XXL Nutrition

Peter R. de Vries presenteert zijn politieke visie

Ik zou juist denken; hij maakt nu z'n standpunten bekend, kijkt hoe hierop gereageerd wordt en trekt uit de wijze die hij hiermee in de gebruikelijke peilingen (politieke barometer) scoort, een conclusie.

Maar kennelijk moet Maurice de Hond ook nog van de straat gehouden worden.

Ik vind het een goed plan, hoor. mensen gaan toch bijna altijd uit van hun eerste indruk en als er nu al meer dan 59% van de mensen het helemaal niet nuttig acht dat ons pierke de politiek in gaat, lijkt het me niet realistisch om te denken dat hij er echt iets toe zal doen in de volgende verkiezingen.
Hij gaf zelf al aan geen marginale partij te willen worden, dit lijkt me een redelijke manier om eens te zien hoe men erover denkt. Ook al is het geen volledig politiek program wat hij presenteert, dit maakt toch niet uit want 99% van de mensen leest dat niet en stemt op het imago van een partij en haar lijsttrekker.
Inhoudelijk wil ik trouwens niet op zijn genoemde dingen ingaan, die slaan inderdaad kant noch wal en praten de burger wat naar de mond. Lijken me weinig realistisch, hierbij sluit ik me aan bij hen die voor mij in dit topic postten.

Doe mij maar Geert.

Zelda zei:
Gratis openbaar vervoer vind ik een slecht idee, het zal minstens net zoveel fietsers de bus inlokken als automobilisten. Je krijgt allemaal figuren in de bus/trein die daar niets te zoeken hebben, junks enzo kun je moeilijk de toegang weigeren, waarom zouden zij niet van het OV gebruik mogen maken? Bovendien als er 2 keer zoveel mensen met het OV gaan is dat helemaal niet zo wenselijk. Treinrails nemen minstens net zoveel ruimte in als asfalt dus wat win je ermee? En wie gaat het betalen?

Je kan dit heel makkelijk oplossen door hier grenzen aan te stellen:

Mensen die in hun eigen stad werken hebben geen recht op gratis openbaar vervoer.
Mensen die buiten de stad werken krijgen een soort van OV voor vrij openbaar vervoer
Mensen die niet werken kunnen voor sollicitatiegesprekken bij het CWI een dagkaart halen voor openbaar vervoer
Niet werkenden, junks, enz. krijgen niets.

Ik vind gewoon dat als je werk je privileges moet hebben t.o.v. de niet-werkenden. Daar werk je voor, daar doe je je best voor en daar hoor je wat voor terug te krijgen. Mensen die niet werken krijgen namelijk wel een gedeelte loon mee van de mensen die wel werken. Dat lijkt me meer dan voldoende.

De laatste tijd krijg ik als werkende steeds meer de indruk dat je als niet-werkende meer rechten geniet dan plichten en je beter af bent.

ik ben aangenaam verrast, alleen trek in de financiële haalbaarheid in twijfel.

boogie zei:
ik ben aangenaam verrast, alleen trek in de financiële haalbaarheid in twijfel.

Waarom zou het financieel niet haalbaar zijn? Omdat leugenachtige ministers dit de bevolking voorhouden? Hebben partijen ooit iets waargemaakt, wat ze tijdens verkiezingen aan de burgers beloven?

Dit is financieel erg makkelijk haalbaar:

- Uit de EU
Deze bijdrage investeren in de gezondheidszorg, armoedebestreiding eigen land, criminaliteitsbestreiding, enz.

- Landbouwsubsidies afschaffen
Dat onze boeren niet kunnen concurreren met buitenlandse boeren is geen reden om de burger hierin te laten bijdragen. Als je een eigen bedrijf hebt en je kan niet concurreren met een buitenlands bedrijf, dan krijg je ook geen subsidie. Dit is dus je reinste onzin!

- Ontwikkelingshulp afschaffen of drastisch verlagen. Voor zover ik weet sturen we al 30 jaar honderden miljarden euro's naar Aaprika en wordt er alleen maar oorlog van gevoerd en corrupte regeringsleiders van gevoed. Als de bevolking zelf klaar is voor ontwikkeling, dan zal dat ook gebeuren. Wij vergeten dat de ontwikkeling van een mens ook ligt bij zijn eigen initiatief. Een houthakker kan hout hakken, maar dan moet hij wel zelf de bijl ten hande nemen...

Op deze manier creer je overschotten waarmee je MAKKELIJK de door Peter R de Triest gestelde punten kan behalen.

