

Voor de rest:

Heb gisteren al mijn spuiten/naalden en 3 vials met testo e weggegooid (zullen een paar wel kwaad om zijn hier haha) en moet zeggen dat ik aan de éne kant wel stom was, maar aan de andere kant ook een grote oplichting.

Log:

Laatste injectie (150 mg test e):

2 oktober

We zijn 13 dagen verder en moet zeggen dat ik nog niets gemerkt heb van de AAS-crash. Dit aangezien ik waarschijnlijk nog testo in mijn bloed heb zitten denk ik zelf (half life is ook wel raar te berekenen aangezien ik verscheidene waardes zie tussen 4 en 11 dagen?).
Da's nog te vroeg voor een libidocrash. Zal wel anders zijn binnen twee weken. Wel een wijze beslissing om je leven weer in handen te nemen zonder AS. Al dat gelul over levenslang TRT. Je moet echt onnozel en naief zijn om voor levenslange TRT te gaan op 24 jarige leeftijd. Iets waar je later spijt van krijgt.

:thumbs:

Terug
Naar boven