Nederland is bang om belangrijke beslissingen te nemen, wat me erg veel pijn doet. Nederland is er voor de Nederlanders, maar dat vind ons kabinet niet!

niet dat het haalbaar is, maar opzich wel interessant zijn de mogelijke gevolgen van een legalisatiebeleid.
Als je kijkt dat de overbezetting van de politiesfeer, rechtspraak en gevangeniswezen voor een heel groot deel bestaan uit zaken in strijd met de opiumwet. Deze bestaan weer voor een overgroot deel uit delicten mbt softdrugs. Dat dit tot enorme tijd- en geldsbesparing lijdt is wel duidelijk.

maar nogmaals, denk niet dat het haalbaar is. Grootste probleem vormt denk ik de internationale betrekkingen .

Ja laten we dat doen, dan kunnen we gezellig over ons export belasting gaan betalen aan Duitsland en andere landen in Europa. Joh ga jij eens wat leren over handel en Nederland zelf, voor je zulke domme opmerkingen maakt.:rolleyes:

@Silva; dat je de moeite neemt erop te reageren ;)

ben het niet eens met de 67 jarige leeftijd

ik zou gaan voor eerder met pensioen
zo heb je nog wat aan de rest van je leven! ik zou zeggen 45 of zo max 50

Silva zei:
Ja laten we dat doen, dan kunnen we gezellig over ons export belasting gaan betalen aan Duitsland en andere landen in Europa. Joh ga jij eens wat leren over handel en Nederland zelf, voor je zulke domme opmerkingen maakt.:rolleyes:
en die andere landen aan ons!:D

Markywannabee zei:
ben het niet eens met de 67 jarige leeftijd

ik zou gaan voor eerder met pensioen
zo heb je nog wat aan de rest van je leven! ik zou zeggen 45 of zo max 50
ff serieus; heb je dan ook nog goede ideeen mbt de krapte op de arbeidsmarkt die zo ontstaat, en de betaling van AOW premies?

--> zorgen dat je meer plezier hebt in je werk als dat je zou hebben met je extra vrije tijd, en anders zorgen dat je vermogend genoeg bent om het zonder pensioen te stellen! :D

ZoutZak zei:
ff serieus; heb je dan ook nog goede ideeen mbt de krapte op de arbeidsmarkt die zo ontstaat, en de betaling van AOW premies?

--> zorgen dat je meer plezier hebt in je werk als dat je zou hebben met je extra vrije tijd, en anders zorgen dat je vermogend genoeg bent om het zonder pensioen te stellen! :D
er word heel veel geld weggegooid door onkundig beleid alleen al op lokaal nivo.

men zou een hele boel regelingen moeten wegdoen . zoals de wacht geld regeling bij de regering

verder vind ik dat er heel veel geld word verdiend en in eigen zakken word gestoken bij bedrijven

een voorbeeld is dat men mensen ontslaat bij een goed draaiend bedrijf alleen zodat men kan bezuinigen en de aandeelhouders alleen nog maar meer geld in hun zak kunnen stoppen

daar zouden ze eens een halt toe moeten roepen!

Markywannabee zei:
verder vind ik dat er heel veel geld word verdiend en in eigen zakken word gestoken bij bedrijven

een voorbeeld is dat men mensen ontslaat bij een goed draaiend bedrijf alleen zodat men kan bezuinigen en de aandeelhouders alleen nog maar meer geld in hun zak kunnen stoppen

daar zouden ze eens een halt toe moeten roepen!
Haha tja, in dat geval weet ik nog wel een toevlucht voor je: Noord-Korea.

have fun!

:D

Zozo, ik ben onder de indruk van het economisch inzicht van markywalibi!

maar hij krijgt ook al zakcentjes van ons mam!

Die hele Peter R. de Vries neem ik al niet meer serieus. Hij had gewoon misdaadprogramma's moeten blijven maken, want daar was hij wel goed in. Nu zie je hem af en toe verschijnen in reclames van Dayzers :rolleyes: en gaat hij de politiek in :rolleyes: . Is lekker met elkaar te rijmen allemaal. Komt iig niet echt integer over bij mij. En de ideeën, die hij presenteert zijn ook duizend in een dozijn.
Wat is dat toch met die "politiek partijen" in Nederland? De verkiezingen komen eraan en ze verzinnen een paar catchy doelstellingen, die aanslaan bij het publiek, waar je vervolgens niets meer van hoort of ziet als ze eenmaal op hun zetels zitten.
Ik zeg; Wegwezen met die Peter, want ik vertrouw hem voor geen meter (net als de rest in Den Haag overigens)!:D

Peoples zei:
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;

:thumbs:

Vooral die subsidies, als je perse je geloof zo graag wilt aanhangen of uiten, ga dat lekker zelf bekostigen joh! :cool:

Precies...opzouten met al die belachelijke subsidies voor die gasten.

Ik vind dat De Vries een hoop goede punten heeft maar zoals elke partij heeft ie ook minder goede standpunten.....ontwikkelingshulp is een bodemloze put dus waarom ie onze bijdrage wil vergroten snap ik werkelijk geen hol van.

Terug
Naar boven